hi meiden, ik was nieuwsgierig of er hier ook stellen zijn die de fertility score kit hebben gebruikt om de zwemmers van hun man te testen. wij zagen t ergens en hebben t gekocht, ergens als 'o wel grappig' maar t natuurlijk ook wel ergggg interessant en spannend vinden. aan de hand van de kleurenkaart kan je het aflezen( als je alle stappen heb uitgevoerd) het buisje met het zaad moet je naast de kleurenkaart leggen om te kijken waar de kleur bij in de buurt komt. komt het in de plus, dus in het roze dan is er een kans van 86% dat de sperma-activiteit normaal(20 miljoen of meer actieve spermacellen per milliliter spermastaal) en de vruchtbaarheid goed is. komt het in de min, dus bij de paarse kleur, dan is het dus precies het tegenover gestelde. deze test wordt gebruikt bij fertility klinieken, dus t zal ergens wel moeten kloppen toch? vond t iig een erg leuk experiment! oja en die van vriendjelief kwam in t midden van t roze
Ik ben ergens ook heel erg benieuwd dus wil het ook gaan halen Bij dokteronline kun je het bestellen verder vast nog een boel online shops. Betreft het sperma zit je dus wel goed Mendie
als je de naam intikt bij google zie je idd verschillende sites waar je t kan halen wij hebben t voor 31 euro ofzo gehaald, inclusief verzendkosten. ik kan er een paar euro naast zitten hoor, ben t een beetje kwijt. ik vond t ook echt erg interessant en toen we alle handelingen hadden gedaan en we dus t uurtje moesten wachten was t wel even spannend hoor! t is sowieso paars als t proces begint en moet dus wel of niet gaan verkleuren. eerst bleef t een tijdje goed paars dus waren we best wel een beetje bang, maar uiteindelijk werd t mooi fluoriserend roze ik heb ook gewoon een eisprong, dat weten we gewoon via t ziekenhuis, dus t ziet er gunstig uit vandaag aan t smeppen begonnen haha...dus we zijn goed op weg zo!
Wij hebben 'm gedaan, uitslag was goed. Maar nu moeten we a.s. woensdag het potje in 't ziekenhuis inleveren dus dan zullen we zien of die test gelijk had...
loutjelou, laat je t weten?! ben erg benieuwd! die testen worden wel gebruikt in klinieken, dus lijkt me dat t er dan niet echt veel naast kan zitten, maar nogmaals ben benieuwd
Thuistesten zijn niet betrouwbaar, dus ik zou er geen geld aan uitgeven. De kwaliteit hangt niet alleen van het aantal zaadcellen af. Tijdens een officieel zaadonderzoek wordt er ook gekeken naar de hoeveelheid vocht, aantal zaadcellen, morfologie (bouw), aantal beweeglijke zaadcellen, cellen zonder/met staartjes, dubbele koppen, zuurgraad, hoelang het leeft, enz. Er worden speciale eisen gesteld aan hoe je het sperma produceert, aantal dagen onthouding, hoe je het vervoert, in het ziekenhuis komt het in speciale warmtekasten en worden er allerlei onderzoeken gedaan. Zij leggen niet een kwakkie op een kleurenkaartje! Ik ken menigeen waarbij de thuistest goed was en de officiele uitslag juist helemaal niet goed. Dus ik zou er niet teveel waarde aan hechten en indien nodig een officieel zaadonderzoek aanvragen bij je huisarts/gyn.
Ik ga helemaal mee met Jippie, ik zou hier geen geld aan uit geven. Als je het graag wilt weten omdat het niet lukt zou ik naar de huisarts stappen. Bij sperma gaat het om kwaliteit en niet om de kwantiteit.
Wij hebben het ook gebruikt, de 1e keer ging het niet goed, toen kwam er niet echt een kleur en de 2e keer werd die zo donker, dus slecht, daardoor waren we niet echt geshockt toen we de 1e keer bij de gyn te horen kregen dat het slecht was (0,4 mil ipv 20 mil) nu moeten we de 21e weer terug komen, kijken of het nu verbeterd is