2e kindje dwarsligging en 1e bevalling uitgedraaid op spoed sectio!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beertje1986, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Hallo,

Ik weet dat ik het helemaal zelf moet beslissen maar misschien heeft iemand ervaringen/tips om mijn keus wat makkelijker te maken!

Mijn zoontje is geboren na een inleiding, toen verkeerd ingedaald (was dus niet ingedaald voordat vliezen werden gebroken...) en na 12uur weeënstormen/rugweeën gehaald met een spoed keizersnede omdat ik (logisch gezien de verkeerde indaling) bleef haken op 5cm ontsluiting.

Ik heb het hier ontzettend moeilijk mee gehad.. want voelde als 'falen' van mijn lichaam! Ook als ik foto's zie van mijn vriend met hem die eerste 'buidelmomenten' kan ik nog wel huilen... dat had mijn momentje moeten zijn! (ook al gun ik het hem ook echt wel... maar toch..)

Nu..... van de week te horen gekregen dat onze kleine puk dwars ligt...:(
    Voor dinsdag staat er een draaipoging gepland.. en de gyn was best vaag met de kans van slagen! Normaal is het 50/50.. maar omdat de placenta voor ligt en ik overgewicht heb maakt het wat moeilijker... maaaaar dat het al dwars ligt dan is de kleine al halverwege... maaaaar ja dan is het wel weer moeilijker om het kontje/hoofdje goed vast te kunnen pakken om te draaien.......

Al met al..... VAAG!

Nou weet ik niet wat ik moet.... ?! Lukt het draaien.. en draait ook deze bevalling uit op een spoed ks.. dan zal ik het mezelf kwalijk nemen dat we gedraaid hebben! Gaat alles goed dan ben ik superblij dat we gedraaid hebben!
    Draaien we niet dan word het een geplande, en dus natuurlijke keizersnede... waarvan ik best baal maaaaar dan heb ik wel mijn momentje van kindje gelijk op mijn borst! ;)

Zoals je leest... ontzettend veel twijfels!!

Is er iemand die misschien ervaringen heeft met dwarsliggende kindjes en draaien? Of iemand tips om mijn keus wat makkelijker te maken? ;)

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ik zou zelf persoonlijk geen draaipoging doen. Maar dat is wat mijn gevoel zegt.

Hier gaat het erom wat jou gevoel zegt :D

Je hebt er misschien weinig aan maar jij moet met de gevolgen omgaan...en ik sta daar buiten. Lekker makkelijk he :p

Maar slagingskans is sowieso geen 50/50. Zo ver ik weet ligt slagingskans normaal gesproken op 40%

Heb je veel last van het dwarsliggen? Ik had echt het gevoel uit elkaar te barsten...werd veel comfortabeler toen ze normaal ging liggen.

Deel Deze Pagina