bang door al dat terrorisme

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanbrandon, 6 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat het vooral de angst voor het onbekende is.. Weet ook dat veel mensen bang zijn voor moslimmannen met baarden in een jurk, terwijl volgens mij geen van de terroristen van 9/11 of de aanslagen in Groot-Britanie bijvoorbeeld een baard hadden of arabisch gekleed waren.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nee ik ben echt niet bang. Dat wil ik ook niet zijn, want dat is juist wat terroristen willen, wat het doel is.

En ach Wilders... hij slaat de spijker soms op zijn kop. En soms ook niet.
    Vind wel dat het over moet zijn met die verschrikkelijke knuffel cultuur hier in Nederland.

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben eigenlijk niet zo bang voor een terroristische aanslag. Als het gebeurt, gebeurt het en de kans dat ik bijvoorbeeld betrokken raak bij een auto-ongeluk is vele malen groter en toch stap ik gewoon in de auto.

(En het enige wat ik bij dit weer denk als ik een arabisch geklede man zie bij dit weer is of hij het niet koud heeft want mij lijkt het onwaarschijnlijk dat ze een panty aantrekken. ;) )

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Knuffelcultuur? :(

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Overigens, de feiten liegen er niet om. Allochtone jongeren komen nou eenmaal meer in aanraking met criminaliteit, er heerst een grotere werkloosheid onder allochtonen, etc. Maar het ongelofelijke foute aan Wilders is dat hij het zo ontzettend niet begrijpt. De reden waarom allochtonen zo negatief in de samenleving staan, is omdat ze in een vicieuze cirkel verkeren. De oplossing zit hem dus in betere kansen voor deze mensen, betere opleiding en betere banen. Wilders snapt dit overduidelijk niet. Zijn aanpak werkt averechts en zorgt voor een verslechtering van de samenleving.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik ben voor hardere aanpakken ( door o.a. de politie ) , minder acceptatie bij criminaliteit ( draaideurcriminelen ) , zwaardere straffen... etc.
    Maar goed, dat is een hele andere discussie :)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik dacht meer aan andere dingen ;) Gelukkig maar :p

Overigens is het niet zo makkelijk hoor. Hardere aanpakken kosten erg veel extra geld. Celstraffen bij jeugd werkt meestal averechts. Etc.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ben ik het ook mee eens hoor.. denk dat dat al een hoop zal oplossen. Wanneer je in Spanje bijvoorbeeld een grote mond hebt tegen de politie of niet meewerkt kun je al snel een paar rake klappen met de wapenstok verwachten, hier zijn ze veel te afwachtend, veels te soft.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja leer maar eens wat respect te hebben voor de politie en overheid.
    Net als dat geouwehoer in Culemborg. Het lijkt Amerika wel, met hun bendeoorlogen.
    Stuur de GBO ( Groep met Bijzondere Opdrachten ) er maar op af. Dan leren ze het snel af. Snot blagen, bah!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Voorbeeldje: Ik stond op oudejaarsdag s'middags naar buiten te kijken en reed er zachtjes een politieauto voorbij. Op zo'n 5 meter afstand stonden 2 jongens die een harde strijker richting de politieauto gooide en die in de lucht, vlak voor de vooruit, knalde. Ze reden gewoon door!
    Denk van, stap dan meteen uit en pak die knapen bij hun nek en neem ze mee of iets.. maar ze zullen er wel geen tijd voor gehad hebben of een andere vage reden hebben waardoor ze dit niet deden.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

respect voor de politie begint bij jezelf ;) Misschien hadden ze er wel gewoon een goede reden voor.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou ben benieuwd welke.. sorry maar ze rijden hier echt de hele dag rond voor Jan met de korte achternaam. Respect heb ik persoonlijk zeker, maar respect moet je ook verdienen. Met zijn 4en staan toekijken hoe een groep jongeren een vreugenvuur bouwt in een afvalcontainer tussen 2 flatjes in en deze jongeren gaan stug door.. dan is er toch iets mis met het beeld wat je als politieagent uitstraald.

13. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Weet je, ik merk dat het vooral onwetendheid van de mens is. Mensen die niet met moslims omgaan hebben als eerste hun oordeel al klaar en scheren ze bijna allemaal over 1 kam.

Ikzelf woon in Osdorp en hier wonen een heleboel moslims, toen wij hierheen gingen kregen wij ook waarschuwingen, maar ik moet je zeggen ik heb nergens last van! Tuurlijk en zijn hangjongeren, maar die heb je van elke cultuur en in mijn ogen zijn ze allemaal even vervelend!

Mensen worden bang gemaakt voor een terroristische aanval, dat is de bedoeling. Maar mensen worden ook bang gemaakt voor moslims, en dit vind ik helemaal niet de bedoeling want de meeste vinden het ook vervelend dat dit allemaal aan de hand is!

En ik zag Umm iets zeggen over mannen met baarden en jurken, heb je gelijk in hoor, maar ik kan mij bijvoorbeeld nog wel 2 mannen herinneren die vol in de krant stonden die wel zo gekleed waren, dus ik denk dat mensen dan snel zo'n associatie maken, jammer genoeg!

Maar bang voor een aanslag ben ik niet, om even ontopic te blijven.

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

In mijn vorige tijdelijke woning (sociale huurwoning) zat ik ook tussen de moslims en dat waren inderdaad hele vriendelijke mensen. Wel had ik in die buurt meer last van hangjongeren dan in mijn uber blanke buurt waar ik nu woon. Maar dat heeft meer met sociale klasse te maken (hier heb je alleen maar koopwoningen en particuliere huur). Er bestaan inderdaad ook rotjongens (en meiden ;)) onder de autochtonen die irritant staan te doen op straat.

Ik ben overigens, om ook maar ontopic te reageren, niet bang voor een aanslag. Vooral omdat het toch nog steeds 'ver van mijn bed' voelt. Terrorisme is trouwens oud, vooral bij landen die kampen met burgeroorlogen.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.879
    5.171
    113
    Home
    ik denk dat er ooit wel een aanslag wordt geprobeerd te plegen in nederland als ze Wilders niet kunnen pakken dan op een andere manier.
    want wat die man allemaal uitkraamt gaat verder dan gewoon je mening geven.

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ach hij wil gewoon shockeren! Kraamt dingen uit om in die publiciteit te blijven en een heleboel mensen zullen het misschien met hem eens zijn omdat die angst leeft. Zoeken een zondebok en ineens word de islam volledig onder het vuur gelegd.

17. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Denk maar aan die kinderen in Irak of Afghanistan die iedere dag die verschrikkingen moeten mee maken en hoe goed jij het hier heb in Nederland met je (in hun ogen) super-de-luxe leventje :)

18. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    heropend

19. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het doel van terrorisme is angst inboezemen, en dat is ze aardig gelukt bij jou. Het is niet gezond dat je bang bent dat ze de wereld over gaan nemen, zoiets gaat gewoon niet gebeuren. Je merkt er misschien niet veel van in het dagelijks leven, maar elk land heeft een veiligheidsdienst die hier constant mee bezig is.

Misschien helpt het je als je het nieuws (een tijdje) niet meer volgt. Anders raad ik je wel aan om hierover te praten met een psycholoog, voordat je echt doorslaat en je je huis niet eens meer durft te verlaten.

20. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

het is natuurlijk heel erg terrorisme en
    ik mag het misschien niet zeggen, maar het positieve wat b.v. 9-11
    ons gegeven heeft is dat de wereld veel alerter is geworden op aanslagen en terroristen.
    je hoort en leest er veel over, maar je hoort ook gevallen van verijdelde aanslagen wat op zich toch positief is

ik had die angst ook toen net de aanslag op 9-11 waren geweest
    en af en toe denk ik hetzelfde als jij, maar leef je leven

spinnekop

waarom is hij heropend deesdees?

Deel Deze Pagina