Hoe vaak wakker?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 8 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Mijn kindje is maandag 5 weken en is naast 6x een half uur voor de fles en boeren nog ongeveer 4 á 5 uur wakker. Dit is de ene keer s'nachts en de andere keer overdag...

Is dit niet teveel?

Hoe vaak was/is die van jullie wakker met ongeveer 5 weken?

2. Momfulness

O ja als hij wakker is moet hij of echt vermaakt worden in zijn box. Als ik hem alleen in de box leg is hij hooguit 5 minuten stil. Of ik moet hem bij me pakken. Hij is dan wel stil. Huilt max 1 á 2 uur op een dag.

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    bedoel je 4 a 5 uur achter elkaar wakker, of bij elkaar opgeteld.

bij elkaar opgeteld klopt het wel hoor.
    ze zijn ongeveer op die leeftijd een uurtje per keer wakker. Bij jengelen/gapen/ogen wrijven weer naar bed brengen.
    en natuurlijk zo rond het avondeten zijn ze wel langer wakker, en moeten ze vermaakt worden. Jammer maar helaas hahahaha...dat koken moet je dus al klaar hebben staan, want je komt er anders niet aan toe. Geef je eraan over en geef hem lekker 1 op 1 aandacht...ze slapen al zoveel, ik vind dat ook wel even genieten (ook al is het tijdstip op de dag ERG onhandig)

ik probeerde mijn zoontje zeker 45 a 60 min wakker te houden, dmv van vermaken dan ook, want zelf spelen lukt hem nog niet echt...ook rondkijken is hij zo zat...

's nachts deed ik daar nooit aan mee...dus fles en hup weer naar bed. Echt duidelijk laten merken dat het nacht was, dus geen licht aan, fles in zijn kamertje geven, niet kletsen met hem...
    hij was t er niet altijd mee eens dat ik hem na de fles direct weer in bed legde, maar ja, hij moet t toch zo gaan begrijpen.
    wel met de fles van 22:30...Dan wilde ik nog weleens even 10 min kletsen met hem of lachen...Om hem nu 2 flessen geen gerichte aandacht te geven vond ik te ver gaan hahaha

4. Momfulness

Hij is inderdaad na zijn fles van 18/19 uur het wakkerst. haha vind het wel gezellig hoor. Mijn man kan ook koken. Maar vroeg me alleen af of het niet teveel is al...

S'nachts leg ik hem ook gewoon na zijn flesje terug en ga ik ook niet de nodige gesprekken met hem aan. Dat doen we overdag wel ;). Meestal gaat hij dan wel slapen maar soms ook niet meteen. Meestal wel na 15 minuten tot 30 minuten.

Vanavond gaat hij mee uit eten, hopelijk vermaakt hij zich daar dan haha

Kan niet wachten tot de tijd dat ze zelf wat meer kunnen en zich meer kunnen vermaken met speeltjes etc.

5. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    o dat komt echt vanzelf.
    er zijn zoveel kindjes die 's avonds hun ouders vermaken en anders om...
    je kan elke avond blijven proberen hem op bed te leggen, geef het een 15 min / 30 min en als hij dan nog niet slaapt, wil hij gewoon lekker bij jullie zijn.

wij hebben wel geboft, vanaf een week of 6 sliep hij direct na de fles van 18:30 u en moesten we hem rond 23:00 u wakker maken. Maar daarvoor zaten we ook hem te wiegen in de kinderwagen of in de box te vermaken....voornamelijk probeerden we hem te laten slapen in kinderwagen...en uiteindelijk heeft hij dit doorgezet maar dan in zijn bedje.
    een vriendin van mij, haar kindje is al 4 maanden en die is vaak nog steeds wakker s'avonds, maar die vinden het wel gezellig...Tja, houdt hem dan overdag wat langer op zal ik zeggen....
    die proberen het dus ook niet om hem te laten slapen...

maar blijf het proberen, er komt een dag dat hij gaat slapen s'avonds...

Deel Deze Pagina