bang dat ze in brood stikt....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loewiese, 21 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben begonnen met de korsten, aangezien dit niet zo makkelijk een "meelbal" wordt. Mitchell heeft natuurlijk wel eens zitten kokhalzen, maar dat is een natuurlijk reactie.

2. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben gisteren begonnen met brood, op niemands advies en zonder een speciaal plan eigenlijk....

Ik neem een half sneetje brood, smeer er wat op en vouw het dubbel.
    Hij neemt het in zijn handje en eet het op. Ik zou me er niet te druk om maken. Ze sabbelen het zelf helemaal zacht voor ze het doorslikken dus ze stikken echt niet zomaar in een stukje brood hoor!

Je kan als je het echt zo eng vind ook beginnen met van die speciale baby liga. Die word geijk zacht als ie nat word (speeksel), msschien dat als dat goed gaat dat je het dan minder eng vind om de overstap naar brood te maken?

Succes ermee!

3. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik ben ook begonnen met baby-Liga. Die wordt inderdaad meteen heel zacht. Toen hij die onder de knie had, ben ik pas met brood begonnen. Hij is nu 8.5 maand en ik ben een paar weken geleden begonnen met brood. Het gaat goed, maar hij kokhalst nog heel regelmatig.

Leuk, hoor, zo'n CB die zegt dat je met 6 maanden met brood moet beginnen. Het kind moet er natuurlijk ook aan toe zijn. Het zijn geen computertjes die allemaal op hetzelfde moment hetzelfde doen!

4. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik ben er ook met 6 maanden mee begonnen, hij vindt het heerlijk, alleen hoe kleiner de stukjes hoe vaker hij zich erin verslikt! Eerst gaf ik nog wat melk erna, maar doe nu gewoon 1 boterham zonder korst en dan met thee, gaat tot nu goed.

5. Hier ook zo'n gevalletje! Vince breekt zijn liga met z'n gehemelte doormidden en dan heeft ie ineens een halve liga in z'n mondje! Het heeft dan ook nog geen tijd gehad om zacht te worden! Dus geen liga meer voorlopig ..... Hij sabbelt op een broodkorst en vervolgens gaat ie er mee spelen. Dus ik ben benieuwd als ie straks brood mag eten.

Groetjes,

Ellis

6. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Ik heb Danischa vorige week een paar stukjes brood gegeven met jam en in de melk gedaan eerst en ging goed.En vandaag heeft ze een broodkorst opgegeten zonder problemen!

7. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Jam is toch nog niet nodig? Veel te veel suiker! Hier alleen een beetje boter als beleg en natuurlijk een lichtbruin boterhammetje ;)

Groetjes Six

8. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Yep, hier hetzelfde. Gisteren heb ik ontdekt dat hij ook Zwitserse kaas lekker vindt op brood - een klein beetje. Dat is ook wel lekker voor de variatie.

9. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    @Six...Jij eet toch ook geen brood met alleen boter? ;)

Het was alleen maar paar stukjes om te kijken hoe ze het brood op at,om te proberen zeg maar!

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik smeerde er altijd wel wat op heel klein beetje, vaak beetje smeerkaas ofzo in het begin
    cb zei het ook zo eigenlijk

11. Moontje78

Moontje78 Actief lid

6 feb 2007
    137
    0
    0
    Boter is wel héééééé'l gezon en goed voor de baby hoor!
    Zitten heel veel vitamine in en vetzuren die je baby nodig heeft!

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat Six doet weet ik niet, maar ik eet wel brood met alleen of zelfs zonder boter ;).

Hij krijgt nog voldoende bv om daarin te voorzien, dus is het nog niet echt nodig. Ik wissel het nu wel af, soms wel boter en meestal gewoon een kale boterham. Hij smult er niet minder van...

13. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik vind het echt knap dat jullie zo rustig blijven met dat kokhalsen. Ik ben veels te zenuwachtig daar in. Ik was gestopt met brood geven omdat hij weer zat te kokhalsen maar nu doe ik hele kleine stukjes eerst in zijn melk en dat gaat goed

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Bij ons op het cb zeiden ze zelfs dat je juist korstjes moet geven omdat dat lekker stevig is en dan kunnen ze er lekker op knauwen... Wij geven Kyano nog niet een hele boterham maar af en toe een groot stuk van een korst, vind die heerlijk...

15. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben een paar weken nat brood gegeven (dus zonder iets erop, helemaal soppig gemaakt) omdat hij nog niet door had hoe hij moest kauwen, maar wel graag brood wilde.
    regelmatig toch even een droog stukje brood geprobeerd. nu zijn we een paar weken verder en begint hij opeens te kauwen, en krijgt nu dus gewoon brood met wat boter en jam, nu kan hij het wel. ik heb het idee dat ze er echt aan toe moeten zijn, dat ze ontdekken dat ze kunnen kauwen.
    de broodkorst lieten we eerst ook achterwege, nu krijgt hij ze vaak wel weg (of hij eet het brood er vanaf en spuugt de korst uit :) )

16. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik was er eerst ook bang voor, omdat Sem stukjes in zijn voeding helemaal niet gewend was. Maar gisteren heb ik hem wat brood gegeven met smeerkaas en het ging gelijk goed. Zelfs zijn rijstwafeltje had hij keurig op, terwijl hij altijd ging kokhalzen zodra hij een hapje nam.

17. Chick

Chick Lid

6 jun 2007
    11
    0
    0
    Mama
    Texas
    Ik vond het ook eng om Gabriel brood te geven, heb dan ook erg lang gewacht. Maar sinds vorige maand eet hij dan eindelijk brood. Ik ben met hele kleine stukjes begonnen, en heb het langzaam opgebouwd naar grotere stukjes. Als ik hem nu een broodkorst geef, kan hij er zonder problemen stukjes vanaf bijten.

Deel Deze Pagina