Niet raar trouwens dat je al "dik" wordt. Je baarmoeder wordt groter waardoor je darmen ook een ander plaatsje moeten zoeken. Ik durf mijn buik ook niet meer in te houden. Vind dat zo raar aanvoelen. Hij lijkt bij mij ook al iets boller terwijl dat bij mij eigenlijk nog helemaal niet kan.
afscheiding heb ik ook vooral net na het plassen! k ben idd ook overgevoelig kan niets hebben en huil ineens ook best wel snel en ben snel chaggie...nergens zin in! erg he! maar komt ook doordat ik gewoon onzeker ben, zaterdag de echo hoop zooooooo erg dat we een hartje te zien krijgen en dat ik gerust ben! zondag ga ik naar kabouterplop musical met me zoontje zou wel fijn zijn al swe dan goed nieuws hebben gehad Bij mijn zoon wist ik het, dit keer wilde ik het niet weten mijn vriend wel, en ik twijvel nu of ik het wel of niet wil weten want tis toch wel makkelijk
Ik sluit me ook aan bij dit topic. Onbewust kan ik me ook druk maken of het allemaal wel goed zal gaan maar je moet positief zijn. Je hoort ook meestal alle negatieve verhalen terwijl 9 van de 10 zwangerschappen goed gaan. Verder gaan wij 11 maart voor de eerste keer naar VK. Met 10 weken krijgen we een echo.
WELKOM!!!! Erg is die onzekerheid he! wij liggen qua zwangerschap erg op elkaar joh! ik ben 17 oktober (als het goed is) uitgerekend. Weet iemand hier toevallig hoe betrouwbaar de berekening is "1e dag laatste menstruatie" is? ik ben volgens die berekening 6 weken en 3 dagen zwanger. Ben aan het aftellen naar zaterdag! 1e echo! hopen op een mooi kloppend hartje! (L)
Spannend dat je zaterdag als je eerste echo hebt. Ik ben de komende dagen niet op het forum dus ga je alvast heel veel succes wensen. Ik ga heel hard voor je duimen!!!
Ik ging voor mijn zoontje altijd naar proline echografie in zaandam. ik weet natuurlijk niet of dat in je richting is maar erg fijn! Je kan ze gewoon opbellen en ze maken een afspraak voor je en het word meteen doorberekend naar je verzekering. Als je in je zwangerschap onzeker bent als je bf de baby even niet voeld of je gewoon geen lekker gevoeld heeft kan je altijd even heen om een echo te maken zodat ze je geruststellen. Ze zijn onwijs lief en goed voor jou daar. Normaal krijg je je 1e echo pas later maar ik heb ze opgebeld en aangegeven dat ik zooo bang ben dat het hartje niet klopt en ik belde gisteren en ik mag nu zaterdag a.s komen in plaats van 6 maart.
In mijn zwangerschapsbijbel staat het volgende: Tot 5 weken: kans op miskraam is 10 procent 6 weken: 7,2 procent 7 weken: 3,3 procent 8 tot 12 weken: 0,5 procent Nu zijn dit natuurlijk gemiddelden. Je hebt vrouwen die om een medische reden sneller een miskraam hebben. Bovendien speelt leeftijd een rol: boven de 35 jaar gaat de kans flink snel omhoog. Boven de 45 jaar eindigt zelfs 1 op de 2 zwangerschappen in een miskraam. In ieder geval, als je straks met 8 weken een mooi hartje ziet kloppen, is de kans al zo ontzettend klein geworden!
hey wat goed zeg! Ik werk in zaandam en heb net even gekeken op hun site. Maar dat is ideaal. Want ik ga donderdag voor de eerste 7 weken echo. En aangezien ik meerdere mk heb gehad, maak ik me zorgen, dus mocht de 1ste echo goed zijn wil ik met 9 wken weer een echo.
Ow wat goed zeg!!!! Ik kan het je echt 100% zeker aanraden! ik woon zelf in Amsterdam en ga er echt heen. Femke is degene die de echo's doet echt een schat van een vrouw en geeft ook super goede uitleg en heeft ook veel geduld en stelt je ook echt gerust! Ik kan het je ECHT aanraden. Ook als je je verder in de zwangerschap niet zo oke voeld kan je haar gewoon belllen en kan je ook gewoon langskomen. Ik vond het bij mijn zoontje erg fijn en ook dit keer waren ze weer zo lief dat ik een week eerder kon komen! Laat me even weten hoe en wat, ik ga er zaterdag heen ik kan eventueel wat voor je vragen als je dat graag wil? -xxxxx-
Hey meid, Dat is superlief van je. Ik ga even naar mijn verzekering bellen of dit allemaal word vergoed, ik heb namelijk een nogal een uitgebreide pakket, dus dat zal wel goed zitten. Maar mocht ik toch zelf het een en ander moeten betalen vind ik ook goed hoor, maar er staat dat je contant moet betalen, weet jij dan wat de prijzen zijn? die staan niet op de site. Ik ben zooooo blij dat je hiermee bent aangekomen. Echt een geruststelling! En het klinkt goed. Ik woon in Almere, en ik werk in Zaandam... P.S. ik heb je toegevoegd hoor. Gezellig hoor!
Hoi Hoi! vanaf 1 jan 2010 zit het in je basis pakket! ik wistd at ook niet maar proline vertelde me dat Heel graag gedaan ik vind het zelf erg prettig en ik weet hoe erg die onzekerheid is! ik heb morgen de echo! laat maar weten of ik iets voor je door kan geven. ik hoop zooooo erg dat me echo goed is! Ik denk dat de site niet aangepast is ivm die prijzen. Maar het zit gewoon bij je basis verzekering, je kan eventueel eventjes bellen? xxxxx
Spannend meid, ik hoop echt dat alles goed zal gaan morgen. En ik ga daar ook gewoon vanuit! Laat het me wel even weten hoor. Ik denk dat ik van het weekend heel vaak ga kijken hier Ik heb net gebeld met unive, was een beetje vaag, maar dat het wel vergoed word, maar dat ligt aan welke code ze doorgeven of het medisch is of niet. Dus dat weet ik niet wat ze doorgaan geven. Maar als jij morgen gaat voor echo dan hoef jij dus niks te betalen maar hun sturen gewoon de factuur op naar je verzekering toch? Nou ik heb voor a.s. donderdag al een echo staan in het ziekenhuis, mocht dat goed gaan, dan laat ik de volgende echo gewoon via dit bureau lopen, dit is ideaal voor mij. Ik vind 5 weken wachten gewoon teveel.
hoi hoi, ik heb ze toch maar even gemaild en dit was hun mail: Niet alle echo-onderzoeken vallen automatisch onder uw basisverzekering. In uw geval een groei-echo rond 9 weken valt onder uw basisverzekering als uw behandelaar " waarschijnlijk een verloskundige " een indicatie op uw zwangerschapkaart maakt, dwz u een verwijzing geeft voor echo-onderzoek. Wij declareren de kosten a 30.29 direct bij uw zorgverzekeraar. Een overzicht voor verloskundige verrichtingen met de kosten kunt u vinden op de site van nza.nl, deze hebben ook even voor u bijgevoegd. Hopende u hiermee van dienst te zijn. Met vriendelijke groet, secretariaat p. alant PROLINE praktijk voor verloskundige zorg Het word alleen vergoed dus als ik word doorverwezen door mijn verloskundige. Ik weet dus niet of dat gaat lukken.
He dat is gek allemaal....hmz! bij mij word het echt vergoed en ben ook niet doorgestuurd, misschien omdat ik eerder bij hun ben geweest?....ik zal het toch eens navragen morgen! Ik heb met me stomme kop op internet zitten googlen naar echo op 6 weken en 6 dagen....kom 1 en al miskramen en niet kloppende hartjes tegen....word er knettergek van....Ben zo bang! :x
He had je niet vandaag je echo? Ik woon trouwens ook in Amsterdam Ik zal eens bij dat bureau kijken... Ik had er 1 bij het leidseplein gezien die vroege pretecho's doet. Ik dacht trouwens dat je basisverzekering alleen echo's vergoedt die door de vk zijn doorverwezen?
Hm ik weet nu dus niet meer hoe het precies ziet maar ik weet wel dat dit vergoed is want daar heb ik speciaal nog voor gebeld, er zitten nu meer echos dan voorheen in je basispakket....ik zal het morgen nog eens voor jullie navragen! Waar in amsterdam woon je? Ik was voor een pretecho naar proline en voor een 3/4 d echo naar uh hoe heet dat ook al weer...oh ja! babyview in hoofddorp geweest geloof ik! maar dat is al weer even terug, nu weet ik niet waar ik heen ga haha Ik heb morgen de echo en nou ja....maak me zoooooooo druk! x