Even uit nieuwsgierigheid. Ik ben bij de eerste bevallen met 40+1 weken. Hij woog 3,220gram en was 48cm! Ben niet geknipt en was ook niet gescheurd Hopelijk heb ik deze keer ook zoveel geluk!!
Ik vraag me af of dat wat met gewicht vd baby te maken heeft? Mijn zoontje was was 2665gram en ik ben flink ingeknipt.
1ste 3670 g en 10 hechtingen 2de 3440 g en 4 hechtingen 3de 4670 g en die kwam (gelukkig) met een keizersnede
Denk ook niet dat het gewicht er echt mee te maken heeft , maar goed: 1e 3575 gram, ingeknipt (i.v.m. vacuum) 2e 3240 gram, licht ingescheurd (2 hechtingen, geen last van gehad)
gewicht zegt niks over wel of niet knippen volgens mij. Bij de eerste gaf ze aan dat ze bij de volgende wee zou gaan knippen maar ik heb toen zo hard geperst dat het niet meer nodig was klein beetje gescheurd. Dochter woog 2160 gram. Bij de tweede niet geknipt of gescheurd en woog 2230 gram. Hoop voor je dat alles netjes heel blijft
Gewicht heeft er natuurlijk wel wat mee te maken, maar vooral de hoofdomtrek lijkt me.... Enniewee....hier geen knip/scheur maar een spoedkeizersnee bij de 1e: 4685 gram, 56 cm, hoofdomtrek 35 cm bij 40+3. Geplande keizersnee bij de 2e vanwege hoofdomtrek van 38cm, verder 52 cm en 3910 gram bij 38+3
Het heeft idd niks met gewcht te maken.. Ook al zou j met 30 weken bevallen is de kans op een knip er nog steeds En dan is je kindje toch echt niet zwaar..
Zoon 4450, niets Dochter 3890, niets Ze hebben mij verteld dat grote kindjes vaak minder "schade" geeft.... Maar denk dat het niets uitmaak hoor
Ligging is nog het belangrijkste! Eerste was 3470, maar verkeerd ingedaald tijdens bevalling, dus knip voor vacuüm.... Anderen waren 3360, 4240 en 4080..... En geen enkele schade.... M'n zwaarste kind was, de makkelijkste, snelste en minst pijnlijke bevalling (30 min. Vanaf eerste wee)
39,5 bevallen, kindje van 46 cm, en 2800 gram, klein ukkie dus. En JA ik ben ingeknipt. Paste makkelijk, maar Beer moest dr met spoed uit, en daarom ingeknipt. Beer had in t vruchtwater gepoept, hartslag daalde steeds, en hij had zn navelstreng om zn nek. Dus alleen maar ingeknipt door de spoed.
Hij was 3846 gr en ben geknipt omdat hij met zijn schouders bleef steken (schouderdystocie) anders had hij er niet meer geweest, tsja dan liever een knip toch?