Bang dat ze haar vergeten!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kleintje88, 13 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    oké misschien heb ik iets heel raars....

Maar onze dochter gaat binnenkort naar het KDV, iets wat ik zelf ook best spannend vind omdat ik haar dan natuurlijk moet "loslaten"
    Het probleem is nu eigenlijk dat Esmay erg rustig is, je hoort haar overdag erg weinig en ik ben een beetje bang dat ze haar zullen "vergeten" of zullen denken "oh dat kind hoor je bijna niet laat maar liggen"

Waarschijnlijk is dit niet zo (hoop ik dan maar) maar ik kom gewoon niet van dat idee af!!
    Iemand een tip hoe ik van dat gevoel / idee af kom?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

de enige manier waarop je van dit gevoel afkomt is als je meisje naar het KDV gaat en je met eigen ogen ziet dat alles goed gaat. ik was na 2 ochtenden kdv dat rotgevoel kwijt.

3. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Eng he om haar naar een kdv te brengen?
    Ik werk zelf als leidster maar toch vond ik het vreselijk om haar daar achter te laten.

beste advies is laat het over je heen komen, en praat met de leidsters en geef aan dat je bang bent dat ze haar vergeten.

Ze heeft toch de fles nodig? een schone luier? slaapjes? Dan hebben ze zowieso aandacht voor haar. Neem aan dat ze nog klein is?

4. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als ik jou was zou ik dit gewoon duidelijk aangeven.

Iris was 6 mnd toen ze voor t eerst naar t kdv ging en een rustig en tevreden meiske. Heb toen aangegeven dat ik bang was dat ze veel alleen lag en gezegd dat ik t fijn vond als ze bv vaak in de wipstoel bij de rest van de kindjes bij de tafel werd gezet (is een verticale groep). Ze heeft altijd aandacht genoeg gehad; de leidsters genoten zelfs van onze rustige dame en zaten regelmatig tegen haar te zingen en te kletsen.....

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja oke voor het flesje en de luier zullen ze haar vast wel helpen maar ik heb echt het gevoel dat ze de rest van de dag maar gewoon ergens neergelegd wordt en er niet naar haar omgekeken wordt :O
    Maar ik zal het in ieder geval ook aangeven op het KDV...

Zou dat trouwens mogen als ik een keertje een (half) dagje mee kijk hoe het daar aan toe gaat? Moet binnenkort nog op intake en verwacht daar volgende week ofzo wel over gebeld te worden, anders doe ik het zelf!

Maar fijn dat meer mensen mijn gevoel herkennen, ik voelde me al een beetje raar ;)

6. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

nee hoor, hier ook een rustig kindje, maar wordt niet vergeten. Men is juist dol op hem, omdat hij vaak lacht en positief zijn aandacht zoekt (is wat ze zelf zeggen)
    Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere kindjes die bij jouw dochter komen kijken of spelen.
    en zoals al benoemd is hierboven, geef het aan bij de leidsters dat je bang bent dat ze haar vergeten.

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Je krijgt altijd een wenperiode voordat ze er echt naar toe gaat. Het is overal verschillend maar hier was het:

-1 uur met papa en mama erbij
    -3 uurtjes alleen
    - 09.00-13.00 & 13.00-16.00
    - 09.00-16.00

En toen waren we door de 2 weken wenperiode ;)

In een intake gesprek wordt alles genoteerd over jouw kindje, en je kan daar zelf aangeven dat je bang bent dat ze haar zullen vergeten.
    Wat denk je dat ze haar in de box neerleggen de hele dag? Gewoon je vragen afvuren op ze... ze krijgen wel de zorg over jouw grootste bezit.
    -

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid was ook vrij makkelijk en rustig (ze is nog steeds wel makkelijk, maar iets minder rustig..). Ze heeft wel altijd ge noeg aandacht gehad. Maar als er meerdere kindjes de fles wilden, moest zij wel altijd het langste wachten..:)

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij hadden geen wenperiode, vond ik onzin. Sterre was 12 weken toen ze voor het eerst ging, dus dat wennen is dan meer voor de ouders. Ik vond het maar raar om haar daarheen te brengen en dan zelf in mn eentje thuis te zitten.

Maar in ieder geval, Sterre is ook erg makkelijk, nooit huilen, wachte rustig tot haar fles met bv kwam :) Maar ze vergaten haar niet hoor, ze waren (en nu nog steeds) juist helemaal gek op haar :) Zo'n lief en makkelijk kindje, en ze lachte zo lief, en ze knuffelde zo graag, en ze had er lekker bij gezeten in de wipper :) Zulke berichten kregen we toen :) Nu hebben wij wel een kleinschalig kdv (zijn maar kleine dorpjes hier) met in verhouding veel leidsters. (3 op max 12 kinderen en een stagiaire) Maar ik zou het gewoon zeggen hoor, ik was er ook bang voor maar na een week wist ik al dat het helemaal goed zat :)

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Dat is echt veel leidsters!!
    Hier werk je pas met 3 leidsters als je meer dan 13 kids heb op de groep en dan hebben nog niet alle groepen een stagiare.

En dat het onzin is vind ik niet, het hangt ook heel erg van het kind af. Is het 3 maanden en heel rustig of je je kind is 1,5 jaar. Daar zit dus echt wel een verschil in.
    Het wennen voor Kirsten was ook meer voor mij :D, het heeft 2 maanden geduurd voordat ik zonder brok in mijn keel het kdv verliet... Ze was 4,5 maand toen ze er naar toe ging.

Deel Deze Pagina