tips tegen water dunne diarree?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lady26, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Goedemorgen,

Ik ben 36 weken zwanger, en al vanaf zaterdag ziek (griep).
    Nu heb ik sinds gisteren water dunne diarree, hebben jullie tips om de ontlasting weer normaal te krijgen?
    Mag trouwens niet teveel suikers heb zwangerschapssuiker.

Liefs

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ondanks je suiker...Toch zou ik zeggen: droge witte rijst, slappe thee, droge beschuitjes

3. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    Ik weet niet of dit in combinatie gaat met je suiker, maar anders kan dit eventueel helpen. Wit brood eten, banaan, droge beschuiten. Veel beterschap.

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    weet ook niet of je dit mag maar inderdaad droge koekjes/ slappe thee/ witte rijst/boullion. Wel goed opletten dat je niet uitdroogt.
    Zou anders huisarts bellen om nog goede tips te geven in verband met je suikers.
    Ontzettend veel beterschap hopelijk gaat het snel een stuk beter!!

5. josja

josja Lid

31 mei 2013
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mn dochter had laatst laat van peuterdiarree... Volle melk, boter op brood en meer van dat soort volle producten hielpen toen erg goed. Ik weet niet of je dit mag.

6. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    bedankt voor jullie antwoorden.
    mijn suiker is niet extreem hoog, dus kan zo af en toe wel iets van rijst of droge koekjes eten.
    ik probeer steeds iets te eten, maar heb helemaal nergens zin aan, heb steeds darmkrampen en gerommel in de buik.
    hoop maar dat het snel over is, ik heb jaren geen griep gehad, en dan krijg je het nu aan het einde van de zwangerschap echt balen! :(

7. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ooit als tip bij de huisarts om vla te eten (verder niks ernaast) en goed drinken. Je kan ook nog eventueel ORS halen bij de apotheek tegen het uitdrogen.

8. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

voor het uitdrogen heb ik niet speciaal iets nodig, drinken lust ik wel, maat het eten gaat moeizaam.

vanmorgen op controle geweest bij de gynaecoloog, was toch dik 2 kg afgevallen in 1 week tijd, maar ja ook niet zo gek met zoveel diarree.

9. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Anders eens okugest van vsm proberen. Is homeopathisch, mag ook tijdens de zwangerschap. Werkt hier super bij erge diarree om het allemaal weer wat normaler te krijgen.

10. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

28 dec 2012
    1.307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Banaaaaaaaan!

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfs al lust je wel drinken, dan kun je volgens mij toch nog uitdrogen.

ik heb overigens ooit gehoord dan bananen nou net tegenovergesteld werken. Ik zou ook met ORS beginnen.

Beterschap, hopelijk knap je snel op!!

12. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    dank jullie wel, het gaat vandaag gelukkig weer iets beter, alleen nog buikkrampen, maar het ergste diarree lijkt weg te zijn.

13. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Nou heb ik het ook! Haha al de hele dag, en 1 keer overgegeven... bah wat een rotgevoel zeg!

14. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen

ah bah! ik hoop dat je er snel weer vanaf bent, ik heb alleen nog een beetje buikkrampen af en toe, heeft bij mij in totaal een week geduurd.
    Beterschap.

Deel Deze Pagina