Ervaringen met Desloratadine

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mybrand2018, 23 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    De titel zegt het al

Wie heeft huer ervaring mee voor zijn kindje mijn zoontje is 4,5 en is bekend met astma gebruikt fluticason neusspray flixotide 2x per dag en zonodig salbutamol

Nu is het zo dat sinds de school begonnen is hij dus weer klachten heeft

Echter kan ik deze klachten niet goed thuis brengen

Het is een soort van constant (soms een dag niet ) doorzochten met soms zijn handen op zijn knieën en dan buigt hij ligt dit is dan bij het rennen druk spelen

Maar ook als hij in bed ligt of tv kijkt is dit aanwezig. Soms in zijn slaap

Ik vraag mij af of dit daadwerkelijk reactie is op de huisstofmijt allergie die hij heeft

Of dat het meer een soort hyperventileren is of verkeerd ademen of een tic ??

Nu heeft de astma verpleegkundige mij dit voorgeschreven om dit een week uit te proberen wanneer hij naar school gaat

Kijken of de klachten afnemen of juist niet

Op basis daarvan gaan we verder kijken

Ik vind het zo zielig is zo vermoeiend hij geeft aan dan beter te kunnen ademenen

Zelfs 2x pufje salbutamol helpt niet neem aan dat dat dan geen directe tekenen van benauwdheid zijn

Iemand herkenning of ervaring met de klachten alsmede het drankje

Bedankt

2. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft een half jaar desloratadine gehad. Hij was 1,5 toen hij er mee begon. Continu ziek en benauwd. Omdat het op die leeftijd nog onduidelijk is of het een allergie is of iets anders was dit een gok. Desloratadine zou de symptomen verlichten. Dit gebeurde wel, echter moesten we ook andere dingen doen dus weet niet of de desloratadine nu voor minder klachten heeft gezorgd of niet. Ik ben er nu mee gestopt omdat zoontje stukken minder ziek is.

3. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113

Dankje voor je reactie

Heeft hij bijwerkingen gehad ? En welke symptomen waren minder geworden ?

Herkent u ook het doorzochten zoals in mijn verhaal

4. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik weet niet wat je bedoeld met doorzochten?

hij heeft geen bijwerkingen gehad, symptomen waren minder. Maar zoals ik zei is het onduidelijk of hij allergisch is of dat zijn weerstand slecht was en daardoor zo vaak ziek was.

5. Mybrand2018

Mybrand2018 Fanatiek lid

22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Doorzuchten bedoel ik

Zeg maar diep hap lucht nemen

6. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Nee is niet herkenbaar voor mij. Ik zou het aankijken hoe het gaat met de medicatie.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.659
    27.306
    113
    Vrouw
    Zoon krijgt het sinds hij 1 is. Bevalt prima. Hij heeft ivm reactie op voedsel en ook wel allergische reacties die we niet kunnen plaatsen. Op dit moment kwam er nog niets uit de allergie testen maar hij was bij afname nog te jong eigenlijk. Dus we behandelen hem wel pragmatisch. (Als baby kma, daarna voedselallergieën en vanaf geboorte eczeem dus we verwachten wel dat hij ook erfelijk belast is)

In de winter zelden nodig, met hooikoorts seizoen meer. Moet wel zeggen dat ons huis astma vriendelijk is ivm mijn eigen longproblemen. Maar t spul werkt echt super! Zou het zeker proberen :)

Deel Deze Pagina