bang in donker?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door susanne1979, 4 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    We hebben hier sinds ruim een week iets nieuws.

Als Lisa naar bed gaat zegt ze.. "lamp aanlaten" .. doen we dit niet dan zet ze het op een krijsen en komt dan zelf uit bed en maakt de lamp aan.
    Ze heeft ook een nachtlampje maar dat is niet goed genoeg! Zelfs als we de lamp aan laten en die uitmaken als we zelf naar bed gaan, dan word ze wakker, komt uit bed , maakt lamp aan en kruipt ook weer terug in haar bed en valt weer in slaap.

Wat moeten we hiermee? Kent iemand dit?
    Is dit ook zo'n fase waar meer peuters doorheen moeten?

2. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mijn dochter van 2 heeft dit ook

Maar die wil geen nachtlampje aan maar het grote licht.

Nu doe ik telkens als ik op bed ga dat licht uit en het overlooplicht aan.

Hier werd ze ook echt boos om en zette het op een brullen.

Maar nu na een week of 2 merkt ze er niets meer van als ik dat doe.

En slaapt ze rustig door.

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja Lisa wil ook het grote licht aan, maar als we het uit maken als wij naar bed gaan , word ze wakker en maakt zelf het groter licht weer aan.

Misschien moeten we dan idd net als jij , de overlooplamp aanlaten als we de lamp op haar kamer uitdoen..

Ik ga het eens proberen als ze weer thuis is..(ze is nu 2 nachtjes logeren)

4. irryproppy

21 dec 2006
    42
    0
    0
    kayleigh(mn dochtertje) is ook sinds een paar weken bang in het donker.
    ik heb nu 2 van die nachtlampjes bij haar aan gedaan,en dat werkt goed.
    tegen de tijd dat we naar bed gaan,doe ik er eentje uit.tot nu toe doet ze het ook niet meer aan(ook geen ander licht).

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    HIer is het nog steeds elke dag zo ... zelfs nu ligt ze in bed met de lamp aan..

6. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Tjee, wat herkenbaar. Hier is het dus ook al ruim een week een ramp. Werkelijk alle lampen moeten aan! Nu heb ik daar niet zo'n probleem mee, als hij dan maar gaat slapen...
    Nu zijn we zo ver dat de lampen aan blijven en we moeten zeggen dat hij best mag huilen, maar hij wel in bed moet blijven liggen. Dit werkt aardig goed.
    Als wij naar bed gaan, gaan wel alle lampen uit, behalve zijn kleine nachtlampje.

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Helaas werkt dat hier niet.. De lamp op haar kamer MOET aanblijven, ook als wij gaan slapen. Echt erg vindt ik het niet, ze slaapt nl wel meteen met het grote licht aan!

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Leker zo laten dan. Zal waarschijnlijk een fase zijn ;) Misschien samen met haar een leuk lampje gaan kopen, dus helemaal zelf uitgekozen. Misschiendat zec dat wel oké vindt ;)

9. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wordt ze er ook wakker van als je het grote licht uit doet? Als Ryan slaapt, slaapt hij gelukkig ook wel heel de nacht door.

Vanavond ging het gelukkig weer goed. Lichtje op zijn kamer en licht op de overloop aangehouden, even zeggen dat hij wel mag huilen maar niet uit bed mag. Terwijl ik naar beneden liep heb ik hem even horen mopperen, maar hij is héél snel in slaap gevallen (Het was ook wel een drukke dag vandaag.)

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    gisterenavond hebben we de lamp uitgemaakt toen we zelf gingen slapen..en de lamp op de overloop wel aangelaten. Gelukkig werd ze er niet wakker van (normaal dus wel!) Vanmorgen om 7 uur toen de wekker van mijn man ging, werd ze ook wakker en zette ze het op een krijsen.. even later had ze zelf de lamp weer aangemaakt!

11. Andrea mv Ryan

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Noord-Brabant
    Maar ze heeft wel lekker heel de nacht doorgeslapen, heerlijk! Ryan stond vanmorgen om 6 uur ook al naast mij in de badkamer, is nog lekker bij papa in bed gekropen en vervolgens moest hij wakker gemakt worden om 8 uur.

12. Niet meer actief

pff.. die van mij is nog geen peuter, maar deze streken heeft zij dus ook nu sinds ruim een week of 2!

Ze kan zelf bij het licht (ligt nog wel in ledikantje) en zodra we onze kont keren gaat de lamp aan. Ook lijkt ze trouwens alleen rustig te gaan liggen wanneer de deur op een kiertje staat!

Als we zelf naar bed gaan, dan doen we de lampen uit en dan hoor je haar ook niet meer hoor. Pas in de ochtend als ze wakker wordt, gaat die lamp weer aan en gaat mevrouw liggen kroelen met haar knuf!

(zo'n fase heeft dan toch ook weer wat aandoenlijks hè)

13. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik laat hier de lamp aan bij degene die de lamp aan wil en de lamp uit bij degene die de lamp uit wil, ik maak er geen probleem van, er zijn wel ergere dingen, zoals helemaal niet slapen, het is vast een fase en de tip van judith om een eigen lampje uit te zoeken is een goed idee!

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik maak er ook geen probleem van hoor.. zal idd vanzelf wel over gaan..

@gups:is idd ook wel weer aandoenlijk

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Heey,
    mijn zoon van 3 heeft het ook als hij naar bed gaat moet de gorte lamp aan,en zijn slaapkamer deur moet op een bepaalde positie staan,en anders zet hij het ook op het gillen,en hij blijft dan net zolang doorgaan totdat wij het weer goed hebben gedaan,

Meestal laat ik de lamp gewoon aan,en dan valt hij ook zo in slaap,en als wij dan naar bed gaan doen we alles uit,

16. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    mijn dochtertje slaapt ook met haar nachtlampje aan. Maar bij jou was het dus de grote lamp. En als je nu samen met haar een hele leuke prinsessennachtlamp koopt? of een andere die ze erg leuk vindt , zodat ze die dan aan kan houden ipv het grote licht. en dan moet je het zo brengen dat ze het iets heel speciaals gaat vinden. een echte grote meiden nachtlampje. Misschien dat ze dat dan zo gaaf vind een eigen lampje, dat het niet uitmaakt dat het licht erin minder fel is dan de grote lamp. :)

17. kristel

kristel Niet meer actief

Ik heb nu een lamp neegezet die niet te veel licht geeft en er zit een tijdschakelijk op. Mijn zoontje is nu 3 en half en wil dit sinds hij op zolder slaapt. Dit gaat vast wel weer over.

Deel Deze Pagina