Sorry ik wil heel even klagen want pffff, ik word er ondertussen echt helemaal gek van. De opmerkingen als je zwanger bent. Kijk van sommige mensen weet ik gewoon van joh mens je weet niet wat je moet zeggen dus je zegt maar weer ''zo jij bent dik geworden''. Normaal of althans deze zwangerschap probeer ik me er echt zo weinig mogelijk van aan te trekken. Maar vandaag ben ik het even zat. Kom bij de VK, en zoals altijd na vragen hoe is het, ik zeg goed. Dan wegen. Ik op de weegschaal en ja ben paar kilo aangekomen maar ik zeg er niks over de Vk zeg nou ga maar zitten voor bloeddruk meten en zegt dan van ohhh, de lekker je bent jong je kan straks flink gaan afvallen. Sorry maar pardon? ik heb het er helemaal niet over gehad over me geiwcht dacht ik, ik klaag niet dat ik ben aangekomen. Want me hele zwangerschap valt het echt onwijs mee. En ze zegt gewoon van straks kan je lekker afvallen joh. Dus ik zeg nou, sorry daar ben ik helemaal niet mee bezig om nu aan te denken. En ze zegt daarna nadat ze doorhad dat de opmerking me echt beetje pijn deed gelijk nonchalant Geintje... Klinkt gek maar dat deed me echt even beetje ''pijn''. Niemand vind het leuk aan te komen met een zwangerschap, althans niet leuk, het hoort erbij en ik kom niet extreem veel aan. Nu 33 weken en 10 kg. Volgens de verloskundige de andere heel netjes. En dan steeds begint dezelfde vk over me gewicht altijd weer. Maar vandaag vond ik het even niet leuk. Zal ook wel aan me hormonen liggen, en daarna ook 2 verjaardagen gehad verder vandaag en altijd die opmerkingen van ''je word dik'''of zijn eht er geen 2. Normaal geef ik een opmerking terug of negeer het en trek me er verder niks van aan. Maar sorry vandaag een dag dat het me verdriet deed allemaal. Dat het me even helemaal onzeker maakt weer. pffff nog meer mensen die het zo zat zijn die ''leuke'' en ''grappig'''bedoelde opmerkingen? sorry even me beklag gedaan. pfff lucht op. Bedankt
Hier ook net een vriendin. Goh, je begint het nu echt ook een beetje in je gezicht te zien. Ik vraag hoe ze dat bedoelde, nou je wordt langzwaam echt dikker in je gezicht! Nou, joepie... Vijf minuten later een andere kennis: Jeetje zeg! Het lijkt wel alsof je helemaal niet aankomt! Zeker in je gezicht vind ik je eerder dunner lijken! Mijn conclusie: Mensen hebben gewoon geeeeen idee waar ze het over hebben en dus hoef jij je er ook lekker niks van aan te trekken. En ja, ook vk´s zijn mensen. Gewoon NEGEREN!
Ja hier ook, me zwager die zegt van je "bierbuik" wordt ook steeds groter.. Je moet minder drinken.. Daar ben ik echt zat van.. En verder heb ik als ik op straat loop of in de supermarkt ben, dat mensen me een potje raar aan staan te staren.. Alsof ze nog nooit een zwangere vrouw hebben gezien.. dan ben ik echt in staat om er heen te lopen en een klap in hun gezicht te geven.!
laatst tijdens boodschappen doen pakte een man mijn mandje terwijl ik nog niet klaar was met de boodschappen op de band leggen, hij wou het mandje voor me op de stapel gooien, erg lief bedoeld denk ik, je kunt duidelijk zien dat ik hoogzwanger ben, ben ik klaar met boodschappen op de band leggen gaat ie ze (MIJN boodschappen) allemaal rechtleggen en opschuiven ik ben zwanger, niet debiel! ik heb maar gezegd dat ik het zelf wel redt maar hem toch vriendelijk bedankt. @ mariss: opmerkingen ben ik altijd zo klaar mee, laatst zei iemand die zelf een bierbuik heeft dat ik niet zoveel moest zuipen omdat ik al een aardige buik heb (errug grappig ) daarna vroeg ik aan hem hoe lang hij nog moest, uitgepraat was ie!
Als ik zeg tegen me zwager van hoelang moet jij nog dan? Dan zegt ie uhm hoef nog niet zo lang meer.. Die lult dan gewoon mee.. Dan zeg ik dan maar weer: ja dat is ook wel te zien ja..! en zo gaat het dan een poosje door..
Ik snap je nare gevoel hierover! Is ook niet leuk. Zelf heb ik er geen last van gehad....van die opmerkingen dan. Ze waren er wel maar ik zag zelf ook wel dat ik het vocht overal had zitten (overtollig vocht dan he ) en de weegschaal gaf echt 20+ aan. Ik heb me er nooit druk om gemaakt...en anderen ook niet :-D
normaal heb ik er niet zoveel last van, maar na vandaag gewoon even helemaal zat allemaal. Vooral na de VK de opmerking weer. Ik ben bij de eerste zoveel aangekomen dat ik het gewoon niet durf te zeggen zoveel, dat ik toch niet dom ben en de 2e fout weer maakt. En dan een VK die een ''geintje'' maak ik blijf het onprossioneel vinden en niet grappig. En inderdaad over bierbuik dat zeg je toch niet. GRRR, snap zulke mensen niet zeg. Of altijd maar de opmerking zijn het er geen 2, of wow zolang nog. Wat ook opvallend is in een winkel inderdaad hoeveel mensen zich met je bemoeien van zal je dat wel nemen, of dan kijken ze naar je. Dan eerst naar je buik en dan naar je gezicht en kunnen ze zo raar kijken. Vermoeiend. Hopelijk gaan deze hormonen morgen weer over en kan ik weer verder met zonder me eigen druk te maken over de opmerkingen en weer genieten.
Ja dat is zeker jammer..Hij wil altijd het laatste woord hebben... Maar ja niks aan te doen.. nog 15 weken dan ben ik van die opmerkingen af.. @elmo - Ik maak me er ook niet druk om, maar vind het gewoon vervelend. Als je zwanger bent denken mensen gelijk dat ze alles maar mogen zeggen over je uiterlijk..Zonder dat ze in de gaten hebben dat ze sommige mensen ermee kunnen kwetsen.. Niet dat ik gekwetst ben..bij mij gaat het de ene oor in en andere oor er weer uit..Maar ik vind het wel vervelend dat mensen dat soort dingen zeggen.
Ik werk dan nog tot 6 april in een winkel, en daar zei een vreemde vrouw 5 weken geleden van zooo jij hoeft ook niet meer zo lang te werken...(ik zat te denken om te zeggen van hoezo? ik ben helemaal niet zwanger. ) Maar heb uiteindelijk maar gewoon geantwoordt nou ik moet nog 20 weken hoor... Oh verwacht je een tweeling dan? ik zo: Nee.. en een andere klant zei weer van oh ik had helemaal niet gezien dat je zwanger bent.. Mensen weten helemaal niet waar ze over praten denk ik dan..
Ik krijg nu al ''leuke'' opmerkingen naar mijn hoofd en dan eigenlijk alleen op mijn werk... Ik kom binnen en het 1e wat ik hoor: Goh wat zie jij eruit..! Zo heb jij wat gesnoven ofzo..? Je kan zo bij het centraal station gaan staan, zo belabberd zie je eruit.. Alleen al door jou zo te zien zou ik al nooit meer zwanger willen worden.. Je begint het al aardig te zien he, vooral in je gezicht.. Gek word ik ervan! Ik hoor de hele dag dat ik er niet uitzie.. LEUK! en ik ben pas 13 weken zwanger..
denk eerder omdat je jong bent, had ik ook altijd, hoorde ikachter me van zo'n oma: "ach weer zon verlaten tienermoeder" PARDON
wtf zijn ze helemaal belazerd op je werk? Wat een achterlijke gekken zeg,dat zou ik écht niet pikken. en over: zo zijn het er 2? Zeiden ze tegen mij ook altijd...Nou sorry hoor maar DIT was mn buik met 37 weken.4 dagen voor de bevalling: http://www.zwangerschapspagina.nl/album ... c_id=53202 nou als er daar 2 in zitten,al sla je me dood
Ja dat denk ook ja..De meeste mensen die ik ken vinden mij er jonger uit zien dan 20.. Hoewel ik wel een keer 25 jaar werd geschat... Nou als ik dat hoorde had ik diegene wel even aangesproken.. Dat zeg je toch niet..:O
Ze zeggen het dan wel op een lachende toon en het zijn verder echt schatten hoor, maar het steekt me wel.. Ik zie er ook moe en futloos uit en zo voel ik me ook, maar om steeds zulke opmerkingen naar mijn kop te slingeren begin ik erg zat te worden..
Nou als daar 2 in zaten, was je buik echt wel wat groter geweest volgens mij..! Mooie buik had je trouwens...
Nou had ik gister nog iets moois meegemaakt..! Ging gister even langs mijn werk omdat daar extra koopavond was.. Begroette mijn collega, mijn collega zei zooo je groeit goed..(stonden ook bekende van haar bij ) En toen zij mijn collega van we hebben weer hele mooie nieuwe babykleertjes moet je maar gauw kijken.. Dus ik zou er heen lopen en toen hoorde ik achter mij een klant zeggen van: Dan moet ze eerst wel weten wat het wordt..! Ik moest echt serieus tot 50 tellen... Mijn collega zei dat weet ze wel..die klant weer Ooooh.. DAT ZEG JE TOCH GVD NIET..!
ik ook niet ik snap wel dat mensen dat zeggen dat je tegenwoordig moet weten wat het word want bijna alles is echt meisje of echt jongen. En weinig neutraal