bang door al dat terrorisme

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanbrandon, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    ik hoor overal waar ik kijk of lees maar over aanslagen en terrorisme en zelfmoord gedoe...
    en de laatste tijd word ik hier echt bang van en kan er soms niet meer van slapen :(
    ben zo bang dat ze de hele wereld overnemen en dat straks gewoon het einde van de wereld betekent..

herkent iemand dit.. of weet misschien iemand tips om me van deze angst af te helpen?

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja, blij zijn dat je in NL woont....

ik weet niet waar je woont? maar ik ben erg blij dat ik in een leuk dorp in Friesland woon.... het enige dat een beetje bij ons in de buurt is wat eventueel een "doel" zou kunnen zijn is de legervliegbasis, maar ook die is nog ver genoeg weg.... tja, en ik wil gewoon wel wat van de wereld zien, dus ik stap ook 1 x per jaar of per 2 jaar in een vliegtuig.... ik denk dat je het gewoon een beetje moet proberen te relativeren.... ik heb ook wel eens van die angstmomenten maar zet me hier gewoon overheen...

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nee heb dat absoluut niet dat ik er bang voor ben.
    Er moet heel wat gebeuren voordat ze de wereld kunnen overnemen!

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik kan je angst voor die dingen wel een beetje begrijpen, maar eigenlijk alle gevallen die je in het nieuws hoort en zo dat is een 'ver van mijn bed show'. Wij gaan ook altijd op vakantie in NL, dus no problems. We wonen ook in een plaatsje waar zelfs bijna geen criminaliteit is. Dus eigenlijk ben ik er helemaal niet bang voor dat er iets zal gebeuren.

Wat alleen wel zo is: ik ben wel een paar jaar geleden in Londen geweest, een weekendje. Een paar dagen later hoorde ik toen in het nieuws over die aanslagen op een Londen's metrostation. Toen dacht ik wel ff van: "gelukkig ben ik daar weer weg", want we reisden daar veel met de metro.

Maar ik zal me er echt niet druk om maken hoor.

En ik heb meestal ook zo'n instelling van, als je iets overkomt, dan heeft het gewoon zo moeten zijn.....
    Gewoon lekker genieten van het leven...

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben ik niet bang voor nee..
    Ben juist bang dat de mensen die zeggen het terrorisme te willen bestrijden de wereld gaan overnemen en alle macht in handen krijgen door foute en eenzijdige berichtgeving.

6. Aura

Aura Niet meer actief

Ik ben er niet heel bang voor, maar ook niet gerust op....
    Ik laat er niks voor laat ik het zo zeggen...maar afentoe schiet wel door mijn hoofd.
    Wij zijn afgelopen juni op Bali geweest, ook bij ''het'' monument...nou dan lopen de kouden rilligen toch wel even over je rug...
    of toen we op het strand van Jimbaran zaten waar een paar jaar geleden 10talle mensen het leven hebben gelaten...laat je dat toch niet koud....en het kan altijd gebeuren.
    Ik hoop dat mensen eens gaan inzien dat we wat liever voor elkaar moeten zijn, en dat we verschillend zijn en dat dat ook goed is...we hoeven niet allemaal hetzelfde te zijn.

Maar ik snap je angst hoor, maar laat het je leven niet beheersen, want klinkt mischien hard maar als het gebeurd, gebeurd het toch.....

7. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ik ben niet bang voor een aanslag etc.
    Tis wel iets wat 'dagelijks' speelt, aangezien Miekjeman militair is en elk moment een oproep kan krijgen om weg te moeten. Hij is al een keer weggeweest (Kandahar, Afghanistan) en toen had ik veel meer angst. Zeker als ik met hem sprak en dan t luchtalarm hoorde af gaan...
    Maar hier in NL, nee maak ik me niet druk om..

Aan de andere kant: ik was in Oostenrijk op trainings-stage en toen fikte die skitrein in Kaprun uit.. Daar waar ik al meer dan 100 keer heb ingestaan, maar net die keer niet...
    Zulke dingen zitten in een 'klein hoekje'..

8. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je je bang laat maken door zulke debielen, hebben ze hun zin. Hun uiteindelijke doel is om dat met een hele samenleving te doen. Niet bang laten maken dus!

Maar het zijn nare berichten, over die Nigeriaan, over de verijdelde aanslag op Kurt Westergaard. Hoe erg gaat het nog worden.

Maar iedere tijd heeft zijn grote angsten denk ik. Hiervoor waren het de bom, de communisten, de Duitsers, de grote depressie...
    Allemaal eng. Hoort er gewoon bij. Niet dat ik vind dat er niets tegen moet worden gedaan, in tegendeel. Maar bang worden is gewoon niet de oplossing, maar verergert het probleem alleen.

9. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik ben er niet bang voor.
    Waar ik wel bang voor ben is dat mensen steeds angstiger en anders naar vooral moslims gaan kijken, en zo de wereld steeds meer van elkaar verwijderd raakt.
    En dat is dan ook de bedoeling ervan:(

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou dat laatste denk ik eigenlijk niet..
    Ik sta absoluut niet achter die aanslagen, laten we dat vooropstellen.. maar mensen weten van gekkigheid denk ik niet meer wat ze moeten doen. Invallen in Afghanistan, Irak om zogenaamd voor vrede te zorgen in de landen.. elke dag gebeuren daar ook zoveel dingen die gewoon niet in het nieuws komen of er word onder 1 hoedje gespeeld. Nog maar niet te spreken over de gevangenen in Guantanomo bay die ook maar zonder enige vorm van proces worden gemarteld en opgesloten in kooien, en (bijna) geen haan die er naar kraait. De palestijnen etc etc..
    Wij denken hier zoveel te weten en mensen geloven ook blind in het nieuws wat we iedere dag zien, wat jammer genoeg.. vaak erg eenzijdig is.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En verder is het inderdaad heel jammer dat je als moslim voor zulke dingen wordt aagekeken.. Hoop toch op wat meer wederzijds begrip, en daar werken types als Wilders absoluut niet aan mee.. dat merk ik dagelijks.

12. Aura

Aura Niet meer actief

Sorry maar de palesteinen en gevangen van Guantanamo bay in 1 zin? Vind dat toch iets heel anders....en totaal niet te vergelijken!
    en ik ben echt geen wilders aanhanger....maar ik vind het kort door de bocht hem dan weer te noemen....
    kijk dan eerst naar de jeugd van veelal moslimcultuur denk dat die de angst eerder in de hand werkt, Wilders speelt hier alleen opin.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Waarom niet in 1 zin, vind het best kloppen hoor als je het een beetje volgt.
    Hoe bedoel je met de angst? De moslimjeugd werkt de angst voor terrorisme in de hand bedoel je? Op wat voor manier dan?
    Ja en Wilders vind ik gewoon een vreselijke vent, een man die dingen verdraait, liegt, punten aanhaalt die totaal niets te maken hebben met de Islam en mensen buiten sluit..
    Hoe hogerop Wilders komt, hoe meer ik word uitgescholden en ben zelfs bekogeld terwijl ik achter de kinderwagen liep. Ben van mezelf heel sociaal maar tegenwoodig steeds minder, helaas.

14. Aura

Aura Niet meer actief

Ik volg het ook redelijk moet ik zeggen, en vind de verdachte terroristen iets anders als mensen die onderdrukt worden. Maar goed daar zijn de meningen ook sterk over verdeeld...maar zo denk ik erover...
    En ik doelde op de VEELAL! (dus niet allemaal) moslimjeugd die angst in de hand werkt, waar jij weer op wordt aangekeken, snap ik je wat ik bedoel? Hier zijn er mensen die savonds hun honden niet alleen durven uit te laten om dat er een groepje jongens buiten staat, die je niet met rust laten...nu ben ik gelukkig niet zo angstig aangelegd...maar veel die het er wel zijn. en dat bedoel ik met angst in de hand werken...
    Tja Wilders...mijn vriend is het niet, ik vind dat hij wel degelijk punten heeft waar ik het mee eens ben maar ik vind dat hij teveel provoceert en zich teveel toespitst op vb. de moslimjeugd ipv. de jeugd in zijn totaliteit. En geloof niet echt in die aanpak...vind deze ook niet fair.

maar goed zo denk ik er dus een beetje over.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja en weet je wat gewoon heel jammer is, dat alle volgers van een bepaalde religie in Nederland erop wordt aangekeken wat een groep rotmarokkaantjes uithaald. Het heeft dus ook totaal NIKS met elkaar te maken en snap nog steeds die band niet tussen beiden. Mensen die mij lastig vallen hebben meestal een bepaald soort kapsel en een bepaald soort klederdracht, of het zijn mannen van in de 30/40 met een keurig bloesje aan, maar die scheer ik tegenwoordig ook niet allemaal over 1 kam. Ieder persoon is anders, en mensen moeten eens openstaan om elkaar te leren kennen en zullen dan zien dat we toch best meevallen (en dan van beide kanten want veel moslims zijn ook irritant koppig en hebben hun oordeel al klaar)

16. Aura

Aura Niet meer actief

Umm 85...kan het met je laatste post alleen maar eens zijn!

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Gelukkig, dan kan ik rustig gaan eten haha.

18. Aura

Aura Niet meer actief

haha ga ik nu ook doen ;) smakelijk :D

19. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

17 nov 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    bedankt voor jullie reacties..!!
    misschien moet ik er ook wel wat nuchterder onder zijn..

maar soms kan het me ineens zo aanvliegen.. :(

20. Ik moet wel aangeven dat ik toch wel bang ben,als ik in de tram of trein zit en ik zie een paar "moslim mannen" die voorbij lopen. Moet ik toch weer denken,zouden zij iets nu beramen,moet ik uitstappen?
    Kan het niet helpen....
    Weet dat niet elk moslim hetzelfde is...geen enkel mens is hetzelfde maar soms kan ik het begrijpen als mensen zich door deze dingen laten lijden.

Hoe spijtig het ook is..

Deel Deze Pagina