Mijn zoontje is nu bijna 3 maanden. Hij heeft verborgen reflux, waarvoor hij medicatie krijgt. Ongeveer 1,5 week geleden wilde hij niet meer drinken, hij huilde (krijste) enorm. Met de HA overlegt en ik moest andere voeding proberen. Ik ben dan overgestapt van de Friso standaard naar Friso comfort. Hij is meteen weer gaan drinken, maar drinkt nu mindere hoeveelheden. Eerder kreeg hij flessen van 150/5 (en af en toe 180/6). Nu drinkt hij flessen 120/4 en laat er heel vaak wat van staan. Hij drinkt ongeveer 6/7 flessen op een dag. Is dit normaal? Hoeveel moet hij op een dag drinken?
Hoi! Hangt er een beetje vanaf hoe zwaar je zoontje is, hoeveel weegt hij? En hoe lang doet hij over het leegdrinken van zijn flesje? Groetjes Linda
Hoi! Drinktempo is heel netjes, dat hoeft niet sneller. Hij drinkt nu 810-945 ml per dag, dat is prima voor zijn gewicht, dus over de hoeveelheid hoef je je geen zorgen te maken. Hij mag evt. naar minder flessen per dag, die je voller maakt (bv max 6x150/5 of 5x180/6, hoeft hij ook niet helemaal leeg te drinken hoor). Maar als het op deze manier ook lukt is het prima. Groetjes Linda