Bang gemaakt!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalias, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Echter een zeiltje in een babybed is een flinke afrader. Kan voor oververhitting zorgen en de ademhaling belemmeren.

En natuurlijk speelt aerosleep in op het gevoel van (aanstaande) moeders, zij willen hun product verkopen ;)
    (Ik ben overigens een tevreden gebruiker ervan)

2. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Niet luisteren naar die mensen daar!

Mijn dochter sliep v.a dag 1 op de buik dat vond ik wel eng maar wat kon ik doen als ze op haar rug lag lag ze alleen maar apatisch te schreeuwen das pas zielig!

Ik zou hem lekker laten zo vooral als hij zijn hoofdje goed kan draaien!

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
  4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik leg mijn dochter altijd op de rug in bed (ze is nu 1), maar ze draait sinds een half jaar of zoiets zelf naar haar buik. In het begin had ze dan wel af en toe moeite met terugdraaien, maar dan ging ze wel huilen en draaide ik haar weer terug. Inmiddels kan ze zelf prima van buik naar rug en andersom, dus laat ik haar lekker slapen zoals ze wil. Gedurende de nacht kiest ze echt de meest uiteenlopende houdingen, prima toch. Je ligt zelf ook niet helemaal stil in bed, af en toe moet je nu eenmaal van houding wisselen ;).
    Ik kan me nooit echt voorstellen dat een kindje echt stikt in het matrasje of zoiets, zelfs toen ze net was geboren kon ze wel zelf haar hoofdje optillen op haar buik en dan de andere kant op kijkend weer neerleggen :(;).

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Vast leggen in bed? Is die verpleegkundige van het cb wel helemaal lekker?
    Mijn zoontje slaapt sinds hij kan draaien ook op zijn buik (net als mama :D) en hij slaapt heeeeerlijk! Lekker laten gaan. Hij is dit trouwens ook gaan doen rond de 5 a 6 maanden.

6. AnitaJ

AnitaJ Nieuw lid

11 jun 2013
    3
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wat een advies, zeg, je baby vastleggen in bed.

Hier ook een buikslapertje, eerst alleen beneden in de wagen, maar na een paar weken ook een aerosleep aangeschaft en sindsdien slaapt hij ook altijd op zijn buikje. De keuze was hier ook niet moeilijk. Op zijn zij of rug, slaapt hij 1 tot anderhalf uur aan een stuk, op zijn buikje slaapt hij de nacht door

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.920
    3.938
    113
    Probleem met het cb is, dat ze bepaalde dingen horen te zeggen en bepaalde dingen gewoon niet mogen adviseren.
    Mijn dochtertje draaide op haar buik toen ze 3 maanden was en sindsdien sliep ze op haar buik. Heb me daar toen best zorgen om gemaakt en ook over gehad op het cb omdat het zo sterk afgeraden wordt. Mevrouw in kwestie stelde een slaapzakje voor, dan kon ze zich minder makkelijk omdraaien... Ehh daar ligt ze al in.. En dan kan ze zich omdraaien??? Ehh ja..! Oh... Handige tante!
    Eigenlijk was ze het volledig met me eens dat ik haar gewoon beter haar gang kon laten gaan maar ja dat mag ze gewoon niet zeggen... Want stel dat het toch fout gaat.... Ik kreeg dus eigenlijk geen antwoord, ze draaide erom heen maar kon haar eigenlijke mening wel tussen de regels doorlezen. Het woord wiegendood heeft ze niet genoemd. Maar goed, als een kindje overlijdt doordat het stikt, is het geen wiegendood.

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter werd toen ze 8 weken oud was, en toen gecorrigeerd 1 week oud, in het ziekenhuis al op haar buik gelegd vanwege rs en extreme reflux. Ze lag natuurlijk wel aan de monitor maar ik heb geen verschil gezien qua zuurstofniveau en hartslag. Toen ze 5 mnd was (gecorrigeerd 3,5 mnd) rolde ze zelf steeds op haar buik, maar ik heb daar niks aan gedaan omdat ze haar hoofd zelf goed optilde. Ze is nu 19 maanden en leeft nog hoor :) Ze ligt nu met haar hoofd opzij en haar kont omhoog te slapen :D

9. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    mijn dochter draaide s nachts ook om, om verder te slapen op haar buik...(dit met 3,5 maamd).
    ik was er zelf ongerust over...dus kaartte het aan bij het cb tijdens mijn 4 maanden bezoek...daar kreeg ik te horen dat het geen probleem is, en dat je moeilijk naast je kind kan gaan staan de hele nacht.
    ze zei...als ze kunnen omrollen zijn ze sterk genoeg om hun hoofdje opzij te doen...zolang ik maar geen dekbed gebruik...

dus beetje vaag van jouw cb... zou er niet naar luisteren.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vastleggen? Het is toch geen hond. Lijkt me ontzettend link. Gebeurde vroeger trouwens wel.

Het schijnt dat de aerosleep alleen getest is op volwassenen en die hebben toch een andere sterkere ademhaling. Heb ik ergens gelezen, dus pin mij er niet op vast.

Gewoon lekker laten slapen en anders zijn er nog alarm-dingen die onder het matrasje kunnen. Bij het CB geven ze altijd van die vage adviezen of ze draaien er omheen. Echt iets concreets komt er niet uit. Maar dat kan ook aan mij liggen.

11. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik was ook 'bang' voor de reactie van het CB, maar ze keek me eerst een beetje aan en zei toen:'t-t-t-t!','Ik mag het officieel niet 'goedkeuren', maar je kunt er moeilijk heel de tijd bij blijven en als het kindje het zelf doet, dan kun je er lastig tegen blijven vechten'.

De mijne slaapt soms ook op haar buik. Tegenwoordig wel weer vaker op haar rug of zij, maar ik laat haar lekker zelf haar slaaphouding bepalen.
    Ik ben zelf ook fanatiek buikslaper en wordt echt gek als ik niet op mijn buik kan liggen...
    Ik loop voor het slapengaan even binnen om nog een kusje te geven. Check dan gelijk even of ze 'het nog doet'. Maar ik heb er inmiddels alle vertrouwen in!

Wiegendood wordt vrijwel nooit veroorzaakt door buikslapen alleen. Altijd een combinatie van (risico)factoren. Kleed je kind niet te warm en leg 'm vooral niet vast. Overdag en eventueel 's nachts de ruimte goed ventileren. En je maakt gebruik van de aerosleep. Ik zie weinig 'enge' dingen!

12. misa

misa Niet meer actief

Pff wat wordt ik moe wat die bangmakerij.. En ook van zulke mensen op het cb. En ook zeker van de vergelijking tussen wiegendood en verstikking. dat is namelijk niet hetzelfde. Wiegendood is een onverklaarbare dood. Verstikking is duidelijk.
    Ik weet niet of het je helpt, maar laat je alsjeblieft niet gek maken. Je kindje kan het hoofdje optillen en draaien. Anders legt hij zijn hoofdje wel opzij of huilt hij wel als hij niet fijn ligt. Hier liggen ze zonder aerosleep vanaf week 2 op de buik. De reden dat er minder wiegendood voorkomt ligt aan vele dingen. Denk aan ventileren, niet te warm kleden en niet roken in huis. Dus niet alleen het buikslapen wat afgeraden wordt.
    Ik was bij het cb heel stellig en dat weten ze. Ik doe het op mijn manier. Ze zeggen nu alleen nog voorzichtig bij sommige dingen: ik moet het iig zeggen. ;)

Maar vooral niet vastleggen! Heel onnatuurlijk en gevaarlijk.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aerosleep deed een aantal jaren terug idd de claim dat het wiegedood hielp voorkomen en dat hebben ze terug moeten draaien. Terecht, want wiegedood is nog altijd het overlijden van een kindje door onverklaarbare redenen.
    Wat aerosleep WEL doet, is de kans op verstikking enorm verkleinen. En daar gaat het in dit topic voornamelijk over :)

14. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat een baby vastleggen een stuk linker is dan een baby die zichzelf blijkbaar kan draaien en op zn buikje wil liggen.
    Wat een mutsen soms bij dat CB. Ik had vandaag een invaller, echt een van de oude stempel...die knalde daar even 2 prikken in de benen van mijn dochter, ik schrok er bijna van zoals ze dat deed. Ik dacht gelijk, jij bent echt niet van deze tijd ;)
    En dat soort mensen geven ook dit soort belachelijke adviezen! Niet bang laten maken dus!

15. Elance

Elance Fanatiek lid

27 mrt 2012
    1.448
    1
    38
    Ons mannetje doet net hetzelfde hoor, niet van aantrekken.
    Op zo'n aerosleepje kan het geen kwaad en eigenlijk is het risico op wiegendood het hoogst tot hun 4 maanden. Gewoon lekker zijn gang laten gaan.

Deel Deze Pagina