Wonen naast een woonwagenkamp

Discussie in 'De lounge' gestart door Boomer2009, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hoi,

Wij hebben een koopappartement op het oog wat heel interessant is. Alleen is er naast (niet pal ernaast) een woonwagenkamp gevestigd. het is een klein kamp.

Nu zie ik persoonlijk niet echt een probleem. Voor de rest is het een zeer nette flat. Alleen zojuist heb ik mijn vader gesproken en hij raadt het af. Volgens hem zullen we daarvan in de toekomst overlast hebben en is de woning moeilijk door te verkopen.

Mijn schoonouders daarentegen zeggen dat we daar helemaal geen last van zullen hebben.

Ik weet het nu niet meer. Ik baal ervan dat mijn vader zo negatief is. Het appartement is namelijk precies wat we willen.

Hebben jullie hiermee ervaring? Is de reactie van mijn vader overtrokken en bekrompen of juist realistisch?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Misschien kun je eens contact opnemen met iemand die in die flat woont, en vragen of ze ook overlast hebben van het kamp.
    Er zijn natuurlijk veel verschillende woonwagenkampen, er zullen nette zijn, en er zullen kampen zijn waar je overlast van kunt hebben.

Je moet wel bedenken...dat als je je appartement weer wilt verkopen, dat de toekomstige kopers misschien net zo zullen denken als jullie nu.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja hier in de buurt beinvloed het wel de waarde van het huis, maar als het je droomhuis is WHO CARES, je moet het wel even meenemen als je het snel weer wilt verkopen natuurlijk..

Ga anders eens op verschillende tijdstippen van de dag kijken / luisteren.. misschien kan je dan je vibe oppikken daar..

4. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    google eens op dat woonwagenkamp of er in het verleden problemen zijn geweest, vaak word je dan al een eind wijzer ;)

5. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik zou het niet doen, ik heb jaren tegenover een kamp gewoond en last heb je er toch wel van. Kinderen die er wonen zijn nou niet altijd de allerliefste schatjes. Ze zochten vaak ruzie met 'burger' kindjes. Maar ja dat was vroeger, zou niet weten hoe het nu is.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Je zou ook de plaatselijke politie om info kunnen vragen. Als er problemen zijn, dan zullen zij het weten.

Maar ook als er niets noemenswaardigs speelt...ik vind het een negatief punt op het moment dat je later het weer te koop zet. Je kunt komen te zitten met een zeer lastig verkoopbaar appartement. Misschien niet iets waar je nu mee bezig bent, maar het kan een probleem worden in de toekomst.

Dus tja, sorry, ik deel de mening van je vader...

7. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Goede tips al binnen 2 minuten zeg!! Ik wil sowieso nog een keer kijken, maar ik denk dan 's avonds. En eens aanbellen bij de buren kan zeker ook geen kwaad nee.

Ik geloof eigenlijk wel dat de waarde van het huis wordt beinvloed. het is nu namelijk ook al best scherp geprijsd. Maar de rest van de wijk staat bekend als één van de beste wijken van de stad, dat dan weer wel.

8. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben wel benieuwd naar waar het is, mag ik vragen welke stad?

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    In ons oude huis hadden we ook een woonwagen kamp in de straat, ongeveer 4 wagens, dacht ik... Eigenlijk nooit overlast van gehad, behalve een keer met oud en nieuw, (illegaal vuurwerk, echt van die enorme klappers) en 1x is de politie geweest omdat er een wietplantage zou zitten. En dat bleek dus niet waar te zijn. De kinderen daar veroorzaakten echt niet meer "overlast" dan de andere kindjes in de buurt... De gewone speelgeluiden, zeg maar...

10. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    We willen er eigenlijk ook maar een paar jaar blijven wonen, aangezien het nog steeds een klein appartement is. Bij een tweede kleine moeten we toch alweer een extra slaapkamer hebben en dan wil ik het liefste ook in een eensgezinswoning wonen. Maar nu kunnen we maar een kleine hypotheek krijgen, dus helaas hebben we weinig keuze...In ieder geval willen we er dus niet meer wonen wanneer de kleine alleen naar buiten gaat om te spelen.

Heb net gegoogled, maar er zijn enkel wagens afgekeurd omdat ze geen vergunning hadden. Dus het valt wel mee. Er zijn andere kampen in de stad waar ze vuurwapens, wietplantages etc. hebben gevonden. Wil natuurlijk niets zeggen over de huidige situatie, want wie weet ligt er van alles binnen daaro.

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Ik zou idd ook eerst even googelen en eventueel bij aanstaande buren informeren. Het ene kamp is 't andere niet, net als dat de ene buurt de andere buurt niet is natuurlijk...

Zelf heb ik helaas niet zulke positieve ervaringen met 'n klein kamp in de buurt. De jongelui uit 't kamp kwamen bij ons in de buurt echt herrie lopen trappen nl. en dat was toch wel erg onprettig...

12. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb je een berichtje gestuurd Krokus

13. missyb

missyb Niet meer actief

Ik zou het niet doen! woonwagen mensen staan bekend als associaal en zijn zeker geen lieverdjes.

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zo staan ze idd bekend maar er zijn natuurlijk ook nog wel normale kampbewoners die wel redelijk fatsoen hebben. beeeetje kort door de bocht;)

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nou, achter ons huis (niet direct erachter maar meer schuin...) is ook een woonwagenkampje, een kleine. En moet zeggen dat ik er totaal geen last van heb!
    Ik denk maar zo, als je hun met rust laat laten ze jou ook met rust.
    Maarja je hebt natuurlijk ook uitzonderingen he ;)

16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Wij wonen zelf een 100 a 200 meter van een woonwagenkamp af, een wagen of 5 als ik me niet vergis. Heb er absoluut geen last van en hoor er ook nooit anderen over klagen hier in de buurt. Sterker nog er ligt een gebouw naast waar gehandicapten en ouderen wonen en ook die hebben nergens last van. Zeker die kleine kampjes daar heb je toch wel wat minder last van in het algemeen. Het zijn vaak toch de grotere kampen die in het nieuws nieuws komen en dat nieuws is idd eigenlijk altijd negatief.

17. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Niet allemaal natuurlijk.
    Frans Bauer is nou niet het type dat in wapens handelt of een wietplantage in z'n garage herbergt. ;) (ok, hij woont nu en een 'gewoon' huis)

Maar al een eerder gegeven tip, ik zou gewoon de buren daar vragen naar hun ervaringen.

18. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

zo is het maar net. ;) ik woon in een buurt aan de voorkant netjes maar aan de achterkant begint net de "getto" zeg maar. een pleintje met allemaal wiet en bier zuipende gasten. soms een beetje herrie van auto;s met muziek ( maar moet wel zeggen nooit s'avonds laat) maar goed die staan ook allemaal daar hele dagen te hangen en te lullen en ik parkeer er heel vaak gewoon mn auto en dan wordt er gewoon netjes over en weer goeiedag gezegt dus niks mis mee.

19. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zojuist heb ik net de makelaar gesproken en ons bod is akkoord! had ik al wel verwacht, want we hadden een goed bod gedaan. Maar voordat we gaan tekenen gaan we eerst nog kijken daar en ik ga ook aan de buren vragen hoe de buurt is.

Eigenlijk zou ik heel blij moeten zijn nu, omdat we nu gewoon een heel mooi appartement hebben! :D Ik was er meteen verliefd op namelijk. Maar aan de andere kant ben ik helemaal niet zo blij, omdat ik nu na het gesprek met mijn vader weer ben gaan twijfelen. Jammer is dat....

Eerst maar eens kijken daar, we hebben tenslotte alleen mondeling een overeenkomst, we moeten nog tekenen...

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Alvast gefeliciteerd!!!!
    Je hoort nu idd ook blij te zijn! Maar ga idd eerst maar eens even informeren hoe het zit met het kamp daar. Hopelijk is het een 'rustig kamp' en kunnen jullie snel gaan verhuizen naar de nieuwe woning :D

Deel Deze Pagina