Bang dat puregon ook niet aanslaat....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door marisa78, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hey meiden,

Nadat is vastgesteld dat ik clomid resistent ben,ben ik overgestapt op puregon spuiten,gisteren weer voor een fm meeting geweest op dag 16 maar nog niks te zien...spuit inmiddels 75, het is mijn eerste ronde spuiten ging van 50 naar 50 en 2 klick en nu dus 75, moet ik mij al zorgen gaan maken, of is alles nog mogelijk????
    Wie heeft dit ook wel eens gehad??
    Ben al bang dat ik niet op de goede manier aan het spuiten ben, maar de patronen raken wel leeg:) dus ik spuit het wel naar binnen;)
    maandag weer voor een fm meeting, hoop zo dat we dan eindelijk eens wat zien.....

Liefs Marisa.

2. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Hey,

Ik snap dat je je ongerust maakt, maar er kan nog vanalles gebeuren. Ik spuit ook Puregon en de ronde dat ik zwanger was van mijn zoontje, had ik pas op dag 35 een ei en spoot ik 125eh.

3. Doortje28

Doortje28 Actief lid

15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    He Marisa,

wat noem je niets te zien? Een eitje kleiner dan 10 mm of echt helemaal geen groei? Ik reageer ook niet op chlomid, en mocht daarom na 3 rondes verhogen over op de puregon. Dit ging mij heel erg langzaam af, ik had op dag 16 ofzo daar 2 eitjes van 11 mm van. Maar de keer erop dat ik kwam (ondanks een verhoging) waren die beiden verdwenen :( Je snapt wel dat ik me zwaar klote voelde daardoor. Op dag 21 kwam ik weer en had me voorgenomen om te vragen of we niet een nieuwe ronde konden beginnen maar dan meteen met een hogere dosis, maar wat denk je?! Een eitje van 18 mm, 2 dagen later mocht ik voor de pregnyl en 2 weken later bleek dat ik zwanger was! Zo op eens uit het dal waarin ik zat, dat het allemaal niet wilde lukken, ook niet met pregnyl, heb ik een mooi en ei en ben ik ook nog in de eerste ronde zwanger!

Hopelijk geeft dit je wat hoop! Sterkte!

4. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Heyyy bedankt voor de reacties:):):)

Oke dus het kan nog!!
    Ik hoop het zo;)
    Eigenlijk hoop ik dat als ik maandag kom dat er tenminste wat groei te zien is, tot gisteren aan toe was er niks geen groei nog.....
    Had eergisteren en gisteren wel behoorlijk last van een zere rug, dacht dat er al wat behoorlijk aan het groeien was, maar nee hoor:(

Nou ja...jullie reacties geven me weer wat hoop, kan ik het weekend tenminste weer een beetje doorkomen, kan niet wachten todat het weer maandag is:)

XXX Marisa,.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    In principe kunnen ze met Puregon altijd voor een eisprong zorgen. Het is alleen even uitzoeken op welke dosis je reageert. Ik ben ook resistent voor Clomid, maar met Menopur en Puregon nooit problemen gehad. Je kunt tijdens dezelfde cyclus de dosis net zolang ophogen totdat er wel follikels gaan groeien. Het kan verhoogd worden tot 300-400 IE, maar dat zul je vast niet nodig hebben. Ik denk dat je gewoon een iets hogere dosis nodig hebt. Succes!

6. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Ik heb idd een hogere dosis nodig....ben vanmorgen weer voor een fm meeting geweest, nog steeds geen groei te zien, eieren zat maar niet 1 die iets gaat groeien:x
    Zit nu op dag 19, de gyn wou eigenlijk deze ronde afbreken, en dan opnieuw beginnen maar met hogere dosis!!!
    En dan natuurlijk eerst weer die provera tabletten...
    Maar omdat ik zo teleurgesteld was en omdat mijn slijmvlies wel dikker werd, toch besloten om het tot vrijdag aan te kijken, moet wel dezelfde hoeveelheid blijven spuiten...da's 75 IE......omdat volgens hem je gelijk in het begin moet ophogen, nu helpt het niet meer:(
    Is dat zo???
    Of zal ik er morgen een tikkie extra aan geven:)

Ik moet dus vrijdag weer heen, maar reken er niet meer op....ben zo teleurgesteld, ben nu 5 a 6 maand bezig en nog maar 1 x een eisprong gehad....deze ronde is dus waarschijnlijk ook weer voor niks geweest, ik moet even weer mezelf wat moed inpraten, gelukkig kan ik het er ook goed met mijn hubbie over hebben...dat scheelt;)

Bedankt Guusje44...Doortje28.....en Jippie voor jullie reacties;)

Marisa.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jammer dat er nog steeds geen grotere follikel te zien was. Ik denk dat de kans klein is dat er nog iets gaat groeien, als je dezelfde hoeveelheid blijft spuiten. Om een reactie te krijgen zou de dosis opgehoogd moeten worden. Maar dan wel blijvend, een keer iets meer spuiten maakt niks uit. Dat zou ik niet op eigen houtje doen.

Het is inderdaad beter om deze cyclus af te breken en dan meteen te beginnen met een hogere dosis. Waarschijnlijk reageert je lichaam dan wel goed. Moed houden!

8. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hey Jippie:D

Dus jij denkt ook dat de kans klein is dat er nog iets gaat groeien met dezelfde hoeveelheid spuiten, ja ik ook , maar toch hoop ik het zoooooo dat er vrijdag wat te zien valt,,,
    ik moet nu toch tot vrijdag wachten,aangezien ik dan pas weer een afspraak heb, misschien had ik beter vandaag al kunnen beginnen om deze cyclus af te breken, des te sneller kan ik beginnen aan een nieuwe ronde,maar ja dat kan nou toch niet meer, en ach wie weet...was het maar weer vrijdag;)

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wie weet is er vrijdag toch iets te zien, je baarmoederslijmvlies reageert in elk geval wel op de hormonen. Succes voor vrijdag, laat je even weten hoe het gegaan is?

10. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Ja , dat zal ik doen!!!
    En lief van je dat je even reageert/meedenkt;)

11. gjp

gjp Lid

14 feb 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi marisa,
    Ik lees je verhaal nu pas. Ik kan me helemaal indenken hoe je je voelt! Ik heb de afgelopen maanden precies hetzelfde als jij meegemaakt! Vorige week maandag was er bij mij voor het eerst een groei gezien.
    Jammer dat je arts niet op wil hogen. Bij mij duurde het ook erg lang voor er wat te zien was, dag 22 pas. Maar zolang ze zien dat je baarmoederslijmvlies nog groeit gaat je cyclus nog gewoon door, bij mij zeiden ze dat ze in principe dan door kunnen gaan tot dag 30.
    Ik hoop voor je dat er wat te zien is vrijdag, maar het lijkt erop dat je toch iets meer nodig hebt dan 75E. Maar je weet maar nooit, ik rekende er vorige week ook niet meer op en ineens....viola, we konden dit weekend aan de slag!
    Ene, voel je niet schuldig dat je een tikje extra hebt gegeven....heb ik dit keer ook gedaan, en het heeft dus gewerkt. Niet helemaal zoals het hoort,maar ja...
    Blijf positief!
    Veel succes vrijdag!

12. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Hoi Hoi...

Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan was met de fm meeting vandaag:D

Nou lang zoeken..duwen...en draaien:) omdat m'n darmen weer eens in de weg zaten, zagen we aan de rechterkant van mijn eierstokken 2 iets gegroeide follikels 1 van 12mm en de andere 13mm JOEPIEEEEE
    Was daar heel blij mee, dus dat betekende dat we deze cyclus niet gaan afbreken, maar dat ik maandag weer moet komen.

Alleen mijn man werkt op zee en is 1 week weg en dan weer week thuis en zo af en aan, en die moet maandag weer op:$ kan geen vrij krijgen, dus ik helemaal in de stress, heb van ellende de assistente ( die ik inmiddels aardig goed ken:p) opgebeld, ze zou even overleg plegen, nu mag ik zondag aan het eind van de middag op consult komen bij een gyneacoloog die in het weekend werkt , die gaat dan kijken of de 2 follikels hopelijk zoveel zijn gegroeid dat ze klaar zijn voor de pregnyl prik, we hebben er een hard hoofd in dat ze zo snel gaan groeien, maar ja niet geschoten is altijd mis;)

meiden duim voor me!!!

Liefs Marisa.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Fijn dat er twee follikels toch iets gegroeid zijn. Verwacht er echter niet teveel van, want het is nog niet zeker of ze ook daadwerkelijk gaan doorgroeien. Ze groeien meestal door als ze 14 mm zijn. Als ze kleiner zijn, kunnen ze weer gaan krimpen. Dus ze kunnen tijdens de volgende meting nog net zo groot zijn of zelfs kleiner. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat ze gaan doorgroeien.

Om de Pregnyl te kunnen zetten, moeten ze zondag minimaal 17 mm zijn. Eerder Pregnyl zetten heeft geen zin, omdat de eicel dan nog niet rijp is. En onrijpe eicellen zijn onbruikbaar. Follikels kunnen 2 mm per dag groeien, als ze op volle snelheid gaan. Dus het zal zondag net wel of net niet kunnen, denk ik.

Succes!

14. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    haai Jippie!!

Ik ben me ervan bewust dat ik er nog niet veel van moet verwachten,het kan nog alle kanten opgaan,maar toch vind ik het fijn dat ik zondag even "bekeken"word.
    Het geeft me wat rust.

En hoop dat m'n follikels toch een groeispurt gaan maken:D

wat ik me afvraag...
    Als een follikel 17mm is en je zet de pregnyl spuit, is dat dan niet "slecht"voor de follikel, omdat het dan nog maar net rijp is zeg maar..

Nou ja .. ik zie wel zondag, ik reken er idd maar niet teveel op,moet wel zeggen dat het op zulke momenten niet fijn is als je man van huis werkt, geeft een hoop stress extra:(

Groetjes!!!

15. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    Trouwens Jippie,

Zie nu pas je onderschrift:)
    Krijg een beetje in de gaten hoe dit forum ongeveer werkt....
    je hebt zelf ook al heel wat achter de rug zeg...maar een mooie dochter als resultaat, ze is alweer bijna 3 als ik dat goed gelezen heb...
    Denken jullie na over een tweede???
    Of vind je het gewoon leuk om te struinen op dit forum...

Liefs en fijn weekend!!!

16. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt Pregnyl zetten als een follikel 17 mm is. De eicel is dan inderdaad net rijp. Maar je eisprong komt pas 36-48 u na de Pregnyl-injectie en in de tussentijd groeit een follikel gewoon door. Dus dan heeft 'ie nog tijd om verder uit te rijpen. Als je de Pregnyl voor de 17 mm zet, dan heeft een eicel te weinig tijd en zal ten tijde van de eisprong niet rijp genoeg zijn. Vandaar dat je tot 17 mm moet wachten.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het stressen is, als je man zo vaak van huis is. Het is sowieso al een gedoe met de hormoonmedicatie en dan ook nog eens die extra druk van je man erbij. Hopelijk ziet het er zondag goed uit. En anders zou ik zondag-maandag zeker nog gaan klussen. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen en soms zelfs langer. Dus als je eisprong later komt, als hij al weg is, heb je toch nog kans op een zwangerschap.

Wij hebben zelf inderdaad heel lang moeten wachten op een kindje. Twee jaar aan de Clomid gezeten, daarna overgestapt op hormooninjecties. IUI-behandelingen gedaan en daarna IVF en ICSI. Onze meid wordt over twee weken alweer drie. We willen erg graag er nog een kindje bij.

We hebben een jaar voor een tweede in de medische molen gezeten. Meteen de eerste ICSI zwanger, maar helaas met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna nog behandelingen gedaan zonder resultaat. Na een jaar hebben we de behandelingen moeten staken om medische redenen: ik heb in november 2009 de diagnose borstkanker gekregen. Geopereerd, chemokuren gehad en nu voor minimaal twee jaar aan de hormoontherapie, waardoor ik in de overgang ben. Na twee jaar hormoontherapie mag ik in principe weer zwanger worden. We hebben nog zeven embryo's in de vriezer, die dan teruggeplaatst kunnen worden. We hopen dus wel dat er in de toekomst nog een kindje bij komt, maar mijn eigen gezondheid is nu het allerbelangrijkste.

17. marisa78

marisa78 Actief lid

15 aug 2010
    234
    18
    18
    och meid, ik krijg rillingen over mijn lijf als ik lees wat jullie allemaal doorgemaakt hebt...wat een ellende!!!
    Daarbij vergeleken heb ik echt niks te klagen, maar dat je dan toch de tijd neemt om met mij mee te denken ( en met alle anderen hier)...wat een bikkel!!!

Ik hoop dat je die hormoontherapie gauw achter de rug hebt,en dat je samen met je man in goede gezondheid een tweede kindje zult gaan krijgen!!

Veel liefs!!

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Me niet verlegen maken, hoor...:)

Ik deel graag mijn ervaringen met anderen, als ik ze daarmee kan helpen. Dus vraag maar raak!

Deel Deze Pagina