Hoi meiden, Misschien een rare vraag voor op zp , maar ik heb afgelopen zaterdagochtend kip uit de vriezer gehaald, maar we zijn toen onverwacht ergens anders gaan eten, dus kip in de koelkast gedaan. Gisteren ook niet thuis gegeten, kip nog steeds in de koelkast. Nu vraag ik me af of ik het nu nog wel kan gebruiken aangezien het nu 2 dagen uit de vriezer is? Ik heb de kip afgelopen week gekocht en direct ingevroren. Hoop dat ik het nog kan gebruiken anders is t erg zonde
Meestal ruik je het wel als je kip niet meer kunt gebruiken.. Als je de verpakking open maakt, ruik je of kip of een heel vieze lucht Heel af en toe overkomt me dat hier ook inderdaad, kip er uit halen en vervolgens niet gebruiken. Ik maak er dan wel vaak stukjes van voor de nasi/bami/sate ofzo (tenzij het echt stinkt, dan moet het weg). Loop liever geen risico nl.
Hij ruikt gewoon nog naar kip, dus ik waag het er maar op Kan ik nu bijvoorbeeld ook de kip opbakken en dat dan weer terugdoen in de vriezer? Volgensmij kan dat toch, omdat de kip dan bereid is? Of heb ik het fout
Ik zou het niet meer durven gebruiken, vind kip altijd extra lastig, zou het gisteren nog wel verwerkt hebben, maar vind nog een dag extra te lang. Liefs,
Zou even goed je zintuigen gebruiken..als hij al niet op de datum was toen je hem invroor en hij heeft steeds in de koelkast gelegen kan het gewoon hoor. mocht je hem met kortingssticker op de datum hebben gekocht dan zou ik het niet meer doen.
Als het goed ruikt en eruit ziet zou ik het hier gewoon gebruiken. Invriezen zou ik zelf niet meer doen.. Vind ik niet zo lekker.
O na het bakken opnieuw invriezen doe ik alleen als het in een gerecht verwerkt zit..zoals nasi, chicken tonight.
Je mag het zelfs niet meer invriezer, je mag iets maar 1x in vriezen namelijk. Ik weet t niet..zaterdag ochtend nu maandag. Hmm lastig, heeft het wel al die tijd in de koeling gestaan? Of eerst een tijd op het aanrecht? Als het gelijk in de koeling is gezet kan het denk ik nog wel..denk ik
Nu je het zegt..dit doe ik ook soms; terwijl ik weet dat je iets maar 1x mag invriezen. Hmm mag het bereid misschien wel een 2e keer worden ingevroren?
Hij was nog niet op datum toen ik het kocht (afgelopen week), maar ik heb het wel een tijdje op het aanrecht gezet om te laten ontdooien.. Toen ik wist dat ik het die avond niet zou gebruiken heb ik het meteen in de koelkast gezet, maar toen was het natuurlijk wel al een beetje ontdooid. En als ik het vandaag zou opbakken en in de koelkast bewaar om het morgen in een gerecht te verwerken, zou dat nog kunnen? Of dat ik vandaag gewoon al kook voor morgen (waar die kip dus in verwerkt zit ) Voor vandaag heb ik namelijk al eten dus kan het vandaag ook niet gebruiken. Het is ong 750gr kip dus vind t zo zonde om het weg te gooien of er niks mee te doen
ik zou het bakken en dan proeven smaakt het goed is het prima en kun je het morgen gebruiken. wat ik doe me vlees is kijken naar een een parelmoer glans (geleerd op de opleiding) als die er op zit weg gooien en anders gewoon ruiken en voelen.