Blijven werken of stoppen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Velobabe, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Blijven werken of stoppen?

1. 40 uur blijven werken

2. vragen om minder uren en als dat niet kan stoppen

3. stoppen en genieten

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    We zijn in de derde ronde zwanger geraakt en nog steeds helemaal happy :D

Nu heb ik een vraag, ik zou graag horen wat jullie zouden doen:

Ik werk nu 4 weken via het uitzendbureau bij een TV reparatie bedrijf.
    We repareren Samsung TV's, Finlux en Hitachi (nooit kopen!). Ik doe de planning van de afspraken en ben dus veel aan het bellen. Als ik mensen aan de lijn heb die vervelend gaan doen en zeuren dat ze zolang moeten wachten voor de monteur kan komen, etc. dan kan ik wel huilen. :( Dan denk ik: Ik stop ermee en ga lekker genieten van mijn zwangerschap.
    Het is een fulltime baan voor 40 uur in de week.
    En ik ben na het werk te moe om nog wat te doen.

Met het salaris van mijn hubbie kunnen we ook rondkomen en als de kleine er is stop ik sowieso met werken.

Wat zouden jullie doen? Ik heb allemaal mannelijke collega's en ze weten niet dat ik zwanger ben. Ik vind het nog te vroeg om dat te vertellen.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou er lekker van genieten je zwangerschap is zo voorbij het gaat echt heel snel.

En tja als je een hele dure babyuitzet wilt dan kun je altijd nog eerst even wat minder werken en dan pas stoppen.

3. ster

ster Fanatiek lid

1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    Misschien minder gaan werken? Als dit kan? Dan kan je aan je eigen dingen toekomen en meer genieten van je zwangerschap. Helemaal stoppen zou ik niet doen (in mijn situatie dan) omdat ik geen type ben om altijd thuis te zitten. Volgens mij ga ik mij dan toch vervelen uiteindelijk. Maar dit is persoonlijk natuurlijk! Doe waar jij je het beste bij voelt dan komt het vast goed ;)

4. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Wat een moeilijke vraag.

Aan de ene kant denk ik; als je toch rond kunt komen en van plan bent straks te stoppen waarom dan niet lekker nu al stoppen?!

Aan de andere kant is het misschien lekker om nu dat extra geld opzij te zetten zodat je straks wat ruimer zit en alles kunt kopen wat je wilt voor de kleine...

Kun je niet via het uitzendburo een ander baantje vinden voor bijv. 24 uur dat je niet zo erg vind om te doen?

Vind het eigenlijk wel een beetje zonde van je energie om iets te doen wat je absoluut niet leuk vind voor geld dat je blijkbaar niet echt nodig hebt......

Veel succes met je beslissing!

5. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    als je het naar je zin hebt zou ik blijven werken evt nu 40 uur en daarna minder...
    Als je het niet naar je zin hebt en het geld best kunt missen stoppen en op zoek naar andere baan...
    Ik werkte bij de eerste 36 uur en heb dat gedaan tot 4 weken voor de bevalling...
    daarna ging ik 27 uur werken tot de 2 de kwam en werk nu 18 uur tot de 3de komt...daarna ga ik voorloppig weer 27 uur weken want dan zit mijn ouderschapsverlof erop van de 2de. De derde verlof neem ik op als de 2de naar school gaat!
    Ik heb het PRIMA naar mijn zin en dat scheeld een hoop!
    Luister naar je hart een ander kan je beslissing niet nemen.Je moet doen wat je hart je ingeeft!

6. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    als je het naar je zin hebt zou ik blijven werken evt nu 40 uur en daarna minder...
    Als je het niet naar je zin hebt en het geld best kunt missen stoppen en op zoek naar andere baan...
    Ik werkte bij de eerste 36 uur en heb dat gedaan tot 4 weken voor de bevalling...
    daarna ging ik 27 uur werken tot de 2 de kwam en werk nu 18 uur tot de 3de komt...daarna ga ik voorloppig weer 27 uur weken want dan zit mijn ouderschapsverlof erop van de 2de. De derde verlof neem ik op als de 2de naar school gaat!
    Ik heb het PRIMA naar mijn zin en dat scheeld een hoop!
    Luister naar je hart een ander kan je beslissing niet nemen.Je moet doen wat je hart je ingeeft!

7. kristel

kristel Niet meer actief

Mijn antwoord zit er niet bij: vragen om minder te gaan werken en anders een andere baan zoeken.

Persoonlijk zou ik nooit willen stoppen met werken. Ik ben na mijn zwangerschap overgestapt van 5 naar 4 dagen werken en ben zelfs overgestapt naar een werkgever die hier een stuk flexibeler in is dan mijn vorige werkgever.

Maar ik moet benadrukken: het is een persoonlijke keuze. Dit is afhankelijk van vele vragen die je jezelf moet stellen:
    - hoeveel plezier heb ik in mijn werk
    - vind ik het leuk om full-time thuis te zitten
    - hoe zit het financieel
    - vind je het goed om je kind naar een creche te doen of juist niet
    - hoe regel je opvang samen met je man

Ik kan je in ieder geval wel aan raden om van te voren nog niet te veel beslissingen te nemen en het allemaal eerst te ervaren. Dan kan je altijd nog je werk-prive situatie aanpassen.

8. Maar ik vraag me altijd af..Waarom kies je voor een kind als je het niet eens leuk vind om fulltime bij je kindje te zijn?(dan bedoel ik niet als het financieel niet anders kan) Je kiest dan toch voor een leven als moeder en niet voor een carrierrevrouw en moeder enz..?

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Een papa kiest ook om papa te worden. Je kunt niet beide stoppen, ;)

Dus een mama mag ook kiezen.

Wij gaan straks na ongeveer 1,5 jaar wisselen. Ik ga eerst mijn opleiding afmaken en zorgen,

En dan ga ik meer werken en mijn vriend minder( ik denk 36 uur voor mij en 12 uur voor hem)

Zo kunnen we het verdelen en beide genieten, :p

10. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik wil minder gaan werken, maar ik wil niet stoppen. Als het bij mijn eigen wergever niet zou kunnen (kan in werkelijkheid wel hoor), dan zou ik elders gaan werken.

11. ja dat begrijp ik ook..als je het regelt onderling.maar een kinderdagverblijf vind ik zo onpersoonlijk..

12. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Nou als ik de keuze had (financieel) dan zou ik het wel weten! Dan wil ik full-time bij mijn kindje zijn. Ik ga wel minder werken, waarschijnlijk wordt het 2,5 dag per week.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn keuze staat er idd niet bij dus heb maar gekozen voor 40 uur werken. Mijn man en ik leveren allebei wat in en gaan dan beide 80% werken. Dat is niet een keuze voor of tegen moederschap, dat is een keuze voor wel of niet ons kindje kunnen onderhouden. Wij komen helaas niet rond van 1 salaris, dus minder dan 80% werken is bijna geen optie. Maar zelfs als we op een salaris wel ron zouden komen, dan nog zou ik het werken niet op willen geven.

14. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Vul even de poll in meiden!
    Bedankt!

15. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Is er verder niemand die mij wil vertellen wat jij zou doen in mijn situatie? :( Ik weet dat ik zelf moet beslissen, maar vind het zo moeilijk.
    Ben sinds het weekend de hele tijd misselijk en dat maakt het er niet beter op...

16. Niet meer actief

Ik zou in jouw situatie blijven werken. Ook ik had tijdens mijn eerste zwangerschap vaak te maken met onbegripvolle klanten aan de telefoon! Ik werd juist verbaal wat sterker en vroeg of dan of het gesprek op een volwassen manier gesproken kon worden, of dat we maar meteen de verbinding moesten verbreken.

Dit werkte in de meeste gevallen prima. Een enkeling hing op en belde later terug en was dan gekalmeerd en kwam met een zooi excuses.

En ja, ik heb ook echt vaak met tranen gezeten, alleen kon ik me niet zo laten gaan omdat ik leidinggevende was van een clubje, dus tsja..

Ik ben met 16 wkn 20 uur gaan werken, ivm harde buiken en lange afstand tussen woonwerkverkeer. Ik heb gewerkt tot 36 wkn..

Nu werk ik niet meer buitenshuis.. en dan bevalt me prima!

17. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Ik hoop morgen (vrijdag 27 oktober) het lef te hebben om te vragen of ik minder uren mag werken...

18. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik zou nog even lekker doorwerken, wat extra's opzij leggen(je zult straks niet genoeg geld kunnen hebben) en in een later stadium stoppen. Anders duurt je zwangerschap misschien wel erg lang. Ik zou rond de vijf maanden stoppen. Of in een later stadium minder werken. De muren komen op je af als je niks gaat doen. En tuurlijk heb je last van je hormonen en kun je die klanten die bellen ook wel wat maar probeer er doorheen te prikken. Laat lekker zeiken, het is toch niet persoonlijk.

19. Mama San

Mama San Actief lid

6 sep 2006
    114
    0
    0
    Nou ik zou zeker niet stoppen met werken, je bent toch niet invalide!
    Sorry hoor is mijn mening.
    Ik zou gewoon lekker minder gaan werken als je dit kan regelen met je werkgever en zeker niet thuis gaan zitten, dan ga je je volgens mij nog zieliger voelen.
    Succes met het maken van je keuze
    ;)

20. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik heb gekozen voor minder te gaan werken.
    omdat mijn keuze er ook niet bij stond,
    ik werk al partime dus vandaar
    veel liefs mariska

Deel Deze Pagina