bang in het donker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door duveltje, 7 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Ik heb het vermoeden dat Thije sinds een dag of vier bang is in het donker. Hij komt alleen nog mbv mij in slaap (sussen en bolletje aaien). Dat doe ik in een klein lichtje dat vanuit de badkamer schijnt, anders loop ik met het naar buiten gaan overal tegenaan :D...

Als hij vervolgens heerlijk rustig ligt, nog niet in diepe slaap, maar goed genoeg voor mij om weg te gaan, doe ik het lampje uit. Na een minuut of 2 wordt hij wakker en is vrijwel meteen in paniek. Doe ik het lampje weer aan wordt hij langzaamaan weer rustig. Ik ga dan niet naar hem toe, doe alleen het lampje aan.

Is hij dan echt bang in het donker? Ik vind hem daar nog zo jong voor, of ben ik nu naief? Of is het toeval?

Als hij bang is, helpt zo'n lichtje in het stopcontact dan voldoende bij jullie kindjes? :(

2. Ja, Damien heeft het ook!

Wandelen vindt ie hartstikke leuk, maar laatst moest ik om 6 uur (en dan is het tegenwoordig al donker, helaas) iemand van het station halen, hij heeft de héle weg gehuild ;)

Of in de dierentuin, hij vond alles even leuk, maar de vleermuizengrot was een drama..

Als het donker is en hij ligt bij mij is het prima, maar als er geen licht brandt wil ie écht niet rustig op zichzelf liggen!

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Wat naar! Hoelang heeft Damien dat al? En hebben jullie een lichtje aan nu op zijn kamer of in de gang?

Thije zijn kamer is echt pikkedonker, dus hij kan zich niet orienteren, misschien dat hij daar angstig van wordt?

4. Ik zou het eigenlijk niet weten.. Ik denk dat ik het de eerste keer echt merkte in die vleermuizengrot, toen was ie 4 maanden..
    Daarna ben ik er meer op gaan letten en merkte ik inderdaad dat ie erg huilerig was e.d. als het donker was..

Ik vind het in principe ook best logisch.. Zo'n kleintje weet niet wat 'donker' is, en als ik ineens m'n ogen open zou doen en niets meer zou zien, terwijl ik niet weet wat er aan de hand is, zou ik ook even in paniek raken!

Heb je dat lampje op z'n kamer al een keer de hele nacht aangelaten?

5. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Nee, eigenlijk heb ik me vandaag pas bedacht dat dit wel eens zo zou kunnen zijn. Het lampje aan laten doe ik pas sinds gisteren, en als hij echt diep in slaap is doe ik hem weer uit. Omdat hij de hele avond en nacht doorslaapt heeft hij er verder geen last meer van. Om 7 uur wordt hij weer wakker. Omdat het dan al een klein beetje lichter wordt is het niet meer pikkedonker op zijn kamer.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier hetzelfde... al helpt het nachtlampje ook niet direct maar merk wel dat hij er wat rustiger van is

7. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier al vanaf 3,5 maand een nachtlampje (zo eentje die in t stopcontact zit..) Pas geleden was-ie kapot en ging ze echt niet rustig slapen, dus ik denk dat t werkt!

8. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    @LovelyDK; bedoel je dan zo'n stopcontactlampje?

Geeft zo'n lampje veel licht, dat ik er bij wijze van spreken bij zou kunnen lezen, of is het meer een lichtpuntje? Ik wil hem nl. liever niet laten wennen aan al te veel licht op zijn kamer.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb een stopcontactlampje... die geeft echt heel minimaal licht af, daar kan je absoluut niet bij lezen (bij die ik heb tenminste..)

10. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb misch een hele goede tip. Mijn zoon heeft een schildpad, geen idee hoe zo'n ding heet maar was het speelgoed van het jaar 2008 dat weet ik nog wel. En binnenin de schild zit een lampje die je aan kan zetten en dan vormen er zich allemaal sterretjes op het plafond en kamer. Deze heb ik gekocht toen hij nog een baby was maar lange tijd niet gebruikt. Ik merkte dat mijn zoon ook bang werd in het donker laatst en heb deze schildpad weer opgezocht. Hij is er nu helemaal weg van! Gaat heel rustig slapen met al die sterretjes om hem heen. En als je het aanzet dan gaat die automatisch uit na 40 minuten ofzo. Ik heb um nu op het voeteneind van het bed te liggen, 's ochtends drukt hij hem dan weer aan... en kan echt tijden gefacineerd naar die sterretjes kijken. Heb het gekocht bij een baby speciaalzaak toendertijd. en er waren 2 varianten een schildpad en heerbeestje. Maar dit is echt een aanrader voor in het donker!

11. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Hoi Annetske,

Dat klinkt inderdaad als een goede tip! Eens kijken wat ik erover kan vinden!

Dank!!

12. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
  13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hier is de link met de naam en waar je het evt. bestellen kan, ik heb het gekocht bij een babyspeciaal zaak. Het werkt hier echt heel goed, is misch duur maar mijn zoontje vind het echt een superding en het moet ook overal mee naar toe haha naar de creche en naar oma toe... En omdat hij na 45 minuten zelf uitgaat heb je er geen omkijken na. Mijn zoontje wordt er heel rustig van voordat hij op bed gaat en als ritueel doe ik de lamp uit en kijken we even samen naar de sterren voordat ik de kamer uitloop ;)

Om Het Hoekje -

En dan staat het bij speelgoed.

14. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Wat goed!! Dank voor de link. Ik denk dat dit inderdaad wel eens het proberen waard kan zijn!:)

Deel Deze Pagina