Bang dat productie terugloopt.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Babytjuh1, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nu bijna 8 maanden borstvoeding, met een moeilijke start.
    En sinds de kleine 6 maanden is fruit en groente hap erbij.
    Kleine is gewoon tevreden overdag, en komt nog gemiddeld 1x 's nachts.

Ik werk 1 dag in de week, dan kolf ik 2x. Mijn kleine drinkt op een dag bij het KDV 2 flessen van 180cc. Als ik kolf krijg ik maar net 1 fles van 180cc bij elkaar op een hele dag.

Door die kolfopbrengst word ik dan weer onzeker of ik nog wel voldoende voeding heb.

Zijn er meer die niet veel kolven maar met live voeden wel een tevreden kindje hebben?

Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.

2. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Als je kindje goed blijft groeien, tevreden is, goed plast en poept, zou ik me geen zorgen maken.

Laat je kindje zo nodig extra wegen op het CB tijdens het weeguurtje.

3. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand ervaring mee?

4. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wat heerlijk dat je nog borstvoeding kunt geven, zeker na een moeilijke start!
    Een paar vragen die in me opkomen, naar aanleiding van je stukje.

Kolf je nooit op een ander moment dan dat je werkt? Kan het zijn dat je gewoon niet gemakkelijk kolft, en dat daardoor je opbrengst lager is dan wanneer je kindje drinkt? Voelen je borsten wel soepel aan na het kolven, en lijken ze goed leeg?

Je kindje is tevreden schrijf je, en groeit hij/zij ook goed?

Naar wat ik hoor, zou ik mezelf niet al teveel zorgen maken. Zolang je op verzoek voedt pakt je kindje zo te horen voldoende voeding, anders zou hij vaker komen denk ik.

Als je meer zou willen kolven voor de dag dat je werkt, kun je iedere dag een extra kolfmoment inlassen. Doe ik wel, en zo hou ik in mijn productie ook een soort 'reserve'. Zo kun je een voorraadje opbouwen voor je werkdag, en heb je ook niet de stress dat je niet twee volledige voedingen bij elkaar moet kolven.

succes in elk geval, maar volgens mij zit het helemaal goed!

5. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Ik kolfde altijd maar 100cc per keer of ik nou 3x kolfde(dus 3x 100cc) of 1x vulde het aan met kv voor kdv.
    Was ook altijd onzeker, maar heb het toen helemaal los gelaten en voed nu bijna 16 maanden en sinds 1-11 kolf ik niet meer op het werk(3 dagen) want heb een nieuwe baan en het gaat hartstikke goed.
    Op het kdv krijgt hij 1 fles kv en als ik thuis ben live. Hij krijgt nog 5x bv op en dag 3x overdag en 2x snachts.

6. Babytjuh1

Babytjuh1 Actief lid

20 jan 2012
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik kolf eigenlijk alleen als ik werk. Als ik thuis ben niet.
    Met moeilijke start bedoel ik onherkenbare spruw, dus heb de eerste 8 weken fulltime gekolfd dus mijn lichaam kent het kolven wel. Het kolven was veel minder pijnlijk dan live voeden. Maar na 8 weken vond ik dat er iets moest gebeuren en heb ik om een middel tegen spruw gevraagd en dat heeft geholpen. En ben toen alleen nog live gaan voeden, want dat kon eindelijk.

Kolven ben ik dus weer gaan doen toen ik moest werken. En dat ging in de eerste maanden ook prima.

Maar ineens van de laatste maand ongeveer is de opbrengst waardeloos.

Op de vraag of mijn borsten leeg voelen na het kolven. Ja, maar heel eerlijk gezegd voelen ze de hele dag leeg en soepel. Alleen bij de nachtvoeding voelen ze goed gevuld. Dat is meestal rond 05.00 uur, en dan heeft mijn zoontje om 19.15 uur voor het laatst gedronken.

Voor het slapen gaan krijgt hij eerst BV en daarna bied ik nog een flesje met KV van 90cc aan en die drinkt hij dan nog met gemak leeg.

Ik voed wel op verzoek maar mijn zoontje meld zich eigenlijk niet echt, dus om de 4 uur max leg ik hem in ieder geval aan. Op het moment probeer ik dat om de 2,5/3 uur te doen.

Verder krijgt hij om 9.30 u fruit, om 12.00 u een broodje en om 17.00 u groente. Daar kan hij toch niet alleen op leven, dus zal hij toch ook voldoende melk moeten drinken.

Hij groeit volgens zijn eigen lijn goed. Maar voor een kindje van 8 maanden is hij wat klein uitgevallen, 7.2 kg.

Ik zou best een extra kolfmoment per dag willen inlassen, maar wanneer zou ik dat het beste kunnen doen?

Sorry heel verhaal, maar word er erg onzeker van maar wil ook nog niet stoppen. Dus jullie tips en adviezen zijn meer dan welkom.

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ik kolf tegenwoordig ook vaak minder op mijn werk dat zou moeten. Terwijl hij op de overige 4 dagen niets te kort lijkt te komen. Ik heb wel eens gelezen dat je na meet dan 6 maanden voeden vooral tijdens de voeding melk aanmaakt en dus minder volle borsten hebt tussen de voedingen. Kolven is dan natuurlijk niet hetzelfde als de baby die drinkt. Ik kolf nu vaak meteen na de ochtendvoeding voordat ik ga werken beide borsten leeg. Dan heb ik vaak nog wel 1 voeding van 150cc en dan na de lunch nog een keer. Soms iets meer, soms wat minder en dat kolf dan op de vrije dagen in de ochtend of avond bij.

Maak je niet te druk dat het minder lijkt, ik was echt een melkkoe de eerste 6 maanden en dat is nu echt voorbij, maar niet als hij live bij me drinkt!

8. Bri

Bri Niet meer actief

Voor mijn dochter moest ik een tijdje extra kolven, omdat ik het niet redde met wat ik op m'n werk produceerde.
    Ik deed dat meestal 's avonds voordat ik naar bed ging, dat was zo'n 2-3 uur na haar laatste voeding. (en dan kwam ze 's nachts nog wel weer een keer.)
    Of ik kolfde op een niet-werkdag 's morgens of 's middags, ongeveer een uurtje na een voeding.

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    1 je kolft minder als je kindje eruit krijgt...

en...

2 je kindje drinkt meer uit de fles als uit jouw.....

Dus optie...bij kolven op andere momenten (avond, nacht, ochtend) anders red je het niet.... Of heel veel gaan drinken en meer kolven overdag als je werkt.....dus je productie overdag opkrikken....

Succes!

Deel Deze Pagina