Hallo meiden, Ik lees al een behoorlijke tijd mee, maar nooit wat geplaatst. Bij deze wil ik even mijn verhaal kwijt, en wil graag weten of er andere zijn die dit mee hebben meegemaakt en hoe je dit hebt verwerkt. In juni van dit jaar ben ik gestopt met de pil, en bleek gelukkig heel snel zwanger te zijn! Begin augustus al een positieve test, we waren door het dolle heen! Met 7 weken een goede echo met goede hartslag. Na 4 weken zou ik de termijnecho laten doen in het ziekenhuis. Een paar dagen voor de termijnecho (vorige week vrijdag), heb ik voor de lol een echo gehad bij mijn verloskundige op hun speciale spreekuur. Ik heb een hoog bmi dus het beeld was rommelig, maar het hartje klopte en het zag er allemaal goed uit zei ze. Helemaal blij weer en minder nerveus dus voor de termijnecho. Echter toen ik afgelopen dinsdag voor de termijn echo ging, werd ons verteld dat het vruchtje niet groter was dan 7 weken en een paar dagen, en het hartje klopte niet meer...... HUH??!! Een paar dagen geleden was alles nog goed .... Heb nog contact gehad met de verloskundige en ze kon het ook niet verklaren. Morgen moet ik naar de gynaecoloog om te bespreken hoe nu verder. Ik wil niet afwachten, dus pillen of curettage. Het liefst wil ik het vruchtje zo snel mogelijk uit mijn lichaam, en heb met mijn vriend afgesproken om er niet al te lang bij stil te blijven staan, en het weer "gewoon" opnieuw te proberen. Hopelijk heeft de gynaecoloog een verklaring hiervoor? Iemand ook zoiets meegemaakt?
Helaas ook meegemaakt. 3 x een missed abortion gehad. Helaas pas na 3 curretages en 2 x daarna een baarmoederontsteking zijn ze verder gaan kijken. Bij mijnlijkt de oorzaak gevonden en is er na een lange weg iets aan gedaan. Maar vaak vinden ze niet echt een oorzaak. Nu achteraf kan ik geloven dat 1 keer pech is, 2e keer vette pech maar 3 keer is niet normaal. Maar zo voelt t op dat moment zeker niet. Een curretage is een kleine ingreep bij mij met een roesje. Weinig last van gehad. De complicaties die ik heb gehad zijn erg zeldzaam net als de aandoening. Daar hoef je je niet echt zorgen ove te maken. Veel sterkte!
Ja ook meegemaakt. Ik heb gekozen voor de curettage en wat heb ik daar een spijt van gehad! De ingreep zelf stelt niets voor maar helaas wel verklevingen gekregen en daarna dus een lang traject voor uiteindelijk onze dochter is geboren. Wel hebben wij geprobeerd er ook nuchter in te blijven staan en het ook snel weer te proberen. Sterkte!
Heel veel sterkte! Ik heb het helaas ook meegemaakt, alleen had ik nooit een kloppend hartje gezien/gehoord. Heb uiteindelijk gekozen voor een curretage omdat ik ook maar gewoon alles achter de rug wilde hebben en idd zo snel mogelijk weer doorgaan. Gelukkig is de ingreep me heel erg meegevallen, nauwelijks pijn of bloedverlies gehad en bij de controle was alles goed. Nu weer opnieuw zwanger, maar nog steeds erg onzeker!
Hoi Peanuts Wat verdrietig... en heel veel sterkte! Ik heb zelf een MA rond de 6 weken gehad. Althans, bij krap 6 weken maakten ze een echo en had ik al eens gevloeid. De echo erna bij 7 weken en 3 dagen meette ze een vrucht van 6.1 weken zonder hartactie maar 't leek gegroeid en ze wilden nog even afwachten... Met 8.3 weken (middels IUI zwanger dus weet 't nauwkeurig) was er geen verandering en slechts 1mm groei. Ook ik kreeg de keuze wachten/curettage/cytotec. Vanwege het risico op verklevingen en vroeggeboorte bij een volgende keer bij curettage, toch gekozen voor de cytotec. Nu lees je daar heel veel verhalen over van pijn en ellende. Ik heb totaal geen pijn gehad en dacht daarom dat de medicatie niks deed. Vruchtje met een hoop bloedstolsels soepeltjes verloren afgelopen dinsdag. Dat was 20 uur na het inbrengen van 4 stuks cytotec. Ik heb dus geen 2e dosis nodig gehad, en vermoed dat ik helemaal schoon ben. Vanwege mijn voorgeschiedenis, zie mijn onderschrift, wilde ik niet nóg meer problemen op me af roepen. Al bestaat natuurlijk altijd een kans dat er iets achter blijft en er alsnog gecuretteerd moet worden. Succes met je besluit, hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. En nogmaals sterkte!
Hier ook een ma gehad. Omdat de eerste echo er al niet best uit zag hebben we wekelijks echo's gekregen van de gyn tot het hartje echt gestopt was. We hebben een weekje afgewacht en toen voor medicijnen gekozen (myfegine met misoprostol). Helaas nog wel restweefsel en hier uiteindelijk voor gecuretteerd. Heel veel sterkte meis. Probeer alleen niet te streng voor jezelf te zijn door er niet te lang bij stil te staan. Al met al is het toch best een heftige ervaring.
Hier ook een ma gehad. De volgende dag curettage. Wilde ook zo snel mogelijk "er van af". Geen moment spijt van gehad. Uiteraard brengt iedere ingreep risico's met zich mee, maar die zijn zo enorm klein... Het belangrijkste is dat jij doet wat hij je goed bij voelt! Heel veel sterkte en niet te streng zijn voor jezelf hoor! Xx
Hier een ma gehad bij 8,5 week, even gewacht tot het uit zichzelf kwam na 2 weken afspraak en was er nog niet uitgekomen, dus curretage ondergaan, dat viel me echt mee! Was zo bang voor narcose enz daarna wel even gevloeid maar zat ook heel goed vast blijkbaar maar niet echt pijn gehad ofzo. Nu weer zwanger.maar pff wat onzeker! En dat zal ook wel blijven. Mocht het weer gebeuren, hoop het echt van niet dan zou ik het gelijk dezelfde week nog laten doen. Sterkte ermee
Ik heb ook een MA gehad met 7 weken.. nooit een kloppend hartje gezien. Ik had gekozen voor een curretage, de ingreep is prima gegaan geen pijn bijna niet gevloeid.. helaas 4 maanden later weer een curretage gehad vanwege restweefsel. Cyclus daarna wel heel erg in de war geweest maar na 5 maandjes weer een positieve test en nu alweer bijna 14 weekjes. Dus best wel lange nasleep gehad maar nu wel super gelukkig. Heel veel sterkte en een dikke digitale knuffel, ik hoop dat je ook snel weer een positieve test in je handen hebt..
Sterkte! Hier ook een MA met ruim 9 weken, nooit een kloppend hartje gezien. Ik wilde ook niet afwachten en heb van de gynaecoloog cytotec gekregen. De eerste dosis deed niet zoveel, dus had ik een tweede dosis nodig. Toen wel flink gevloeid en daarna was ik schoon. M'n gynaecoloog waarschuwde voor pijn, maar daar heb ik gelukkig geen last van gehad.
Ik heb het ook meegemaakt, het is echt zo verdrietig😢 Ik heb na de 8 weken echo, toen bleek dat het hartje niet klopte nog 3 weken gewacht op spontane miskraam. Die bleef uit en heb toen curretage gehad. Pillen is ook niet zonder risico! Laat je goed informeren en denk er zelf goed over na. Sterkte!
Fijn om jullie ervaringen ook te lezen. Inmiddels heb ik net een eerste dosis cytotec ingebracht, en ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen. Ben wel opgelucht dat er nu een eind aan gaat komen en ik weer opnieuw kan gaan beginnen.
Succes Peanuts! Ik had/heb er precies 't zelfde gevoel bij als jou. Als je eenmaal weet dat het niks wordt met de zwangerschap moet het ook maar gauw klaar zijn. Ik hoop dat het jou net zo zal meevallen als mij. Succes!
Heel veel sterkte ik heb ook een miskraam gehad maar dan van een leeg vruchtzakje eerste instantie dachten ze dat ik rond de 5 a 6weken was en vruchtje was leeg. Week later was het vruchtje wel gegroeit maar nog leeg. Toen zeiden ze dat ik 11+5 dagen was!! Een erge verschil ik heb het op de natuurlijke manier laten komen zodat ik voor mezelf zeker wist dat het fout zat en mijn lichaam het zelf afstootte. Dit heeft 2 weken geduurt toen ik het lege vruchtzakje kwijt was. Daarna nog 2x een echo gehad om te zien of alles schoon was. En dat was het gelukkig wel dus had geen curretage nodig. Nu weer zwanger en vanmiddag een echo erg zenuwachtig oja en ik had ondertussen geen bloedingen gehad en de symptomen verminderde ook niet
Goedemorgen, Ontzettend naar dat je droom veranderde in een nachtmerrie. Dat spijt me enorm voor jou en je partner. Ook ik heb een MA meegemaakt. Alleen heb ik nooit een kloppend hartje gezien. Om complicaties te voorkomen wilden wij afwachten. Helaas is het in mijn geval zo dat als een vruchtje eenmaal plakt het ook niet zomaar loslaat. Dat heeft bij mij geduurd van juni tot en december. Eerst afgewacht, vervolgens vaginale pillen, nog een keer deze vaginale pillen en vervolgens drie maal een curettage. Op de een of andere manier heb ik toen geluk gehad, want ik hield daar geen verklevingen (Asherman) aan over. Bij een latere curettage wel. De kans dat je het krijgt is klein, maar wel aanwezig. Net als de kans op een MK als je een vlokkentest of vruchtwaterpunctie doet. Een aantal meiden die reageren op je topic schrijven ook al dat ze er mee te maken hebben gehad. Mijn advies zou in eerste instantie dus geen curettage zijn maar natuurlijk afwachten om zo schade aan je lichaam te voorkomen. Je zou met je partner en het ziekenhuis een termijn kunnen afspreken voordat er over wordt gegaan op een curettage. Laat daarna wel middels een echo vaststellen of je BMS niet erg dun is (geworden) en ik zou bij een dun BMS met een hysteroscopie laten doen om uitsluiten dat je verklevingen hebt. De medicatie die vaginaal ingebracht moest worden heeft bij mij maar deels geholpen en dat is natuurlijk niet voldoende en was een curettage toch aan de orde. Ook die zou ik niet aanraden dus. De pijn die je krijgt is enorm en het resultaat is in mijn geval nihil geweest. Mentaal kon ik de MA wel aan. Ik begreep goed dat het vruchtje niet goed was en dat de natuur dit normaal zelf oplost. Het was verdrietig omdat we natuurlijk een kinderwens hebben en niemand van ons een MA, MK of IUVD wil meemaken. Helaas maakt een groot deel van de vrouwen dit toch allemaal een keer mee. De statistieken liegen er niet om. Tegenwoordig weet men dat 1 op de 3 zwangerschappen eindigt in een MA of MK, en dat is erg verdrietig. Sterkte met het maken van een beslissing.