borstkolf aanschaffen???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 25 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hoi ik wil borstvoeding gaan geven,
    maar wat hebben jullie daar nu al voor in huis gehaald?
    Ik heb dus mezelf, en borstkompressen.
    En in z'n pakket kreeg ik 2 flessen.
    Maar ik heb nog geen kolf ofzo aangeschaft,
    dat kan toch nog wel?Ik vind dat zoiets....
    Straks heb je helemaal geen voeding en wil het
    niet lukken heb je z'n duur ding in huis....
    En flessen dan?is 2 eerst genoeg???
    En heb je dan wel iets van flesvoeding nodig, als het bv
    niet lukt, en het is net zaterdagavond, en de winkels zijn dicht.
    Sorry voor al deze vragen, maar weet niet goed
    wat ik nu wel en niet moet aanschaffen.....
     
  2. angie

    angie Actief lid

    30 sep 2005
    200
    0
    0
    ondernemer
    oudkarspel
    Hoi. 2 flessen is voor in het begin wel genoeg. is er niet iemand in je omgeving waar je een kolfapparaat van kan lenen? of informeren bij de ,in noord holland heet het thuiszorg, of hun ze verhuren en als ze niet te groot zijn kun je dat eerst proberen. Ik heb er dat is al een paar jaar geleden ook geinformeerd naar zo'n borstkolf,dan zou ik dus met zo'n mega compressor meekrijgen. nou,dat zocht ik niet. Of dat ze via het consultatieburo je wat kunnen lenen. Ik mocht toen zo'n handpomp lenen,kreeg er een wel een lamme arm van maar ik merkte dat het afkolven bij mij ging. nu heb ik een kleine elektrische van medela en die gaat ook op batterijen dus als je geen stopcontact in de buurt heb. hij maakt wel een zoemend geluid en ik stoor me daar niet aan.sommige voelen zich net een koe die gemolken wordt,nou,ik niet want ik wilde melk afkolven zeker op me werk dan loop je de hele dag met volle borsten......maar ik had met sharon ook een blik poeder in huis want zij is de derde en dan heb je het toch wat bedrijver dus wilde ik niet de stress hebben van ojee,ik heb geen melk afgekolfd. en er bestaan ook kleine verpakkingen met poeder om een flesje te maken,voordeel ervan is als je borst en fles geef dat als je stop met borstvoeding en je heb in die tussentijd afgekolfd dat ze ook gewend zijn om uit een flesje te drinken want dat is voor zo'n baby ook heel anders dan de borst. ik hoop dat je hier wat aan heb.groetjes angie
     
  3. Marije

    Marije Actief lid

    17 nov 2005
    204
    0
    0
    zelfst.ondernemer
    Aangeraden wordt om de eerste 6 weken sowieso niet te kolven. Dat heeft geloof ik te maken methet op gang komen van de BV en als baby's de eerste 6 weken óók de fles krijgen, kunnen ze last krijgen van tepel/speen verwarring, ze pakken dan minder goed de borst. Zo'n kolf kun je dus gerust na een paar weken pas aanschaffen. In geval van nood weet de kraanhulp wel waar je ze kunt huren.

    Verder zou ik geen kunstvoeding in huis halen, dat is zo gekocht, er is in het weekend altijd een nachtapotheek open, bovendien heeft de kraamhulp altijd wat bij zich voor noodgevallen. Baby's hebben ook de eerste 48 uur voldoende reserves om het zonder voeding uit te kunnen houden, sowieso moet de BV eerst op gang komen.

    Wat ik altijd in huis heb is 3 goede voedingsbeha's en zoogcompressen.
     
  4. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Ik had er in eerste instantie ook niks voor in huis, maar aangezien de borstvoeding bij mij niet op gang kwam heb ik na 3 dagen zo'n apparaat bij de thuiszorg gehuurd. De kolfset zelf moet je wel kopen, maar die kun je ook bij de thuiszorg kopen. Ik zou niet bij voorbaat al een kolfset aanschaffen. Waarschijnlijk heb je het helemaal niet nodig en anders is het ook zo in huis gehaald.
     
  5. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Heee Mensi ;) ,


    Ik heb ook alleen borstcompressen aangeschaft en zo'n set van Aventi met vier flesjes en verschillende maten spenen. Een borstkolf kan ik eventueel van een vriendin lenen, mocht ik willen kolven. Maar idd, ik haal het ook nog niet in huis. Stel dat het niet lukt en ze zijn niet goedkoop!

    XXX
     
  6. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Als je een kolf leent, zorg er voor dat het niet van een vreemde is dan... En kook het goed uit voordat je het gaat gebruiken. Als de voeding niet op gang komt kan het zijn dat de kraamverzorgster ook een kolf mee heeft (nieuw) en dat je die dan kan aanschaffen. Ik had ook altijd een nieuwe kolf mee en in de helft van de gezinnen heb ik het gebruikt. Het is altijd handig om er een te hebben. Ook als je zometeen gaat werken en je dan moet kolven.
    Succes ;)
     

Deel Deze Pagina