Wie wordt er ook zo gek van brandend maagzuur?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Winddanser, Feb 16, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt, ik zoek mensen die net zo zielig zijn als ik;)

Heb al de hele zwangerschap last van brandend maagzuur, maar de afgelopen twee dagen is het echt extreem. Inmiddels kramp in mn kaken, slokdarm en maag van t maagzuur... Ga zo even langs de apotheek in het ziekenhuis voor Gaviscon, hopelijk helpt dat...

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Vreselijk he!

Nu heb ik er geen last van, maar tijdens de zwangerschap van onze dochter heb ik de laatste twee maanden van de zwangerschap rechtop moeten slapen .

Calcium houdende producten schijnt het te verlagen en zure en vette producten het weer te verergeren.

3. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

Dec 24, 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    heel lang last van gehad, echt dat ik nauwelijks meer kon functioneren of t kwam alweer omhoog..toen 5 weken rust gehad ongeveer
    en nu begint t feest weer !

Verschikkelijk :p

4. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

Mar 7, 2013
    1,301
    599
    113
    Jup hier ook eentje.... :(

Gelukkig niet zo extreem als jij omschrijft, maar het begint wel toe te nemen!
    Echt zwaaaar vervelend!

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt niet uit te maken wat ik eet/drink, van mn broodje hagelslag kan de boel ook al weg fikken... Helaas, maar ook gelukkig ben ik niet de enige die er last van heeft.
    Net mn eerste shotje Gaviscon gehad, niet zo lekker, maar voelt wel fijn die stroperige roze drank in mn slokdarm

6. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    In t begin van de zwangerschap had ik het ook wel, maar lang niet zo erg en soms dagen niet. Nu heb ik een lieve baby die tegen mijn maag aan duwt;)
    1e baby, dus wist niet dat ik dit zo erg kon verwachten:D;)

7. LiToEn

LiToEn Actief lid

Aug 8, 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook, vreselijk :(
    Ik gebruik de graviscon pepermunttabletten helpen hier ook prima. Van het drankje ga ik kokhalzen.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik was ook grootverbruiker van Rennies... Na de bevalling heb ik er nog 3 gehad.

Nu heb ik heeel af en toe nog een oprispinkje, en denk dan meteen 'owja, zo was het!'

De gruwel!

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben ze ook tabletten? Dat wist ik niet, kreeg gewoon t drankje bij de apotheek, was ik allang blij mee hoor, maar kan me voorstellen dat je het lastig weg krijgt.
    Rennies hielpen helaas niks!

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Heb er ook vreselijk last van, en het maakt inderdaad niet uit wat je eet of drinkt.
    Gaviscon is mijn grote vriend en ik neem er regelmatig een slok van.
    Vind zelf dat het drankje sneller werkt dan de tabletten.
    Rennies werken hier niet.

11. ikkiee

ikkiee Bekend lid

Aug 1, 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook! Zodra ik ga liggen pfff tis niet grappig :(

12. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Oh vreselijk inderdaad. Hier helpen Rennies gelukkig wel erg goed. Maar merk nu dat ik steeds meer in moet nemen. De afgelopen weken was het 1x in de de nacht, dan werd ik er wakker van, maar verder niet. Nu neem ik verdeeld over 24 uur 3 of 4...

13. Kathl1

Kathl1 Actief lid

Jan 10, 2014
    224
    0
    0
    Herkenbaar hoor, zowat al heel de zwangerschap helaas. Flink wat Rennies geslikt maar helaas werkten ze een paar weken terug niet meer. Na even bellen met de huisarts heeft ze me Antagel voorgeschreven.

Bij mij is het helemaal niet meer gerelateerd aan eten helaas, soms ook gewoon 2-3 uur na voor het laatst iets gegeten te hebben. Het is blijkbaar niet ongewoon dat de hulpmiddelen na een tijdje niet meer werken. De huisarts vertelde me ook dat na de Antagel nog 2 producten in aanmerking kwamen dus we kunnen nog wel even vooruit.

Afgelopen week in het ziekenhuis kreeg ik trouwens Gaviscon drank maar dat is echt vies! Heb snel mijn mannetje de Antagel laten meebrengen...

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Ik kan je de hand geven. Bij de eerste totaal geen last van, bij de tweede zeer extreem en nu wederom. Het wordt steeds erger de laatste weken. Weer tot aan spugen toe. Het ligt aan mijn voeding, ik hoef maar één glaasje prik te drinken of iets te vet en het is veel erger. Ik heb er tot nu toe nog niets voor genomen maar bij de tweede zwangerschap ik heb ik toen wel een rennie genomen. Ook met slapen ga ik wat rechter op liggen.

15. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,627
    779
    113
    Female
    Brr.. ja ik heb er ook last van! Gebruik ook heel veel rennies maar deze helpen niet echt meer. Heb nu ook antagel gekregen van de huisarts maar bah wat is dat vies zeg!! (en het helpt ook niet echt helaas :( )

16. JD74

JD74 Bekend lid

Sep 17, 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Hier nog één! Eigenlijk al de hele zwangerschap veel last van. Bij de vorige alleen de laatste weken.. Toen hielpen amandelen (rauw) en vanillevla. Nu gruwel ik van de gedachte aan vla. :D Amandelen van de week maar weer eens proberen.

Extra kussen of hoofdeind omhoog helpt bij mij om te kunnen slapen, Rennies en inderdaad Antagel.

Iemand anders nog ultieme tips? :)

En sterkte allemaal!

17. Minime3

Minime3 Bekend lid

Oct 13, 2013
    674
    133
    43
    Jep nog een gedupeerde:p ik heb tabletjes via de arts gekregen. Met 2 per dag kan ik de hele dag aan. Af en toe nog een rennie erbij, maar oooh wat een genot.

18. Amy1983

Amy1983 Niet meer actief

In bed op links liggen. En Regla pH werkt beter dan Rennie (maar misschien is dat per mens verschillend). Ik ging bij m'n vorige zwangerschap met een klein glaasje melk naar bed en nam steeds een slokje. Ik slaap gelukkig snel...

19. mies 88

mies 88 Lid

Apr 20, 2012
    77
    3
    8
    NULL
    NULL
    Suikerklontje werkt ook goed

Ik ben 27 weken zwanger en vanaf week 3 mega veel last er van.

20. Cream86

Cream86 Bekend lid

Feb 12, 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ik vind Rennies zo ontzettend vies. Heb het in het begin wel geprobeerd, maar na 2 nachten toch de huisarts maar gebeld. Zij heeft me Omeprazol voorgeschreven en dit helpt echt ontzettend goed. Ze had eerst de optie voor 2 andere soorten medicijnen, maar ik weet dat die bij mij niks doen. Voor de zwangerschap namelijk ook al jaren omeprazol gehad samen met een ander medicijn tegen reflux en ben blij dat het nu weer mag.

Share This Page