Hoi allemaal Had gister kramp in mijn buik, dacht even aa kijken. Toen smiddags kreeg ik krampen in me rug, net als met menstruatiepijn. Toen ben ik daarna gaan bellen.. Verloskundige zei dat als het niet in combinatie is met harde buiken ik me niet zorgen hoef te maken. Nu heb ik wel eens een strakke buik, maar echt .. Ik weet niet of het harde buiken zijn. Vk zei: dat merk je echt wel. Maar soms denk ik "is dit nu een harde buik of niet?" Ik twijfel dan. Ook ondat mijn meisje best naar voor ligt en heel erg bewegelijknis. Is het raar dat ik geen verschil merk? En denk dan ook. Als ik nu al twijfel, zal ik dan als het zo ver is wel merken?
Dat had ik ook, veel gerommel al voor die tijd. Dacht ook echt dat ik het niet zou herkennen. Toen het begonnen was twijfelde ik nog steeds hoor, maar merkte vanzelf dat het regelmatig werd. Nog heel lang gewacht met bellen en toen vk kwam had ik 3 cm ontsluiting. Daarna ging het echt snel, en toen twijfelde ik echt niet meer hoor, dat merk je wel. Niet te druk maken dus, je merkt echt wel op tijd dat het serieuze werk is begonnen.
Ik was ook bang dat ik het niet zou herkennen, maar juist doordat er regelmaat in de weeen zat is het meteen heel duidelijk. Bij mij waren eerst mijn vliezen gebroken maar ook zonder dat had ik echt wel door gehad dat het was begonnen. Heb zorgen dus en zet en app met weeentimer op je telefoon. Dan kun je het heel makkelijk meten
Ik heb zo'n app , is wel handig! Het is meer omdat het nu echt nog 10 weken te vroeg is (ben dinsdag 30 weken) En ik nu bang ben dat ik niets van de harde buiken merk incominatie met de rug/buikkramp. Ze mag echt nog niet komen, ben dan bang dat door mijn twijfels het dalijk fout zit. Er is zo gebeld hoor.. Dat is dan ook wel weer zo kreeg gewoon een benauwd gevoel gister dat ik dacht : neeee nu nog niet!
harde buik herken je vast wel. Je baarmoeder trekt dan helemaal samen en je krijgt echt een mega harde 'bal'. De vorm van je buik verandert dan ook echt. Ik heb wel al een week of 10 last van harde buiken.. Tijdens zo'n harde buik voel ik het kindje niet bewegen.. De bewegingen komen daar niet doorheen zeg maar.. Beter kan ik het niet uitleggen en tsja ik ben ook bang het niet te herkennen wanneer ik echt weeën krijg... We zullen zien hoe het gaat! Succes!
Harde buiken herken je wel als je ze hebt. Je baarmoeder treks samen en je buik voelt als een harde bal, het is niet pijnlijk, wel wat ongemakkelijk/ vervelend. Als ze beetje pijnlijk worden is dat een teken om de vk te bellen. En weeën, die herken je echt zeker te weten, onmiskenbaar .
Toen m'n water was gebroken, kreeg ik eerst van die menstruatie krampen. Toen dacht ik ook dat het begon. Zei nog vrolijk tegen m'n man; dat als dit het is; het allemaal wel meeviel. (Heb altijd erg last van m'n menstruatie, dus gewend aan de pijn). Nou; toen de eerste wee zich echt aandiende wist ik niet waar ik het zoeken moest. Jeetje wat een pijn. En heel erg anders! Dus geloof me; denk dat je dan wel weet dat het is begonnen!
Hier duurde het ook tot 4cm eer ik bij de vk aan de bel trok omdat ik twijfelde. Ik lag in het ziekenhuis voor een inleiding en had nog niks verwacht. Maar met dat het heftiger werd, was er geen ontkennen meer aan. Al zou je het niet gelijk door hebben, je merkt het vast op tijd. Maar voor nu moet die kleine nog even blijven zitten.
Ik had hetzelfde. Tot en met dat ik in het ziekenhuis lag. Toen werd ik in de nacht wakker met: auuuuuuuuwwwwwwww! En toen dacht ik:"ok. Nu begrijp ik het. "
Ik was ook bang om de weeen niet te herkennen, en ik geloofde mensen (en m'n vk) niet als ze zeiden dat je echte weeen wel herkent..... Maar echt.... Echte weeen herken je!
Bij de 2e was ik bij mekaar 5 dgn bezig. Het begon een vrijdag te rommelen en pas de week daarop dinsdag dacht ik; hmmm volgens mij gebeurt er wat. Uiteindelijk was hij woensdagochtend geboren. Nu mijn pijngrens erg hoog is, onderschatte ik het vooral door trage start. Maar toen het zover was, wist ik het meteen. Je kan dan gewoon niet meer twijfelen
Heel herkenbaar! Ben ook steeds bang dat ik het niet ga herkennen! Vorige week ook flinke kramp in buik die doortrok aar mijn rug, dacht gelijk, het zal toch niet.. Wel geruststellend dat iedereen zegt dat je het echt wel weet als het zover is.. Afwachten maar.. ben benieuwd!
bij twijfel gewoon bellen. Ik twijfelde bij de eerste ook heel erg, was pas 32 weken, had buikpijn, zwaar aan de diarree en blaasontsteking. voor de zekerheid toch de vk gebeld, ik bleek al 9 cm ontsluiting te hebben en met spoed naar het ziekenhuis waar hij een paar minuten na aankomst is geboren. Bij de tweede wist ik het wel, dat deed zo'n pijn dat was niet te missen whaha!
bij mij begon het met een soort trillingen in een regelmaat. op een gegeven moment de ha gebeld en die kwam en zei beginnende ontsluiting. later ging het over naar echte weeen en die voel je wel hoor. die doen echt pijn en anders pijn dan de oefenweeen of harde buiken.
Nou meid ik ben denk ik anders dan gemiddeld haha want ik kwam er pas achter dat ik ECHTE weeën had toen ik al 9 cm ontsluiting had. Dacht nog steeds dat het voorwerk was, maar was dus ook pas 36 weken zwanger dus je verwacht het ook nog niet. Bij m'n eerste zwangerschap heb ik ook nooit een harde buik herkent, deze keer wel veel duidelijker, hoop dus ook dat de weeën duidelijker zullen zijn dit keer. (Denk het wel, bij m'n late miskraam vorig jaar ook duidelijk weeën gevoeld) maar t hoeft dus niet altijd zo te zijn wat iedereen zegt: echte weeën herken je wel...
Dit. Terwijl ik ook harde buiken nooit heb heb gehad denk ik. tenminste dat kon ik niet herkennen. Maar toen ik weeén had wist ik wel dat het weeën waren. Alleen dacht ik dat het ''begin'' weeën waren maar ik bleek al persweeën te hebben (ik wist gelukkig al dat het ''bezig'' was omdat mijn vliezen eerst zijn gebroken)
Haha, verschillende reacties maar elk lichaam en elke pijngrens is ntl anders. Het is meer dat ik bang ben dat ik de harde buiken niet herken maar volgens mij was het vanmiddag zo ver dat ik dacht wat isdit? Ja een harde buik dus Gelukkig niet in combinatie met de andere klachten Maar denk dat ik nu wel weet wanneer ik een harde buik heb. Vk zei dat ik rust moest nemen, nu heb ik afgelopen dagen veel gelopen en de rugpijn is zo goed als weg, lijkt dus wel of het komt als ik veel lig/zit Beetje moeilijk dus