bang en onzeker..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maja82, 10 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi dames,

Nog maar net weet ik dat ik zwanger ben, heb een echo gehad en het stipje was te klein om er iets uit op te maken. Wel zat er een stipje en 3 positieve tests dus wel zwanger. Heb over anderhalve week weer een echo. Maar ik ben de hele dag zo bang en onzeker. Heb het gevoel dat het niet goed zit, dat het mis gaat. Of dat er niks zit. Ik word er gek van, loop er de hele dag mee in mijn hoofd. Ik kan totaal niet genieten ben alleen maar bang. Elke keer als ik naar de wc ga denk ik dat ik een bloeding heb, zooo irrtitant! Hoe kan ik een beetje vertrouwen krijgen en genieten van mijn zwangerschap..? Herkent iemand mijn gevoel?

2. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    He meis dat is vervelend! Kan me je gevoel overigens heel goed voorstellen hoor, want ik had dat ook in het begin. De 1ste 3 maanden zijn sowieso heel onzeker, want het enige waar je dan aan vast kan houden zijn dan je tests en evt een echo. Maar goed het stipje zit er al iig en dat is al heel wat. Ze had natuurlijk ook niks kunnen zien. Dus probeer goede moed te houden en positief te denken. Positieve gedachtes zijn natuurlijk altijd goed! Ik duim voor je! Laat je weten als je voor je echo bent geweest?
    Liefs Ief

3. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Wat ik soms in mijn hoofd prop is de gedachte: iedereen die een kindje heeft is ooit begonnen met zo'n ministipje in de buik als jij ;)

4. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    hoi maja

Ook ik kan nog totaal niet van mijn zwangerschap genieten. Niet omdat ik constant moe en misselijk ben, maar omdat het de eerste keer bij ons is fout gegaan. Toch moeten we proberen, hoe moeilijk het ook is, er wel een beetje vertrouwen in te krijgen en te denken dat de kans dat het goed gaat vele male groter is dan dat het mis gaat!

Weet je al wanneer je je volgende echo hebt?

Groetjes Marie

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedankt meiden. De kans is idd groter dat het wel goed gaat en het klopt ook dat elke zwangerschap begonnen is met een klein stipje.. Dat probeer ik mezelf ook steeds voor te houden maar de angst blijft in m'n hoofd rondspoken :( Toch maar proberen te richten op het positieve.
    En Marie, kan me zo goed voorstellen dat jij ook zo onzeker bent nu!
    Ik zal ook voor jou positieve gedachtes gaan denken ;)
    Ik heb de 20e de volgende echo. Hoop dat ik dan wat meer zekerheid krijg.
    Ik heb het al aan mijn ouders en broer verteld en ze reageerden zo enthousiast, mijn moeder lijkt het zo leuk om het na de echo al aan mensen te vertellen maar ik denk steeds, doe maar niet want dan is de teleurstelling straks zo groot. Stom he.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het gaat vaker goed dan fout hé!
    Ik ben ook wel eens onzeker en maak mezelf gek, maar nu ben je nog zwanger dus kan je er maar beter van genieten! Als het wel fout moet gaan kan je daar toch niets aan doen.

7. Jacquelientje

31 mei 2007
    19
    0
    0
    Inkoopster
    Dag Maja
    In ieder geval gefeliciteerd met het nieuws dat je wel positief getest hebt.
    Ik was ook onzeker, maar ik dacht "zoiets gaat mij niet overkomen". Ik at en dronk de juiste dingen en was gestopt met roken.
    Wil je niet bang maken... helaas ben ik na 5 en half week mijn vruchtje verloren. Het begon met een paar stipjes bloed en de volgende morgen zoals ongesteld zijn. Dokter heeft een zwangerschapstest gedaan en het was negatief. De volgende dag is met veel pijn het vruchtje eruit gekomen.
    Een weekje in de hemel en nu in het dal. Volgende keer ga ik nog niet dromen na positieve test. Eerst echo laten doen.
    Het was nog maar onze eerste ronde, in ieder geval zijn we zonder hulp vruchtbaar.
    Ik wens je toch heel veel success.
    Groetjes Jac

8. JM1

JM1 Nieuw lid

13 jun 2007
    3
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik ben nieuw hier, heb me zojuist ingeschreven..

Ook ik ben zwanger :D Vorige week donderdag voor het eerst getest, en zoooo'n duidelijke uitslag. Die streep had niet dikker en donkerder kunnen zijn. Ik ben helemaal in de wolken sinds ik het weet. Maar zoals de titel van dit topic al zegt: enorm bang en onzeker. Mijn vorige zwangerschap is geeindigd in een miskraam. Ik was er helemaal kapot van. Dat is nu ook net wat het nu moeilijk maakt voor mij. Ik hoop echt dat alles goed gaat, maar schrik overal van. Zo verdwenen mijn gespannen borsten van de week ineens. Hoeft geen slecht teken te zijn, maar ik was wel gelijk op mijn hoede.
    Morgen naar de huisarts en hopelijk zo snel mogelijk voor een echo. Kan het niet opbrengen om tot 12 weken te wachten. (ben nu 6 a 7 weken zwanger). Voor alsnog lijkt alles goed te gaan, tenminste zolang ik niet bloedt ga ik daar vanuit ;)

Groetjes Ais

9. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ben ook heel onzeker geweest, omdat er toen ook reden voor was, maar zie mijn banner!

Natuurlijk is en blijft die onzekere periode heel lastig, maar als je eenmaal zo'n toeter hebt als ik en alles is goed en je echo's zijn prima, dan vergeet je die periode waarin je nu zit ook weer meteen en geniet je met volle teugen!

Veel succes en plezier alvast!

Liefs Juud

10. Royan

Royan Lid

12 jun 2007
    22
    0
    0
    Studente
    Bijna samenwonen
    Ook ik ben meteen hartstikke onzeker.. Omdat het ongepland was slikte ik geen foliumzuur en het ik de eerste weken alcoholgedronken.. ben zo bang en onzeker! Slik ondertussen wel foliumzuur maar heeft dit nu nog effect? :(

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    foliumzuur wordt aangeraden al voordat je zwanger wil worden, maar kom je er onverwachts achter dan raden ze het aan om tot de 10e week te slikken...

en een glaasje alcohol is niet zo erg hoor.. mijn eerste kwamook onverwachts.. tijdens de vakantie verwekt en ik heb toen ook heel wat gedronken...mijn zoon is super gezond!

Deel Deze Pagina