Hoi, Mijn meisje van bijna 7 en een halve maand mag/moet binnenkort brood gaan eten. Maar ik ben erg bang dat ze zich verslikt en vooral erin stikt. Nu al als ze een rijstwafeltje eet zit ik er zwetend naast .... Ben waarschijnljk een beetje overbezorgd, ik weet het.... Herkennen jullie dit? En hoe hebben jullie de overgang naar brood eten aangepakt? Ze is nog zo klein, ze kan nog niet echt zitten en weet nog niet echt wat ze aan moet met vast voedsel. Groetjes, Maaike
Als Sofie zich verslikt in haar melk hoest ze altijd krachtig, als ik haar vast voer geef ben ik dus niet bang dat ze daarin stikt, wel gaat ze altijd kokhalzen en komt soms de melk er weer uit (hihi). Ze moet nog over het kokhalzen heengroeien maar dat gaat steeds beter.. Succes ermee, groetjes Lisette
Ik geef liever brood dan zo'n rijstwafel, gewoon hele kleine stukjes en in de kant van de wang duwen. Je kan ook stukjes brood eerst in de melk of thee soppen. Zeg ik heel stoer want ik moet er binnenkort ook aan beginnen.....vind het ook heel eng
aahh hie rnog zo'n moeder...wil binnenkort er ook mee beginnen maar inderdaad die tip van in het wangetje stoppen heb ik ook vaker gehoord. Hoe groot maken jullie de stukejs ongeveer?
oja en niet te verse brood heb ik ook gehoord.. Indy krgijt namelijk wel al de korstejes en die geef ik ook als wat ouder brood.
inderdaad niet te vers brood, maar ik ben ook af en toe nog bang. ze eet nu zelf en propt gelukkig niet, maar in het begin heb ik hele kleine stukjes gedaan en steeds groter. af en toe gaf ik een groot stuk zodat ze zelf even kon sabbelen en kauwen, succes ermee!
Ik heb altijd geleerd als een kind stikt in eten of gewoon heel lang blijft huilen zonder adem te halen om keihard in hun gezicht te blazen zodoende schrikken ze en gaan ze weer ademhalen. Als een kind bij mij op mijn werk (kdv) dan haalden wij de stukjes er gewoon met de vingers uit, vaak werden we omgekotst maar ja beter dat dan dat ze erin blijven.
ik heb in het begin zijn brood met een beetje melk overgoten zodat het zacht is. dit heb ik een weekje gedaan ongeveer en daarna kleine stukjes en dit ging goed. nu eet ie het zelf en propt er op los dus krijgt ie steeds een stukje op zijn tafeltje en kan ie hem zelf in zijn mondje stoppen.
Nou ik durfde het dus ook niet. Toen ik mijn angst een beteje had overwonnen gaf ik haar een klein stukje brood......En ze at het alsof ze nooit anders had gedaan. Maakte kauwbewegingen, en slikte het zonder kokhalzen zo door. Nouja! Was moeders daar nu zo bang voor. Dus misschien gaat het meteen goed hoor! Ik heb trouwens niet eerst gesopt in thee of melk, maar als het niet zou lukken had ik dat zeker wel gedaan.
kyana eet brood en eet het al vanaf het begin zo... gewoon lekker smeerkaasje erop engeen grote stukjes geven, echt keintjes! je mert vanzelf of je kindje dat wel of niet kan!
Hier ging met beide kids brood eten gewoon meteen goed hoor... Zolang je zorgt dat ze rechtop zit en je erbij blijft kan er niks gebeuren. Ze kunnen evt. gaan kokhalzen maar dat is vooral vervelend om te zien. Als je dan goed naar je kind kijkt zie je dat ze dat zelf heel mooi oplossen. Gewoon zelf rustig blijven... waarschijnlijk klinkt het enger dat het in werkelijkheid allemaal is.
Hoihoi, Ik begrijp van jullie dat jullie kleintjes na zo'n 7 a 7,5 maand pas beginnen met brood (korst) eten. Hmmm... bij mij zeiden ze vorige week op het CB dat ik er nu mee moest beginnen, met een broodkorst c.q. rijstwafeltje. Mijn meissie is nu 6 maandjes en 2 weekjes. Maar ze raakt in paniek als er een stukje afbreekt. Ze vindt de smaak van beiden lekker, maar als er dus een stukje afbreekt in haar mond weet ze niet wat ze ermee aanmoet en begint de huilen en steekt haar tong naar buiten om het stukje dus eruit te werken. Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar mijns inziens dacht ik al dat ze er misschien nog te klein voor was, om nu dus al aan t brood te zitten, en zoals ik hier lees beginnen jullie er dus later mee...? Vreemd hoor, die verschillende meningen van die CB. Ik denk dat ik er gewoon nog ff een paar weekjes mee wacht en het dan weer ga proberen. Zo ook eigenlijk met de 6 maanden groentehapjes, die gaan er prima in, behalve het andijviestamppotje... die is dikker qua structuur, zelfde verhaal als met de broodkorst. Als ik het stamppotje wat verdun met appelmoes gaat ie er wel in... Afijn... misschien hebben jullie nog tips of ideeen wat betreft de broodkorst, of zal ik inderdaad maar ffies wachten ermee... ? Groetjes Helga
Hier is er nooit wat aan de hand geweest. Ik gaf hem het brood in repen zodat hij het goed vast kon pakken en happen. Ben begonnen met 7,5 maanden geloof ik.
Van mijn cb mocht ik ook met 6 maanden beginnen met brood. Ik heb dit ook gedaan, en vanaf dag 1 gaat dit prima. Alyssa vind brood heerlijk. Ze heeft zich ook nooit erin verslikt ofzo. Ik snij er wel de korstjes vanaf natuurlijk.
Omdat ik dat nog iets te taai voor haar vind. Eerst maar een poosje zonder korstjes, en dan probeer ik het vanzelf wel een keer met.