Hallo dames, Op het kdv hoorde ik laatst dat kindjes die al langs tafels enzo lopen het beste echt schoentjes aan hun voeten kunnen hebben. Dit om hun voet te corrigeren? Ons zoontje loopt sinds vandaag echt helemaal zelf los. Ik hoor verschillende verhalen. Kdv zegt goede schoenen kopen en dit aandoen bij hem om te laten lopen. Cb adviseerd als ze 3 maanden los lopen. Wat is jullie ervaring? Schoenen of niet? Alvast bedankt.
Eerste 6 weken sowieso een loopschoentje met flexibele zool. Carmen draagt nu al een tijdje gewone schoenen en dit gaat nu prima.
Volgens mij is blote voeten (of sokken) nog altijd het beste voor de ontwikkeling van de voet. Elke schoen is een restrictie voor de voet. Wij hebben pas echte schoentjes gekocht toen ze echt buiten ging lopen en toen zijn we ook begonnen met schoentjes met een flexibele zool (bijv. Shoesme)
als je schoenen gaat dragen, worden de voetjes al ondersteunt, terwijl ze zelf eerst sterker moeten worden. Dus zover ik weet: Blote voetjes! Hier alleen buiten schoentjes, een uitzondering daargelaten als we er niet gelijk erg in hebben om ze uit te doen als we binnen zijn...
Blote voeten of flexibele leren slofjes. Ik dacht als ze 6 weken rondliepen je dan schoenen kunt aan doen Corrigeren met schoenen? Foute boel! De spieren in de enkels moeten goed aansterken en dat gaat niet met schoenen. Eventjes voor buiten kan ik wel weer begrijpen.
Blote voeten is het beste en buiten of op het KDV idd een schoentje met zeer flexibele zool! (alle kanten opkunnen draaien zeg maar.. Het leer-loop schoentje van elefanten zijn bijv zeer geschikt )
Hier ook in principe alleen de schoentjes met flexibele zool aan wanneer we naar buiten gaan. Hadden eerst van die superflexibele schoentjes en sinds 2 weken iets stuggere (maar je kunt ze nog steeds dubbelvouwen) en ik zie wel dat Jesse met de iets stevigere schoentjes aan veel beter loopt dan met die vorige schoentjes. Ik heb wel speciaal gekozen voor lage schoentjes zodat zijn spieren zelf wel aan het werk moeten blijven en sterker worden. Ik zou, als je je kindje buiten ook wilt laten lopen (aan de hand bv), wel schoentjes kopen, maar dan de meest flexibele en deze binnen niet aantrekken. Kindjes die net kunnen lopen moeten leren hun voet goed af te wikkelen en dit is met schoenen aan een stuk lastiger.
Onze dochter loopt al een tijdje langs tafels en achter de loopkar en sinds een weekje steeds meer los. Ze heeft buiten en op kdv schoentjes aan met een flexzooltje en thuis blote voeten..
Ik heb Tycho heel altijd op blote voetjes laten lopen toen hij ging lopen aan de meubels (hij was toen 8maanden). Toen hij aan de hand ging lopen (9dagen voor zijn verjaardag) heb ik hem echt schoentjes gegeven, dit ook omdat ik toen ook vaak met hem naar buiten ging en dan een "rondje" deed. Dit waren schoentjes met hele flexibile zooltjes. Ik blijf erbij dat het toch het beste is voor jonge kindjes om op blote voetjes te lopen als dat kan. Ikzelf loop ook nog steeds heel graag op blote voeten (het liefste altijd maarja das zo raar hahah) en ook Tycho trekt graag zn sloffen en sokken uit (ook al is het buiten -10) xx
Buiten schoentjes van Oxxy, daar kan hij goed op lopen, ze hebben een behoorlijk flexibele zool. Binnen altijd sokken of blote voeten. Ik draag zelf binnen ook geen schoenen en het speelt voor een kindje volgens mij het fijnst zonder schoenen.
Kun je die schoentjes met zo'n hele flexibele zool gewoon bij van Haaren kopen? Of raden jullie shoesme(???) ofzo aan?
ja van haren heeft ook hele soepele elephanten. zoon draagt ze nu nog en dochter had ze ook als 1ste paar. Shoesme kan ook, maar is veel duurder. Buitenshuis schoentjes, ook omdat aapies en stoffen zooltjes niet zo geschikt zijn voor regenachtig weer/natte grond. En binnenshuis blote voeten of sokken (maar dat is nooit lang).
mijn zoontje loopt sinds anderhalve maand los en wil nu ook af en toe buiten lopen. Ik heb nu de babyproof van shoesme (die zijn speciaal hiervoor). Pas als ze 3 maanden los lopen moet je een harde zool hebben.
daniel liep met 6maanden rond de tafel, kon toch echt geen goeie loopschoenen vinden hoor Had bij prenatal slofschoentjes gekocht voor als we naar buiten gingen, binnen liep hij altijd op blote voeten (nog steeds). Toen die te klein waren wel echte gekocht, maar hij droeg ze echt alleen maar buiten. zoals de meeste zeggen: schoentjes waren voor buiten om rondje te kunnen lopen
Onze jongste liep afgelopen november toen hij net 10 maanden was los. Heb pas half januari echte schoentjes voor hem gehaald, maar daar laat ik hem nog steeds alleen maar op lopen als we écht buiten zijn. Voor alle andere loopactiviteiten loopt hij gewoon op blote voeten, sokjes of z'n leren Shooshoos. Is ech het allerbeste inderdaad, zoals eigenlijk iedereen hiervoor ook al gezegd heeft...