Bang dat ze niet genoeg eet ,was dysmatuur geboren

Discussion in 'Baby en dreumes' started by kikibaby1988, Oct 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

Sep 28, 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Ik heb nu altijd schrik dat mijn dochtertje niet genoeg eet :(
    Ze is net 8 maand en weegt tussen de 6kilo800 en 6kilo900.
    Verdikt met moeite een 50gr per week.
    Aar papjes is ze zo snel beu. Tandjes zijn erdoor zie denk ik gern meer uitkomen.

Schema:
    8u 200ml nan compleet
    Kort dutje
    11u 200gr groentenpap met of zonder vlees +water
    14u 150ml melk
    Middagdutje van 1u
    16u 180gr fruitpap +thee
    18u beetje boterham (max de helft) + water
    19u 240ml ( soms na 210ml in slaap)
    20u bed in

Is dit genoeg. Lees overal mensen vn hun kind die 300gr pap eet en de mijne begint er al mee te spelen na 150

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

#2 Nemo2, Oct 22, 2016
    Last edited by a moderator: Oct 22, 2016
    Ik vind het een prima schema hoor!
    Zoontje was met 8 maanden ook 6,8 kilo, maar hij kreeg zoveel eten niet weg hoor!
    nu met 19 maand 8,7 kilo dus ook een klein mannetje :)

Mijn zoontje krijgt 200 gram pap nu nog niet weg:p

3. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Volgens mij ziet het schema er goed uit. Het eten wordt vanzelf meer. Mijn dochter was wel iets zwaarder volgens mij, maar niet zo heel veel. Sommige kindjes zijn nu eenmaal van die lichtgewichtjes ;)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Probeer te kijken naar haar eigen lijntje. Groeit ze goed of voldoende op haar eigen lijntje? Dan eet ze voor haar doen goed.

Ik heb hier 2 verschillende kindjes rondlopen. De oudste at altijd goed (tot 1,5 jaar) en zat/zit op zowel gewicht als lengte op +2. De jongste at (en eet) veel liever kleine beetjes en zit/zat op zowel lengte als gewicht op -2.

De ene persoon heeft veel meer eten nodig dan een ander om op gewicht te blijven of aan te komen, bij babys is dat dus niet anders.
    Hier merkte ik ook dat ze op den duur een groeispurt kregen en dan ook veel meer gingen eten en dan weer een rustigere periode kwam met minder eten.

Mijn advies is dus vooral kijk of ze globaal haar eigen lijntje volgt. Een keer een dipje en daarna een spurt is niet erg, maar pas als het lijntje steeds verder naar beneden gaat aflopen kan je aan de bel trekken.

Ik zie dat je uit BE komt, daar is het, volgens mij, de gewoonte om groente etc af te wegen. Ik ben dat helemaal niet gewend en gaf vers. Ik keek gewoon naar wat ze aten en dat was het. Ik woog niets af en dat is in NL volgens mij ook vrij standaard.

5. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

Sep 28, 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    We hebben haar ng eens gewogen. Een spurtje gehad naar 7kilo050! Wat ben ik blij

6. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

Feb 27, 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mooi! Hier een uk van ruim 9 mnd á iets meer dan 7,5 kg (en niet dysmatuur geboren). Als je een blije baby hebt, dan is het gewoon goed. Dan komt het niet op exacte grammetjes qua eten.

Share This Page