Afgelopen vrijdag ben ik voor een extra controle naar het ziekenhuis geweest aangezien ik al een tijdje een verhoogde bloeddruk had en klachten als jeuk en hoofdpijn. nu bleek daar dat er eiwitten in mijn urine zaten en wilden ze een 24 uurs-urine, daarvoor moest ik eigenlijk al blijven maar gelukkig mocht ik dat uiteindelijk toch thuis doen maar de volgende dag terugkomen en er rekening mee houden dat ik alsnog opgenomen zou worden omdat de buiten de bloeddruk mijn bloedplaatjes ook gedaald waren (zaten op 106) en een andere waarde in het bloed gestegen was de volgende dag bleek er 0.49 gram aan eiwitten in mijn 24 uurs urine te zitten en volgde dus alsnog opname op zaterdagavond met pre-eclampsie :x Mijn bloeddruk bleef in het ziekenhuis wat schommelen maar geen echte uitschieters, maandag weer bloedgeprikt en bloed bleef stabiel (ook bloedplaatjes) van maandag tot dinsdag weer urine gespaard en eiwitten waren gedaald van 0.49 tot 0.41 omdat ik buiten een lichte hoofdpijn verder geen klachten had kwam ik in aanmerking voor thuiscontrole en vanaf dinsdagmiddag ben ik dus thuis wel met absolute bed/bank-rust. gisteren was de ctg prima, bloeddruk 125/95 en de vk was tevreden. vandaag ook weer thuiscontrole gehad en bloeddruk 120/82 supernetjes dus en ctg ook weer prima.. op de lichte hoofdpijn na gelukkig (nog) geen andere klachten! Nu is het zo dat het streven van de artsen vanaf het moment van opname was om de 38 weken uit te zingen en dan te zien of ik inleidbaar ben en zo niet over te gaan op een KS. ik ben namelijk van mijn dochter bevallen met 42 weken precies d.m.v. een KS na een bevalling van 21 uur waarna ze een sterrenkijkertje bleek en dus de spildraai niet kon maken en dus via een KS gehaald is. Maar nu het zo goed blijkt te gaan lijken de artsen allemaal iets terug te willen krabbelen w.b.t. het inleiden/KS. de VK van de thuiscontrole begon er vanmorgen over dat de artsen misschien nog langer af willen wachten met inleiden omdat de kans op ontsluiting dan groter zou zijn. of dat ze misschien wel willen kijken of ik ingeleid kan worden maar als dat niet zo zou zijn dat ze dan misschien wel willen wachten met een evt. geplande KS. Nou zie ik dat dus eigenlijk helemaal NIET zitten... mijn mening is namelijk als volgt: "De zw. vergiftiging is een feit en die gaat pas weg als ik niet meer zwanger ben.. zolang ik zwanger ben is er dus de kans dat ik ineens doodziek wordt en daar ga ik niet op zitten wachten, met het risico dat ik straks dus weer als een zombie op de operatietafel lig voor de ks of erger nog.. door mijn gesteldheid onder algehele narcose moet voor de ks.. Ik heb altijd gezegd dat ik het liefst nu natuurlijk wil bevallen en dat wil ik nog steeds heel graag maar als ik maandag niet inleidbaar ben dan wil ik toch liever een geplande KS waar ik met mijn volle aandacht bij kan zijn als dat ze nog langer wachten, het alsnog een ks kan worden en/of ik dus doodziek wordt" Kan ik hiervoor op mijn strepen gaan staan? zodat ze mijn wens gewoon echt respecteren en daar ook wat mee doen? Ik hoop op een snel antwoord aangezien het gesprek met de gyn. over inleiden voor morgenochtend gepland staat.
Hoi Mumtobe21, heb je je gesprek al gehad? Artsen zulen nooit zomaar een keizersnede doen, omdat dat vaak voor moeder en/of kind minder gunstig is. Zolang de kans op een natuurlijke baring er is, zal hierna gestreefd worden. en het is inderdaad zo dat een keizersnede liever ook niet te vroeg wordt gedaan omdat het onderste deel van de baarmoeder dan nog niet mooi dun is geworden. Maar van de andere kant moet er inderdaad ook niet te lang gewacht worden met een bevalling omdat je lichaam snel zieker kan worden. Laat je goed informeren wat hun redenen zijn om nog te durven wachten met jou. Je controles klinken inderdaad goed en te vroeg ingrijpen is ook niet te prefereren. Dun scheidslijntje hoor, maar ik snap jou ook wel. Leg je vraag en wens goed weg bij de gyn, dan zal er allicht rekening mee gehouden worden. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je antwoord! de afspraak is inmiddels geweest en ik ben tevreden met het resultaat.. verder ga ik er ivm bekenden hier op t forum niet op in maar t was gelukkig niet nodig om echt mijn zin door te drijven