bang om aan te komen...voor me vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje1986, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Mmm nou ik ben eerlijk gezegd blij dat mijn man niet van die opmerkingen maakte tijdens mijn zwangerschap! Ik weet niet wat ik dan gedaan zou hebben....
    En dat je voor je zwangerschap alleen iets at als je je dizzy ging voelen, vind ik eigenlijk ook niet heel best klinken.
    Trek je alsjeblieft niet veel aan van wat hij zegt, zeker niet zolang hij zelf helemaal niet gezond leeft. Als hij zijn eigen leven nou eerst eens zou beteren zou hij misschien nog enig recht van spreken hebben. En ook dan niet, eigenlijk.
    En idd wat de anderen al zeggen, laat hij blij en trots zijn dat je zijn kind draagt! Wat een onvolwassen gedrag zeg.

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik zou maar aan je mannetje gaan vertellen dat je lichaam noooooit meer zo word als nu ;)

Je moet niet vergeten dat er een kindje uit je gaat komen strakjes...je heupen worden daardoor breder...
    Ik was 15 kilo aangekomen (heel netjes de meeste komen meer aan) en ik heb nu hele mooie love handles en een mooi spekrandje op mijn onderbuik...voor de rest ben ik helemaal paars van de striae.
    Ik was ook 68 kilo en 1.78 en had echt een topfiguur...

Ik zou je vriend dus maar vast voorbereiden want je lichaam is echt niet in een keer weer normaal na de bevalling dat duurt echt nog maanden.

Plus dat ik het belachelijk vind dat hij dat soort dingen zegt..je draagt zijn vlees en bloed...mijn mannetje vond me mooier als ooit ondanks alles.

Sterkte ;)

3. Niet meer actief

Mijn vriend is ook erg bewust bezig met mijn gewicht.
    Ik woog voor ik zwanger was 76 kilo en ben 1.72meter.
    Nu vond ik dit ook iets te zwaar, hij zei nu kan het nog, maar pas op dat je niet erger wordt...
    Nu weeg ik 71 kilo.

Zo vind hij het ook belangrijk dat ik weer ga sporten na de bevalling (niet de eerste weken hoor) maar dit vind ik zelf ook belangrijk en LEUK!
    Hij is wel heel duidelijk, dat hij er niet tegen zou kunnen als ik dik zou worden.. En met dik bedoeld hij niet 80 kilo, maar als ik boven de 90 kilo zou zitten zou hij het niet leuk vinden. Niet dat hij dan minder van mij houdt, maar hij geeft eerlijk toe dat hij dat absoluut onaantrekkelijk vindt.

Hij is zelf ook erg bewust van zijn lichaam hoor, hij houdt van gezond leven (ook lekker eten, maar compenseren zodat je niet teveel aankomt).

Zoals mijn vriend het zegt en uitlegt vind ik het heel acceptabel. Hij is gewoon eerlijk dat hij van een 'gezond' lichaam houdt, en een verzorgd lichaam. Maar ja, hij is er dan zelf ook echt een voorbeeld van. Dus niet zo dat ik dat moet doen en hij niet.

Hij hoopt trouwens dat ik een grote buik krijg als ik hoog zwanger ben (dan maken de kilo's niets uit hoor haha) als ik maar niet mijn lichaam ga verslonsen na de bevalling..

Ik vind dat hij 200% gelijk heeft (het is niet alleen zijn mening ;) )

Maar meisje, ik vind dat je vriend wel wat subtieler mag zijn hoor!
    Ik heb zelf ook zo'n ex gehad en ben er toen erg onzeker door geworden.
    Je bent zwanger, wat maakt het dan uit dat tijdens die periode veel aankomt.. En 4kg :confused: is helemaaaaaal niet veel.
    Probeer in ieder geval trots te zijn op je lichaam en dat je goed voor je kindje zorgt.
    Al begrijp ik dat dat moeilijk is met zulk commentaar.

Dikke knuf!

4. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Lieve dames, houden alle 1e keer mama's er rekening mee dat je straks een kindje hebt wat je niet alleen thuis kan laten om naar de sportschool te gaan... trouwens... waarschijnlijk wil je alleen maar tijd met je kindje doorbrengen! Helden zijn het die na een paar weken al in de sportschool zitten!c :D

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik sta er werkelijk versteld van :confused:
    Wat een gevoelloze uitingen van jou vriend zeg :( Als mijn vriend zulke opmerkingen zou maken, kon hij me mooi hoog de boom in! En ik zou hem nog een trap nageven ook! :x
    Wie denkt hij wel niet wie hij is? En dat is een hele serieuze vraag!
    Je schrijft dat hij zelf met overgewicht kampt, en nu wil hij jou de les lezen? Moet er eigenlijk wel heel hard om lachen! Laat hem verdorie eerst zelf zijn overtollige kilo's kwijtraken, en dan pas commentaar op jou hebben!

Ik zou zeer zeker meer dan duidelijk aan hem maken dat jij hierdoor ontzettend onzeker wordt, terwijl dit juist een hele speciale periode voor jou/jullie behoort te zijn! Dat je niet langer van zijn commentaar bent gediend!

Je bent 'nog maar' 17 weken zwanger... Denk maar niet dat je niet nog meer kilo's aankomt. Wat zal je dan wel niet op je 'dak' krijgen van je vriend?

Succes meisje! En vergeet niet: een zwangere vrouw is MOOI! Ook jij bent mooi en laat je niet anders doen denken omdat jou vriend zo verschrikkelijk kortzichtig is!

Oh ennuuuuh:
    @Tinkerbell21: Vrouwen van 80 of 90 kilo kunnen ook heel mooi gekleed en goed verzorgt voor de dag komen hoor! Vind dat ook nogal een kortzichtige gevoelloze opmerking van jouw vriend!

Zo, ik heb mijn gal gespuwd en ga snel weer met vrolijke topics verder ;)

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb werkelijk met open mond zitten lezen....
    Je bent zwanger! Van zijn kind! Realiseert hij zich dat wel?
    Een beetje zitten klagen over een pondje meer of minder, terwijl hij zelf vreselijk ongezond eet en overgewicht heeft.
    Blijkbaar gelden zijn regels alleen voor jou en niet voor zichzelf? [-X
    Meid, ik zou hem eens goed vertellen waar het op neerkomt en wat dat soort opmerkingen met jou doet.
    Jouw oog wil toch zeker ook wat? Dus als er iemand iets te klagen heeft, ben jij het zelf.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.483
    36.443
    113
    Sjonge, wat een l*l zeg! Helemaal omdat hij zelf overgewicht heeft. Je draagt zijn kindje, kom op zeg.

Ik was 66 kilo bij 1.76 toen ik zwanger raakte, dus wel een mooi figuur. Nu 2 jaar later weeg ik bijna 80 kilo en dat is wel wat teveel, maar ja, we zijn nu voor een 2e bezig, dus ga ik ook niet afvallen. Ik ben dus wel dikker geworden en als ik daar wat verdrietig om ben zegt mijn man juist altijd dat ik me niet moet aantstellen, dat mijn lichaam wel een kindje heeft gedragen!

8. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ten eerste interesseerd het me echt geen ene reet dat ik zoveel ben aangekomen ben normaal altijd 65 kilo geweest en vond dat ik wel wat meer vet kon krijgen,,, me vriend staat er versteld van dat ik zo veel ben aangekomen hij vind het juist wel sexy,,, hij lacht me soms wel uit en dan zegt ie had je ooit verwacht dat je zo rond zou worden haha!,,
    laat die vent lekker lullen (net of hij zelf perfect is) en je krijgt er een mooi wonde voor terug! begrijpt ie wel dat het om een baby gaat (hij kiest er toch zelf voor

liefs succes

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik heb met verbazing dit topic gelezen.....wat een ontzettende E***L is jou vriend!
    Dat wordt nog wat na de bevalling als je er niet gelijk superstrak uitziet.
    Bereidt hem maar vast voor dat het nooit zo wordt zoals het was.

Ik ben bij mijn tweede bijna 30 kilo aangekomen en mijn man heeft er NOOIT wat over gezegd. Ook niet als ik zelf aan het klagen was dat het
    nooit meer goed zou komen. Hij heeft altijd gezegd dat hij me prachtig vond.....En ik voel me bij hem dus ook mooi, ook al ben ik het volgens de maatstafen misschien niet.

Ik hoop dat deze reacties je ogen openen.....!

10. Niet meer actief

dat vind ik niet, want hij geeft eerlijk zijn mening. Mijn mening is ook dat ik dat absoluut niet mooi vind (dat betekend niet dat iemand van 90 kilo niet verzorgt voor de dag kan komen!).
    Ik wil zowiezo (ook zonder mijn vriend) absoluut geen 90 kilo gaan wegen!
    Als ik mij dat laat gebeuren dan ben ik zwaar depressief ofzo (nee niet iedereen die zo is is depri maar ik heb het over mezelf he) want zo ben ik helemaal niet, en zal ik ookniet worden.
    Ik weet dat mensen in mijn familie lelijk dik worden.. (lelijk dik is niet onverzorgt) maar van die vieze rollen op de buik enzo, ook al bij staan.
    En nee, dat vind ik niet smakelijk.

Dus als mijn vriend dat ook niet vind is het een kortzichtige gevoelloze opmerking?

Voel je jezelf aangesproken of hoe zit dat?
    Want ik heb al eerder gezegd dat ik ook zo in elkaar steek en het ook absoluut niet wil laten gebeuren.

Ik geef wel behoorlijk om uiterlijk, niet dat ik perfect strak ben en dat hoeft ook niet, maar wel dat ik mezelf ervan behoed dat ik zo wordt.
    Puur omdat het IN MIJN OGEN niet smakelijk is, en dan daarbij is 90 kilo met mijn lengte nog erg slecht ook.

:rolleyes: Pffff beetje jammer dat je elke zin apart moet uit gaan leggen voor mensen die de woorden verdraaien :rolleyes:

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oef, wat schrik ik van de reacties van sommige mannen!
    Mij man vond me al mooi, maar vind me nu helemaal prachtig:
    "je hebt echt een mooi zwanger lijf" en "je straalt als nooit tevoren" en "ik ben echt trots op jouw buik" zijn veelgemaakte opmerkingen.

12. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik vind het heel moeilijk om hierop te reageren, omdat ik compleet over de rooie ga als ik me laat gaan.... Dat doe ik dus maar niet.

Wil je wel vragen om niet voor hem te gaan lijnen. Zorg dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt. Wat je nu doet (ontbijten, lunchen en avondeten) dat is een normaal eetpatroon. Pas eten als je dizzy wordt is erg ongezond. Ook als je niet zwanger bent.

Pas goed op jezelf en laat je vooral niet onzeker maken!

13. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik ben nu (met veel moeite) weer terug op mijn oude gewicht van 57 kilo. En dat heb ik gedaan omdat ik het ZELF wil, en niet omdat mijn man dat wil. Het maakt hem namelijk echt niet uit of ik nu 5 kilo meer of minder weeg.
    En opmerkingen als....."nu kan het nog, maar pas op dat het niet erger wordt...." vindt ik persoonlijk niet gezond.
    Ik zou er erg onzeker door worden en ik ben blij dat mijn man me neemt zoals ik ben....of dat nu 57 of 67 kilo is...

14. ellybelly

ellybelly Lid

7 dec 2008
    37
    0
    0
    hoi

nou heb het even allemaal net zitten lezen, en ben echt sprakeloos.
    wat een rare mensen heb je toch.
    ik vind het dus ook belachelijk dat hij zo over jou lichaam begint, wat denkt hij wel.
    inderdaad moet hij dan zelf wel helemaal fantasch zijn om ook maar iets te durven zeggen.
    en dan nog zou het bespottelijk zijn.
    maar ik geloof dat hij helemaal niet zo perfect is.
    mijn god straks durf je niks meer te eten.
    je bent inderdaad nog weinig aan gekomen, maar dat heb je ook niet altijd in de hand.
    misschien ga je straks wel vocht vast houden, nou dan kan hij helemaal zijn lol op.
    mijn man zegt dat hij zwangere vrouwen erg mooi vind. ik zelf vind het ook belangrijjk om mooi zwanger te zijn, en doe daar ook wel mijn best voor.
    en zal na de zwangerschap mijn best doen om er weer net als daarvoor eruit te zien.
    maar weet ook dat je daar wel wat voor moet doen.
    maar mijn man zal daar nooit wat over zeggen, dan weet ik zeker.
    tuurlijk moet ik niet heeeeeeeeeeeeeel veel blijven, maar anders houd hij gerust van me.

maar dat zal jou vriend toch ook doen.
    en als straks de kleine er is, dan denkt hij er misschien heel anders over.

nou in ieder geval geniet van je zwangerschap en straks van je kindje.

elly.

15. Niet meer actief

Hij kijkt ook niet op 5 kilo hoor..
    Ik was eerst gewoon 70 kilo.. was dit jaar de nodige kilotjes aangekomen.
    Maar er is een verschil tussen 70 kilo en 90 kilo..
    Voor mijn lengte dan is dat een heel groot verschil.
    En ik hoef van hem ook echt niet minder te wegen hoor. Ik ben blij dat ik er nu 5 kilo af heb, maar dat kwam door de misselijkheid. En ik ben blij voor mezelf.

Maar ja, aan de andere kant.. moet een man dan zeggen 'schat het maakt niet uit al weeg je 150 kilo ik blijf je altijd mooi vinden' dan zal hij ook bedoelen 'mooi van binnen' want er zijn er maar heeeeel weinig die een vrouw van 150 kilo aantrekkelijk vinden.
    Begrijp je mijn punt?

Mijn vriend is heel eerlijk over wat hij absoluut niet aantrekkelijk vind.

Dan daarbij hebben wij het nooit over gewicht.. we weten van elkaar wat we vinden en vinden elkaar prima zo.
    Ik weet wel dat als ik 90 kilo of meer zou wegen (is een schatting he hoe ik er dan uit zou zien) dat hij mij niet of minder aantrekkelijk zou vinden.
    Nou dan zou ik me onzeker voelen. Nu laat ik het toch niet zover komen omdat ik weet wat overgewicht met iemand dat (nee niet 5 kilo overgewicht). Ik maak het van dichtbij mee en die zorgen bespaar ik mezelf liever.

En over sporten na de bevalling, ik vind het heel leuk! en mijn vriend wilt zeker 1 of 2 avondjes mij vrij gunnen hoor zodat ik lekker kan aan sporten. En ja, ik ben ervan overtuigd dat ik na een paar weken weer aan het sporten ben.
    Nu doe ik het niet omdat ik voor de zwangerschap met een blessure thuis heb gezeten en ik de stap eng vond.. Na de zwangerschap begint het weer voor mij :) en geheel vrijwillig..

16. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Jee, hier schrik ik echt van...

Zo ie zo al van het feit dat hij van alles eet en dat jij (toen je nog niet zwanger was) alleen at wanneer je wat duizelig werd. En dan ook nog eens dat je dan gezond voor jezelf ging koken.
    Meid, dit klinkt niet goed.
    Als ik jouw verhalen lees zie ik een heel onzeker meisje dat heel beinvloedbaar is. ik hoop ook echt niet dat je een eetprobleem (hebt) ontwikkelt. Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, diner. Heel normaal!

Jouw vriend hoort blij te zijn met jou als zijn vriendin. Trots (zeker nu je zwanger bent!) ondanks een paar kilo(s) meer.

Kom voor jezelf op en wees trots op jezelf en op je lichaam!

Ik hoop dat je eruit komt.

Liefs shampoo

17. Tizzy

Tizzy Actief lid

9 feb 2008
    277
    0
    0
    Jeetje zeg, wat een hork van een vriend heb jij zeg! :evil: Lees dit echt met verbazing!
    Een ex van mij zei ooit tegen me; jij moet maar niet zwanger worden dan word je moddervet! Die was ook alleen maar bezig om zijn eigen tekortkomingen te projecteren op mij, ik was absoluut niet zwaar oid. Blij dat ik van die l*l af ben. Zn huidige vriendin werd zwanger en werd een tonnetje, maar zij niet alleen, HIJ ook! Heb m toen wel ff keihard uitgelachen en gevraagd of het niet eens tijd werd voor de sportschool :)

Mijn vriend geeft er echt niets om hoeveel ik nu aankom, hij vind mn dikke buik juist mooi. En die kilo's? Is van later zorg! Tot een paar weken terug reed ik nog bijna dagelijks fanatiek paard incl. wedstrijden en tja dat gaat nu niet meer, met als gevolg dat er wel een paar kilootjes extra bij gaan komen, maar who cares? Na de bevalling pakken we gewoon het paardrijden weer fanatiek op. En die kilo's kwijtraken? Van later zorg!

Meid, laat je ajb niet zo onzeker maken door je vriend, hij is het niet waard, het zijn zijn eigen tekortkomingen nl die hij ook op jou aan het projecteren is, jammer, maar niet op reageren is het beste of heel bewust hem steeds aanspreken op zijn extra kilo's, zodra ie een pizza eet etc... laat hem maar eens voelen wat jij continu moet "voelen"!

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

zat ik ook al aan te denken, ik ben voornemens ook weer te gaan sporten en mijn man past dan op maar wie weet loop ik na een kwartier weer jankend naar mijn wondertje omdat ik haar niet alleen wil laten nog ;) dat zou echt iets voor mij zijn.

19. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    ik zou m meteen ff in zn neus drukken hoe hij wel
    en niet kan doen.. en dat hij maar even rekening met jou gaat houden.
    En al zou je dik worden.. pff
    hij hoort van je te houden zoals je bent..

Maargoed ik laat gewoon nooit over me heen lopen op welke manier dan ook.
    En helemaal niet door n kerel die mij moet nemen zoals ik ben
    in voor en tegen spoed... Ik ben lekker stevig.. En verander dat niet voor
    een ander.. Hooguit als ik zelf er last van zou hebben.
    Als iemand je niet neemt zoals je bent, houd diegene ook niet van je
    zoals je van binnen bent.. Maar alleen van t verpakkingkje eromheen

20. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    dank jullie wel voor jullie mening en lieve berichtjes!
    ik probeer ook zo positief mogelijk te blijven,soms is een beetje moeilijk maar denk dan gewoon aan de kleine..

krijg gewoon een complex en sta iedere dag op de weegschaal,als ik iets ben aangekomen of een dagje wat snoepjes op hebt doe ik de volgende dag weer rustig aan,

voor mijn zwangerschap snoepte ik meer dan dat ik at maar nu helemaal niet meer(heb juist heel veel behoefte aan fruit en zuivel)
    dat is in ieder geval een pluspunt

meneer vind zichzelf ook een jonge god en zegt dat ook gerust en dan kan ik zo boos :x om worden
    hij is zelf 1,74 en weegt 97

dus als iemand hebt te klagen dan ben ik het
    ik zeg ook vaak tegen hem dingen,misschien soms zelfs heel hard(als iik het zat ben)dat ie zelf een zeug is
    en veel te zwaar is,maar hij denkt dat zolang iemand nog naar hem kijkt dat het hij van zichzelf weet dat hij er goed uit ziet,ik vind hem te zwaar,zijn ouders zeggen dat ie veel te dik is maar het maakt hem niet uit,hij zal er niet gezonder van eten.

ik zorg goed voor mezelf,
    maar toch blijft het stressen zo op deze manier

bedankt voor alle lieve berichtjes meiden zal het in mijn oren knopen :D

Deel Deze Pagina