Wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Robano88, 28 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robano88

Robano88 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.165
    59
    48
    Ik ben is nieuwsgierig met hoeveel weken jullie het gaan vertellen of verteld hebben aan bijvoorbeeld jullie ouders.

En hoe hebben jullie het verteld?

2. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Rond 5-6 weken hebben wij het aan onze ouders verteld. Niet op een bijzondere manier, het nieuws dat ik weer zwanger was, was al mooi genoeg.

3. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het met 8 weken verteld aan onze ouders. Ik heb toen een pakketje gemaakt met een voorleesboekje, een rompertje en een kaartje met een gedichtje. De rest van de familie hebben we het verteld tijdens een verjaardag van een van ons. dat hebben we verder alleen maar meegedeeld.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben het met 6 weken verteld, iets minder leuk omdat ik dacht weer een Mk te hebben. Na een paar dagen bleek alles toch goed t zitten en was dat een mooie verrassing toch nog ;)

5. ikbien

ikbien Bekend lid

15 mei 2013
    508
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij met een pamper met muisjes erbij. Leuk in doorzichtig folie. Met een kaartje er aan. Deze zijn mij nu te klein daarom mogen ze volgend jaar van mijn broertje of zusje zijn. xxx en dan de naam van mijn dochtertje.

6. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Ik heb mijn ouders zo'n 15 min na de test gebeld, mijn broer en beste vriendin kort daarna ook. Maar het kwam voor mij totaal onverwacht en we zaten aan de andere kant van de wereld, dus ik had even behoefte aan een goed gesprek zeg maar. De rest van mijn vriendinnen en oma hoorde het zodra ik thuis was, toen was het al 11 weken. En nu, 13 weken, gewoon alle kennissen enz.

7. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij ons weten een aantal mensen het al, zoals de ouders.
    Voelt voor ons goed wou ze altijd verrassen met een echo foto maar dat lukte dus niet.

Verder vertellen we het mensen die dichtbij staan na de termijnecho en maken we het met 11 of 12 weken openbaar.

8. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.127
    5.045
    113
    Vrouw
    We hebben het onze ouders vrij direct na de positieve test verteld.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Na de eerste echo. Vond het nog te spannend om direct te vertellen straks was er wat mis. Eerste echo was op 9 wk.

10. Ik heb het mijn moeder en oma de dag dat ik positief teste meteen verteld. En mijn zwager en schoonzus een paar dagen later. Verder weten 2 goede vriendinnen het. Maar verder hou ik het stil tot na mijn eerste echo.. en dan nog een leuke manier vinden om het onze dochter van 6 te vertellen.

11. Alva

Alva Niet meer actief

Hier vandaag mijn ouders verteld, een week na de positieve test. Als ik ze eerder had gezien had ik het ze eerder verteld. Geen bijzondere manier, peuter riep 'wij krijgen een baby!!!' toen ze hun jas nog niet eens uit hadden ;)

Schoonpa hoort het pas met 12 weken, die is lekker op reis voorlopig en door de telefoon vertellen willen we niet.

Vriendinnen horen het zsm, ligt eraan wanneer ik ze persoonlijk zie of anders telefonisch.

Onze oudste kids (5 en 7) horen het pas na een goede echo, dat peuter het weet is puur toeval, hoop dat ze het weer vergeet en anders kan ik me er wel uit praten, dat ze BabyBorn bedoelt :p

12. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Bij onze dochter na een vroege echo met 7 weken. Zwanger geraakt in de Mmm en wilde het zo graag delen eens delen. Niemand wist dat we daar mee bezig waren en dat viel ons steeds zwaarder.

Onze tweede zwangerschap was een complete verassing en was daarom ook makkelijker voor ons te houden. We hebben het nu na de termijnecho verteld.

13. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Wij hebben het ouders/broers/zussen na de termijn echo verteld, met 10 weken was dit. Met 11 weken vriendinnen en collega's en met 12 weken de rest. :)

14. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Met 9 weken hebben we het aan de ouders van mijn man en aan mijn vader verteld. Aan mijn schoonouders door middel van een (kopie) echo in een envelopje die we tijdens een etentje bij het brood hebben laten serveren. Tegen mijn vader door een patatje te bestellen en in de patatzak een (kopie) echo te verstoppen.
    Met ruim tien weken pas mijn moeder verteld, maar achteraf gezien had ik daar wel nog langer mee willen wachten, tip: heb je bemoeizuchtige mensen in je omgeving, wacht dan zo lang mogelijk :).

Met 12 weken hebben we het de beste vrienden verteld en met 13 weken 'de rest' en alle collega's etc...

15. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Met 13 weken. Na een goede uitslag van de combinatietest. Ik wilde de 12 weken voorbij zijn.
    Toevallig waren we 2 weken daarvoor op vakantie geweest we hadden zogenaamd nog een souveniertje mee. We hadden een slabbetje ingepakt voor de opa's en en oma's met daarop: Jullie worden opa en oma

16. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb het mijn ouders verteld na de intake + goede echo bij de verloskundige. Daarvoor kon ik zelf nog amper geloven dat ik zwanger was. Ik wilde het eerst zien.
    De rest heb ik het verteld na de goede termijnecho met 11 weken.

Deel Deze Pagina