bang dat ik mensen te vroeg bel bij weeen

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamajojo79, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    zozo das vlot, ga er ook zeker niet bang van worden, heb besloten het gewoon op me af te laten komen
    en de Verlosk zei tegen me dat als een baby uit zichzelf snel komt zonder hulp het altijd goed gaat omdat er dan geen complicaties zijn

2. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Nou ja dat weet ik niet zo hoor, van die vlotte bevalling zonder complicaties. Waarschijnlijk is dat wel het meest 'gebuikelijk'.
    Ik ben ook snel bevallen van onze eerste, in 2,5 uur vanaf de eerste wee naar volledige ontsluiting,( vlos nam
    Het allemaal niet zo serieus aan de telefoon, maar goed dat is een ander verhaal) man was net thuis toen we naar het zkh gingen. Maar zoonlief bleek niet door het geboorekanaal te passen... Na anderhalfuur persen is hij met vacuüm geboren.
    Zelf denk ik dat je misschien beter te vroeg dan te laat kan bellen... Hopelijk heb je een rustige bevalling waarbij je ontspannen bent en de Tijd hebt om iedereen te bellen.

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oei das ook vervelend zeg als je dat thuis nog moet doen, ben namelijk ook vacuum bevallen dus snap wat je bedoelt.......

ja ga vertrouwen hebben in mijn kleine meisje, dat ze me gewoon optijd waarschuwt als ze eruit wil ;)

ze is lekker druk haha buik gaat helemaal te keer, maar das elke dag ;)

4. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Nou ja geluk was dat ik toch al in het geboortehotel wilde bevallen ( in het zkh). Hierdoor lag ik al wel op de juiste plek bij de laatste 2 cm en persweeen ( ik lees nu terug dat ik dat niet heel duidelijk heb geschreven), maar toch, het kan heel vlot gaan.
    Meid succes met deze bevalling, jullie meisje meldt zich vast op tijd ;)

5. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oh ok, ja het kan idd snel gaan. Vandaag zei de VK uit zichzelf al dat ik echt wel merk als de bevaling begint:D en heb me man al gezegd dat ie naar huis moet ZODRA ik bel, want hier ijsberen met weeeen vind ik niet prettig, wil dan iemand bij me hebben . om tegen te lullen enzo ;)

me man is het trouwens meer zat dan ik;)

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Oh, dat herinner ik me nog wel van de eerste keer.
    Ik had ook helemaal geen regelmatige weeën, het was gewoon 1 hele lange wee die steeds erger en erger werd, maar tussendoor afnemen ho maar.
    Uiteindelijk hield ik het niet meer en heb ik mijn man gebeld, met de mededeling dat dit misschien nog wel niet de bevalling was, maar dat ik hem wel nodig had nu. Toch ook maar voor de zekerheid even de verloskundige gebeld en toen ze beiden kwamen had ik al 8 cm ontsluiting, haha.

Ik zou als ik jou was in elk geval je man en de verloskundige wel bellen als je denkt dat je weeën hebt. Zelfs als het niet het echte werk is, dan is dat toch geen ramp. Voor de vk is dat de normaalste zaak van de wereld en voor je man is het ook geen drama om een keer onnodig teruggeroepen te worden. Beter mee verlegen dan om verlegen, denk ik dan maar in dit geval ;)

Je schoonmoeder kun je altijd nog wel bellen als je zeker weet dat het serieus is. Die zou ik in elk geval niet te vroeg bellen, dat lijkt me idd wel een beetje suf als ze voor niks op de stoep staat.

7. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Hier 's avonds rond 7 uur voelde ik wat rommelen. om 11 uur had ik om de 5 minuten weeen. Toen om 12 uur een paar cm . om 4 uur volledige ontsluiting en iets over 5en is ons zoontje geboren.
    En ik moet zeggen dat een bevallig 'vaak' 's avonds of 's nachts begint ;) dus dan staat je moeder natuurlijk niet voor de klas. en slaapt je dochtertje misschien wel gewoon door, mits je thuis wilt bevallen ;)

8. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    das idd waar dat hoor je vaak he dat het avond of nacht begint. spannend te lezen dat het allemaal zo anders verloopt.

en idd wil thuis bevallen dus dochter kan dan gewoon slapen, haha word ze wakker is dr zusje er ineens, zal ze raar opkijken ;)

manlief bel ik sowieso heel vroeg want ik moet echt me ei kwijt dan, weet nog heel goed dat met de eerste weeen na de inleiding in rondjes bleef lopen, kon echt niet in bed liggen,....ik ben iemand die afleiding nodig heeft van mensen.
    schoonmoeder kan ik idd bellen en aangeven om de hoeveel minuten ik weeen heb, mag ze zelf ook beetje oordelen of vroeg genoeg is om te komen, ze heeft er immers 4 gehad zelf ;)

Deel Deze Pagina