poepen tijdens bevalling??!!

Discussion in 'De bevalling' started by Pip1986, Feb 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Hoi allemaal,

een vriendin van mij, zei dat iedereen eigenlijkt poept tijdens het persen..

dat is toch niet zo? jakkesbakkes

2. chani13

chani13 Lid

Jan 25, 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Nee hoor, was bij mij gelukkig niet. Was er ook als de dood voor. Niet bij iedereen dus:)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Het gebeurt niet bij iedereen, maar het is zeker heel normaal!

Volgens mij heb ik het ook niet gehad, maar ik was er op dat moment ECHT niet mee bezig hoor! Als het zo is, veegt de verpleegkundige het snel weg en merk je er niet eens veel van. Geloof me... als je eenmaal je kleine eruit aan het persen bent, boeit het je niet meer zo. Dan is dat het allerbelangrijkst!!

Zwanger zijn en de eerste tijd als moeder draait nou eenmaal vaak om bloed, poep en pies :D. Ik heb het er nog nooit zoveel over gehad sinds dat ik zwanger raakte en moeder ben geworden.
    Welkom in het wereldje dat 'baby's' heet, hihi :p

4. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Ik heb gelukkig ook niet gepoept tijdens de bevalling. Ik was er wel bang voor en heb dan ook een paar keer tijdens de persweeen geroepen dat ik moest poepen, maar gelukkig was dit alleen maar het gevoel.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    1,805
    0
    0
    Hier zat ik ook mee voordat ik mijn eerste kreeg. Ben echt zo'n bangepoepert op dat gebied, doe mijn ding het liefst achter 3 deuren en dubbel zoveel sloten zodat niemand me kan zien, horen of ruiken ;)

Tijdens het persen voelde ik dat het gebeurde en ik zei "Oh ik heb gepoept sorry". De verloskundige zei toen meid dat is allang weg, concentreer jij je nu maar op het persen". Het was voor mij achteraf helemaal niet zo'n drama, op dat moment heb je écht hele andere prioriteiten.

Weet dat het in heel veel gevallen voorkomt maar er is niemand die daar aandacht aan besteedt.

6. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    het hoeft niet bij iedereen zo te zijn maar is heel normaal je drukt een soort van je darm ook leeg natuurlijk als daar een hoofdje langskomt....ik ben kraamverzorgster en ik assisteer ook bij bevallingen en heel vaak heeft de vrouw het niet eens in de gaten want we halen het gelijk weg met wc papier relaxt meis haha

7. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    tijdens de bevalling heb je er echt 'schijt' aan :) en ik heb een behoorlijke poep-fobie (doe het alleen maar thuis...) Ze zijn wel wat gewend!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het wel gedaan, maar het is me dus niet echt opgevallen. Ja wel dat de VK van tijd tot tijd eens langs mijn billen ging, maar verder.... je bent alleen maar bezig met persen en je babietje op de wereld brengen!

De druk van het hoofdje op je baringskanaal en je achterkant is zo groot, je darmen worden gewoon leeggeperst, of je het nu wilt of niet.
    Maar veel vrouwen hebben in eerste instantie bij het begin van de weëen vaak al diarree etc, dus zijn ze vaak al "leeg" voordat ze aan het echte werk beginnen.

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Hier niet gehad, had een waanzinnige diarree-aanval (sorry) en toen ik opstond om me aan te kleden braken mijn vliezen (mooi in de toiletpot). Was dus helemaal leeg en had geen eens tijd om iets te eten en te verteren voordat onze vent geboren was.

10. th1988

th1988 Lid

Jul 12, 2010
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    denk dat het hier ook wel gaat gebeuren, heb al vaak last van mijn daarmen. Zit nu op 39 + 4 , dus de bevalling laat niet lang op zich wachten. Zit alleen nu nog met een kont als een baviaan, vanwege de aambeien. dus hoop dat het nu nog niet op gang komt.:x

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En dames, eigenlijk is het ook alleen maar goed als je poept tijdens de bevalling. Je bacterieen in je darmen zijn goede bacterieen, en je baby komt ter wereld zónder bacterieen, die de baby wel nodig heeft... Dus het is op natuurlijke manier ook wel goed geregeld dat je baby door een badje gezonde bacterieen zwemt ;)

12. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,722
    1
    0
    Leek mij van te voren ook een raar idee, maar op het moment dat je aan het persen bent kan het je echt niks schelen hoor! Of in ieder geval heel weinig schelen...

13. chantal

chantal Bekend lid

Jun 26, 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier bij de bevalling van mijn zoon wel gepoept .Bij mijn dochter niet!

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    meestal legen je darmen zich net vooor de bevalling..
    en als je het echt niet een fijn idee vind mag je ook een clysma vragen hoor!! hier doen ze dat standaart voor de bevalling al..

maar idd is heel normaal als er wat uitkomt hoor die kracht die je eronder opzet is zoveel groter dan de druk die je geeft bij de *boodschap* hahaha

15. naomi123

naomi123 VIP lid

Mar 22, 2009
    8,840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hier niet gepoept tijdens de bevalling, maar was dat wel gebeurd had het me ook niet geboeid haha.
    nou heb ik maar 3x hoeven te persen en nog eens niet heel heftig want ze kwam er zelf al uitgeschoten ;) in 8 minuten was ze er dus misschien dat ik daarom niet gepoept heb...

ik had sowieso al sochtends gepoept en de rest van de dag kreeg ik niets meer naar binnen dus veel kon er snachts niet meer komen hihi. het heeft daarna ook nog 2/3 dagen geduurd voordat ik pas weer moest!

16. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik moest heel nodig tijdens de weeen.. errug leuk! not!!
    ik was aangesloten op ctg + ik had een infuus en ja hoor, zuster erbij en een stoel waarop de po werd gezet. Nou ga maar eens met echt pittige weeen op zo'n stoel en po zitten. Zat ik eindelijk, weer een wee dus staan zuchten, en dan snel proberen te poepen voordat er weer eentje komt. pfff

Maar heb er wel om kunnen lachen haha, dus tijdens het echte bevallen was ik al leeg.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik was er ook bang voor en dat terwijl ik al uren met de benen wijd lag, nou, dan is zo' n reepje stront echt peanuts hoor! De mensen die een bevalling begeleiden zien dat natuurlijk hartstikke vaak.
    Ik heb het pas maanden na de bevalling gevraagd aan mijn man en die zei; "ja schat, je hebt gepoept."

18. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij veel wel ja, maar daar sta je écht niet bij stil hoor dan.. haha.

19. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Tsja, het komt heel vaak voor. Ik zou me er niet druk om maken, je doet er toch niets aan!

20. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik heb een paar keer tijdens de weeen nog diaree gehad, dus dacht dat alles leeg zou zijn. Maar ik zag achteraf dat ik toch een beetje gepoept had. Je merkt het alleen écht niet en wat meerdere al zeiden, je kán het ook niet tegenhouden, want het is de baby die letterlijk je darm leegdrukt.

Share This Page