Hallo, De titel klinkt misschien wat heftig, maar het zit zo: Zoonlief is een schat van een kind, maar is totaal niet verlegen. Door zijn enthousiasme wordt hij druk en chaotisch. Ik voel me niet op mijn gemak als hij bij vriendjes gaat spelen. ik ben bang dat hij onbeleefd is, de boel op zijn kop zet of weet ik wat! veel liever heb ik dat hij hier afspreekt, zodat ik de controle heb. Eigenlijk gaat het meestal wel goed, maar moet ik af en toe corrigeren (bijv speelgoed toeeigenen). Ik zou het zo vervelend vinden als ze mijn kind dat " vervelende kind" zouden vinden...laatst ging hij spelen en toen heb okt huis nog met hem de regels doorgesproken. Ik vond het zo overdreven van mezelf, maar hoop dat hij er wat aan heeft: niet om snoep vragen, niet zomaar naar boven, niët op de bank staan, netjes vragen naar de wc en bedanken voor het spelen bij ophalen. nu ik het zo teruglees, is dat best wel erg en lijk ik wel een controle freak! maar herkennen anderen dit? Nogmaals, het is een goede jongen, maar thuis heeft hij veel sturing nodig op gebied van dingen netjes vragen, netjes omgaan met speelgoed etc. dat ik me afvraag hoe het op een ander gaat.... Ik vraag altijd hoe het is gegaan, en tot nu toe zeggen ze goed. Ik weet het, dat moet ik geloven.
Goh wat een herkenbaar verhaal! Dat heb ik dus ook met de jongste. Hij is echt een schat en ontzettende spontaan. Maar ook een enorme stuiterbal Vind het al eng hoe hij zich in de klas gedraagt haha. Hij gaat nu sinds eind oktober naar school en afgelopen week voor het eerst afgesproken bij een ander jochie. Wat ook een lekker druk ventje is. Het is idd iets wat je moet proberen los te laten, maar ik ben dan ook bang dat ze hem straks dat vervelende ventje vinden.
onthou dat hij 4 is en dat de andere ouder dat ook weet. Die hebben zelf nl. ook een vierjarige (gehad). De meeste jongens zijn drukker als sociaal gewenst op het moment. Eigenlijk vind ik het normaal dat ze wat sturing nodig hebben, ze zijn nl. Nog een een leeftijd dat ze moeten leren hoe je je ergens moet gedragen en tegelijkertijd vind ik dat de huidige eisen van rustig spelen tegenwoordig vaak te hoog liggen. hier dus lekker ravotten op trampoline of rennen in het dorp als we rondje gaan lopen.