Beste dames, Ik ben alweer 8 weken zwanger bijna. Ik ben echt happy en zwanger zijn is t mooiste wat je kan overkomen laat ik dat even voorop stellen.. Alleen me lichaam.. dit nu typen gaat al zo moeizaam ik zie alle letters dubbel en moet zelfs een break nemen wil ik verder gaan.. ik ben op, misselijk, nergens zin in. Eet niks drink niks omdat ik het gewoon niet kan verdragen. Ik heb overal pijn me borsten doen aan de zijkanten eng pijn. Ik moet overgeven maar wat?? Ik eet amper wat het is net alsof er lucht uit wil komen en dan krijg je zo een zure nasmaak. Als klap op de vuurpijl heb ik al 5 dagen last van diarree ook iets waar je iet vrolijk van wordt. Geef ik t niet over komt t wel van de andere kant uit.. Zo zie ik t maar. Ik voel me futloos en slaap echt niet meer goed.. Deze nacht opgebleven omdat ik geen ene oog dicht kon doen van de pijn. En als ik onderuit ging werd ik al gauw wakker want me darmen spelen op dus linea recta naar de wc. Ik heb bloed afgenomen en gelukkig niks aan de hand! Alles os ok en functioneert prima volgens de arts. Het is gewoon de zwangerschap en is dit dan wel zo normaal en gezond? Dus dames wie heeft er tips of advies ik zag hier al eens voorbij komen dat vanille vla helpt tegen misselijk heid? Mijn dank is erg groot
nou, dit klinkt niet echt gezond hoor. heb je dit allemaal al voorgelegd aan je VK? met een combi van overgeven en diarree ligt uitdroging op de loer he!!
Ja daar ben ik dus bang voor probeer eerlijk gezegd zoveel mogelijk te drinken en wat t eten betreft het komt er toch uit.. ik had me VK gebeld en die zei meteen zolang er geen bloed verlies is hoef je je nergens zorgen om te maken.
Probeer wat waterijs in te slaan. Rakketjes of perenijsjes. Ook komkommer hielp bij mij goed. Frisse smaak en je krijgt wat vocht binnen. Ik hoop dat je over een x aantal weken kan zeggen dat het over is. Bij mij is dat wel gebeurd. Zelfs die vieze smaak. Echt waar!
Nou je wordt iig serieus genomen :x Je mag best vragen om medicatie hoor, straks lig je nog in het ziekenhuis.... Ik heb nu primperan, anders ben ik de hele dag supermisselijk, waardoor ik niet goed eet, met als reactie dat ik ga spugen en niet meer kan functioneren. Je kunt ook vragen om emesefene. Beiden stoppen de misselijkheid deels en je geeft er haast niet meer door over!
Ik had het niet zo erg maar wel als ik gegeten had, als ik dan een pepermuntje of mentholsnoepje ofzo in mijn mond had ging het gelijk een stuk beter. Vooral die harde mintsnoepjes, die gaan langer mee.
Je moet wel echt zorgen dat je goed drinkt. Als je dat ook niet binnen kan houden, bel dan je huisarts. Misschien gezien je diarree sowieso beter doen, huisarts kan je urine controleren op ketonen om te zien of je niet aan het uitdrogen bent. Heb je verder nog geen medicatie tegen de misselijkheid? Ik kreeg meteen Emesafene voorgeschreven door de huisarts, duurde wel echt en aantal dagen voor ik merkte dat het begon te werken. En qua vocht; als water niet gaat, probeer dan idd eens waterijsjes of cola, soms helpt cola enorm goed tegen misselijkheid én tegen diarree, echt het proberen waard. Maar drink kleine beetjes, dan is de kans groter dat er wat binnen blijft.
Bedankt dames! Ik zal t zeker in huis halen en hopelijk wordt t dan wat minder. Ik heb geen medicatie gehad.. Mocht t zo aan de gang blijven dan trek ik weer aan de bel bij de huisarts. Wel goed om te lezen dat t niet blijvend is je zal je 9 maanden maar zo voelen als hoe ik me nu voel Blehhh
Ik herken het.. Ik "leefde" weken lang op vanillevla/water/cola en heb heel wat pepermunt opgezogen . Merendeel kwam er bijna direct weer uit, maar als ik gevoel had van overgeven, dronk ik snel wat water (kleine slokjes). Dan brandde m'n slokdarm iig niet weg van al het gal maar kwam direct dat water er weer uit. Wat andere ook zeggen; waterijsjes en komkommer. Was hier ook niet aan te slepen. Bij mij begon het rond week 7, week 10 voelde ik me al wat beter en week 15 voelde ik me weer zo goed als fit. Ik heb zelf geen medicatie gehad, m'n huisarts is in principe tegen medicatie tijdens zwangerschap >.<
Ik kan niet wachten tot het voorbij is sta zelfs 100% ziek gemeld bij de werkgever. Dat is natuurlijk ook niet leuk... laat die 13 weken maar komen hoor haha bij mij begon t in week 5.. dus het is al 3 weken bijna zo aan de gang. Alleen wat de diaree betreft dat is sinds 5 dagen. Lieve hemel het is net alsof je alles door elkaar krijgt.. ik ga maar eens waterijs inslaan
Okugest van vsm helpt ook tegen de misselijkheid en diarree, misschien is dat wat als je huisarts verder nieta voor wil schrijven.
Jeetje meid, dat is niet leuk... op zijn zachts gezegd. Probeer die hulpmiddeltjes, maar het belangrijkste is dat je je goed voelt. Vraag desnoods om een andere huisarts in je praktijk, ik begrijp niet dat ze je zo laten rondlopen. Mijn nicht heeft ook overgegeven en kreeg medicatie, zelfs in een zetpil omdat ze het niet binnen hield. Succes en sterkte er mee.
Bah... dat is echt rot Als ik dit dan zo lees denk ik: mag ik in mn handjes knijpen hoor. Ik hoop echt voor je dat je je snel beter gaat voelen!!
Dames ik weet t niet hoor kennelijk helpt je hart luchten ook.. Had om half 6 een bord nasi op en een waterijsje en het zit er gewoon in nog! Wat een wonder hopelijk blijft t zo en heb ik geen medicatie nodig...
Fijn! Mocht het hierna weer slechter gaan heb je nu maar mooi wat binnen!! Ik weet nog hoe erg ik het vond. Zo blij met de zwangerschap maar vond het verschrikkelijk! Elke dag dat ik beroerd was, was er 1 teveel. Lag alleen maar op de bank en kon op een gegeven moment niet eens meer dan 5 minuten rechtop zitten. Mijn wereldje werd zo klein! Mijn moeder kwam mijn huishouden doen en mijn man moest voor zichzelf zorgen. Met 14 weken was ik echt stukken beter. Heeft nog wel ff geduurd voor mijn maag weer wat grotere porties kon hebben maar goed. Je leest dus dat je niet de enige bent! Hopelijk ben je er snel van af!
Zo voel ik me dus ook momenteel. Gelukkig zit de nasi erin en heb vandaag toch wel 3 flesjes water gedronken trots op mezelf haha. Ik ben blij als die eerste weken voorbij zijn.. vandaag een heerlijk weertje maar heb gauw boodschapjes gedaan en weer naar huis. De meeste mensen zitten lekker op een terrasje of maken een heerlijke strandwandeling en ik zit thuis te suffen maar kan er gewoonweg niks aan doen.. dat halen we mooi in als deze weken voorbij zijn en ik me weer in de normale weken bevindt. Zo denk ik maar haha