Meiden, Moet dit echt van me afschrijven ik weet niet meer wat k moet. Sommige zullen mijn verhaal kennen, andere niet. Zal het ff kort uitleggen. Na de bevalling ging het snel bergafwaarts tussen mij en de vader van mijn kind. Ik werd ongepland zwanger door de pil heen. In eerste instantie was ie superblij maar al snel sloeg het om. Hij was uitgehuwelijkt aan een meisje in een ander land. Waar ook zn ouders wonen. Hoop spanningen en hoop ruzies maar gingen toch samenwonen omwille van ons kind. Toen dochterlief 6 weken was trok ik bij mn beste vriendin in. Hij stopte ermee, hij was jaloers op D.ilan en vertrouwde mij niet. 2 uur lang is er op hem ingepraat maar hij bleef bij zn standpunt. Wel zei hij ' ik en mn zus voeden D.ilan wel op ' waarop mn vader zei dat ie dat kon vergeten dus hij koos dan voor geen contact. Echter ken ik hem langer dan vandaag en weet dat ik nog niet van m af ben Hij belt regelmatig (onbekend nr) laat op de avond. Hij zegt dan niks maar mn mams had hetzelfde. Nu sinds de laatste week is bij mij, maar ook bij mijn ouders en bestevriendin+ haar vriend de angst ingeslagen dat hij een deze dagen mij opzoekt en mn dochter meeneemt. Ik heb geen directe aanwijzing, maar wel eerder dit gevoel gehad van toen ik er nog woonde. Hij is hiertoe in staat. Dit is dus puur mn gevoel en de rest heeft dit gevoel ook. Ik ben bang, bang voor hem en bang mn kleine meisje te verliezen. Facebook is afgeschermd, hij weet niet waar ik verblijf, dochter is niet erkent etc. Maatschappelijk werkster kon me geen antwoord geven wat ik kan doen. (Die kon nergens antwoord geven maar goed.)
oooh jakkes wat naar voor jullie, ik heb geen adviesen maar kan mij jou angst wel heel goed voorstellen! Heb je wel juridisch advies gehad? en heb je genoeg mensen om je heen die je helpen? sterkte hoor! lijkt me vreselijk dit...
Nee nog geen juridisch advies gehad. Wel veel mensen om me heen die me helpen. Maar weet zeker dat meneer zich daar niet door laat tegenhouden (agressief/woedeprobleem/schijt aan iedereen) Dankjewel!
ik ben ook maatschappelijk werkster en bij ons treden er in zulke gevallen protocollen in werking. als zij je niet helpt, kun je zelf wat dingen doen. Je kunt de wijkagent inlichten, zodat je met 1 belletje naar 112 assistentie krijgt, mocht hij toch voor de deur staan. Als je weet wanneer hij komt, zorgen ze dat ze er al zijn, maar anders komen ze direct ter plekke. verder zou ik advies vragen bij je huisarts, die kan misschien advies geven en doorverwijzen naar bijvoorbeeld jeugdzorg, zodat je kindje beschermd wordt. ik hoop dat je daar wat mee kan!! Verder natuurlijk heel veel sterkte, want dit is niet niks!
Wat een nare situatie . Via de officiële wegen is er geen enkele kans dat hij je kindje krijgt. Maar ik begrijp dat dat ook niet is waar je bang voor bent. Mijn advies zou zijn om iig vast een melding bij de wijkagent of politie te doen. Op die manier kan er sneller gereageerd worden als er iets aan de hand is. Verder uiteraard niet open doen als hij er tóch achter komt waar je woont en plotseling voor de deur staat. Gaat je kindje naar een opvang (gastouder of kdv)? Zo ja, ligt hen dan ook in over de situatie. Succes en sterkte!
o jeetje meid wat moet jij in een angst leven zeg je kan een wijkagent inschakelen en ook gewoon het buro zelf al zodat ze al op de hoogte zijn hoop hij toch niet komt en niks doet onwijs veel sterkte en succes met alles
Maar moet je, bij inlichting politie, geen bewijs hebben? Die is er namelijk weinig tot niet. Ik heb nooit aangifte tegen hem gedaan (stom) maar hij heeft geen lekker verleden. Mn meisje gaat niet naar gastouder/kinderdagverblijf. Dankjulliewel meiden!
Je kan iig bellen toch en vragen of ze een aantekening kunnen maken. Dan gaat iig een belletje rinkelen als je belt als er iets aan de hand is.
Om een kindje mee naar het buitenland te nemen, moet je kindje in het bezit zijn van een geldig paspoort. Ik neem aan dat jouw kindje dat nog niet heeft?
Heel veel sterkte! Wat een rot situatie ... Je kunt informeren bij de politie, ook omdat hij je belt...
meid ik hoop dat je er wat aan hebt! Bovenstaande reacties kunnen je ook zeker verder helpen!sterkte.
dat is dus niet wat jij zegt er zijn ook overal open grenzen waar hij zo door kan rijden en sommige zijn helemaal niet streng dus dat klopt niet wat je zegt..
Jeetje meissie wat een rot situatie. Begrijp je angst. Ik denk dat er al goede adviezen zijn gegeven door enkele meiden. Hopelijk helpt het om je minder angstig te voelen. Wil je heel veel sterkte wensen.
Dankjulliewel lieve meiden. Kom nu niet alleen met dochterlief buiten in mn 'eigen stad'. Voel constant achterdocht. Gister wel naar ontvoerd gekeken, had ik beter niet kunnen doen Dochterlief heeft nog geen paspoort, kan ik ook nog niet aanvragen omdat ik nergens sta ingeschreven. Woensdag gesprek met leger des heils. Via hun zal een postadres aangemaakt worden. Ook ga k bij hun t hele verhaal neerleggen. Verder hoop ik gewoon dat mn angsten 'voor niks' zijn. Maar dit is ook geen leven. Ik keer ook niet terug naar mn eigen stad door hem qua woning. Ik sta elders ingeschreven. Jullie zijn super!
Ik zou alle instanties aflopen, juridisch loket, wijkagent, politie gewoon alles! Beter teveel allarm slaan dan te weinig! Heeeeel veel sterkte meid!
Och meis toch, wat erg zeg. Helaas bekent verhaal en ex van zelfde afkomst als je weet. zorg voor genoeg juridisch advies. xxx
hier een link die jou zou kunnen helpen. Huiselijk geweld stopt bijna nooit vanzelf - Kadera helpt! (kadera heeft ook speciale opvang/ safe house. ze kunnen je echt heel goed verder helpen ook al woon je aan de andere kant van Nederland. Ze helpen je aan nrs of adres waar jij wilt.) Verder wil ik je veel sterkte wensen en hopelijk word je angst geen waarheid. Zelf heb ik ook te maken gehad met een ex waarvoor ik heb moeten vluchten en heb daarvoor een jaar in een blijf gewoont. Heb vertrouwen in jezelf. Het komt goed. Ze hebben echt de mogelijkheid om je te helpen.