bang om aan te komen...voor me vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje1986, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellybelly

ellybelly Lid

7 dec 2008
    37
    0
    0
    je gaat toch niet elke dag op de weegschaal staan om je te wegen!
    je hebt het dit keer niet allemaal in de hand.
    je bent juist mooi.
    blijkbaar heb je het wel allemaal voor hem over.
    denk alstjeblieft om jezelf en je kindje.
    straks krijg je te weinig binnen.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ga zeker door met sporten, maar zeker niet de eerste weken dan wel maanden! Zie me al hobbelen met m'n melktieten op de loopband!

Bovendien ga ik niet overdag maar 's avonds en is papa gewoon thuis bij de baby. Ik zag laatst een sportschool met baby-opvang!

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Als ik dan iemand hier hoor zeggen dat ze 5 kilo kwijt is door het overgeven en daar nog blij mee is ook!
    Sorry hoor, maar ik was ook heel slank. Voor sommige mensen dun, maar dat is ook nu voorbij.
    En ik voel me schuldig als ik honger heb tov de baby. Je moet aan je baby denken en niet aan hoe je er nu uitziet. Je kan er wel mooi uitzien als zwangere vrouw, maar je bent en blijft een stuk dikker en slapper dan eerst.
    Ik neem aan dat je dat van tevoren wel wist. En je vriend trouwens ook!
    En ik zou trouwens maar niet te hard gillen, want straks krijgen degene die er het meest mee zitten de minste kilo's er weer af.

4. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik snap dat niet, dat sommige kerels zulke opmerkingen moeten maken. Mijn vader was ook zo. Was ik depressief, aan de anti depressiva en daardoor behoorlijk wat aangekomen (15 kg) vond mijn vader dat ik maar mijn best moest doen om af te vallen, want als ik nog meer aankwam... Ik zag er onderuit als een biggetje zei hij
    Ik woonde al op mezelf, dus ik heb het niet gepikt en heb hem gevraagd of hij niet goed wijs was.
    Zo'n vriend wil ik dus ook echt niet, die een beetje commentaar gaat zitten hebben op mijn lichaam. Krijg het heen en weer zeg! 'Het moet niet erger worden''.

Ik zal dat nooit tegen hem zeggen, en hij hoeft het ook niet tegen mij te zeggen. Want dan mag hij flink gaan nadenken wat hij nou wil.

Ik zal mezelf niet zomaar laten verslonzen, maar als dat wel gebeurt is daar een reden voor. En daar mag mijn vriend dan gewoon begrip voor opbrengen. Net zoals ik dat bij hem zal doen.

5. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ik kan eerlijk gezegd helemaal niets vreselijks vinden in het verhaal van TM. Haar vriend zegt toch helemaal niets onaardigs, zij neemt het volgens mij verkeerd op en is zelf onzeker, denk ik.
    Dat hij iemand op tv dik vindt zegt toch niet dat hij jou ook niet mooi vindt? Je at voordat je zwanger was ook al erg raar (pas als je duizelig was) dus misschien moet je eerder kijken of je wel tevreden bent met jezelf dan achter hetgeen wat je vriend zegt wat negatiefs te zoeken...
    Mijn vriend zou echt niet bij me weggaan als ik nu voor altijd 80 kilo zou wegen maar ik kan me voorstellen dat hij me wel minder mooi zou vinden. Hetzelfde geldt natuurlijk voor hem: ik zou hem ook minder aantrekkelijk vinden als hij 120 kilo weegt.

Het is moeilijk om op te schrijven wat ik bedoel, wellicht kom ik lullig of bot over, dat is niet mijn bedoeling. En het zou natuurlijk ook kunnen dat je vriend echt een botte boer is maar ik dat niet uit je verhaal heb kunnen opmaken.
    Maar iig: je bent heerlijk zwanger dus geniet ervan en eet lekker wanneer je trek hebt!

6. Niet meer actief

Ik ben 5 kilo kwijt geraakt door misselijkheid.. niet door overgeven want dat heb ik nooit gedaan. Maar door de misselijkheid kon ik alleen maar kleine beetjes eten de hele dag door. Daar ben ik van afgevallen. En ja, mijn bmi was inmiddels wat te hoog dus ben er achteraf wel blij mee.
    Is dat gek?
    Vind ik niet in ieder geval.

7. Klasien1978

Klasien1978 Bekend lid

6 nov 2008
    576
    0
    0
    Docent
    Oslo, Noorwegen
    Hee Meisje,

Ik kan me niet voorstellen dat je vriend je probeert te kwetsen met die opmerkingen! Misschien probeert hij juist lief te zijn door je eraan te herinneren dat je je nog niet hebt ingesmeerd... terwijl dat blijkbaar heel belangrijk voor jou is, omdat je het elke dag doet...
    Ok, het zou veeeeel romantischer zijn als hij zegt...' zal ik je lekker insmeren vandaag? Je hebt zo'n lekker buikje!' maar goed, niemand is perfect!

Praat met je vriend over dat je je (mede door hormonen, maar ook doordat je zelf wel ziet dat je dikker wordt) heel onzeker bent en jezelf niet meer aantrekkelijk vindt. Vertel hem dat je soms heel erg gekwetst raakt door opmerkingen die hij maakt, omdat je bang bent dat hij je niet mooi meer vindt!

Als jij niet weet dat het je zeer doet, kan hij er niets aan veranderen!
    Enneh, probeer dit op een 'neutraal' moment ter sprake te brengen, en niet als hij weer zo'n opmerking maakt. Dan ben jij nl. al bezig met je verdedigingsreactie en komt het niet tot een goed gesprek!

Succes!

8. Niet meer actief

Ik vind dat je gelijk hebt.. Alleen zoals ze hier verteld HOE haar vriend het zegt, kan niet helemaal.
    Maar wat je zegt over het niet aantrekkelijk vinden van dikkere mensen..
    Ik zou mijn vriend ook niet aantrekkelijk vinden met veel overgewicht. Hij mij ook niet, maar sommige hier vinden dat niet helemaal normaal.
    Dat zou niet betekenen dat je niet van iemand meer houdt, maar ik ben zeker van mening dat het belangrijk is dat je de ander aantrekkelijk vind. En daar mag iets van gezegd worden als het de verkeerde kant op gaat.
    Als het maar op een normale manier gezegd wordt.

Ik vind persoonlijk iemand die zegt dat hij/zij iemand altijd mooi blijft vinden hoeveel de ander ook weegt, die liegt gewoon.
    Ja mooi van binnen, maar zeker niet van buiten.
    Volgens mij vind bijna niemand iemand aantrekkelijk die veeeeeel te zwaar is toch?
    En nee, dat betekend niet dat als iemand te zwaar is dat je dan weg gaat, maar de ander helpt om het ook samen op te lossen.

Wat betreft gewicht tijdens de zwangerschap, tja, dat heb je niet in de hand. Natuurlijk kan je verwachten als je ineens voor 2 eet en veel snaait tussendoor dat je meer aan zult komen dan gemiddeld.. Dat is dan eigen fout. Doe je dit niet en je komt veel aan.. tja, wat kan je er dan aan doen.
    Voorlopig is het het belangrijkste dat je kindje gezond ter wereld komt toch?

9. ellybelly

ellybelly Lid

7 dec 2008
    37
    0
    0
    misschien hebben een aantal wel gelijk, en vind jij het zelf ook heel erg om aan te komen.
    en als je vriend dan er iets over zegt, dan ga je natuurlijk in de aanval, want je bent ook bang dat hij je niet mooi meer vind.
    ik vind het ook niet leuk om weer uit te dijen, maar ga er van uit dat het er weer af gaat.
    ik hoop dat ik net als de vorige rond de 14 aankom.

ik zeg ook maar wat hoor.

groetjes

10. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Precies!
    Je vriend zou je moeten accepteren zoals je bent, en zwanger zijn om een kind te dragen is niet makkelijk...

pff nog eff...als die van mij zo zou reageren...
    dan zeg ik....DAAR IS DE GAT VAN DE DEUR!
    Die van mij maakt soms ook wel eens grapjes, van bolle..of dikkiedik..
    maar gewoon als geintje of te pesten maar op een positieve manier. Ik ken jou vriend niet, en ik denk trouwens dat je zelf wel weet wat menens is of geintje. Misschien bedoelt hij er verder niks mee.

meid gewoon doen wat je wil doen...ik zou niet zo op mijn tenen gaan lopen voor hem...dat brengt stress met je mee...en dat is helemaal niet goed voor je kindje.

Meestal gaan de kilootjes na de bevalling wel vanaf, dus daar hoef jij je geen zorgen om te maken...natuurlijk niet helemaal uit zich zelf.
    Maar het ligt aan jou hoe snel je weer terug kan komen op je oude gewicht!

11. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    ik was ook geen goeie eter voordat ik zwanger was maar was wel tevreden met mezelf kwa gewicht,
    maar als je vriend je altijd al verteld heeft, dan niet eens perse over de zwangerschap ook over ouder worden...van nou dan krijg je mooi botox voor je verjaardag als je rimpels krijgt of silliconen als je borsten gaan hangen(nu dat ik zwanger ben, en als ik zakjes er aan over zou houden),voel je je niet echt prettig,het is niet dat hij niet van dikke mensen houd maar gewoon al ben je vol(in zijn ogen)dan vind hij mensen al een varken.hij heeft echt een beeld van nou als je zwanger bent kun je best een dikke buik krijgen maar mensen die veel aankomen of op andere plekken heeft hij echt de gedachten van die zullen zich dan wel vol hebben gevreten,
    en ik weet gewoon dat dat helemaal niet het geval hoeft te zijn,want je hebt het niet in de hand,hoe gezond je ook eet...

12. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wat een rotopmerkingen van je vriend zeg..! en dat terwijl hij zelf overgewicht heeft..
    meid 4 kilo aangekomen met 17 wkn is echt heel netjes hoor!
    en als je niet te veel snoept dan zal je nooit meer dan 12 kilo aankomen.. meestal op het einde vd zwangerschap, je kindje wordt zwaarder.. je krijgt meer last van vocht.. dan komen er nog wat kilo's bij.. had ik ook...
    gelukkig zegt mijn vriend niet zulke dingen.. pff..
    zou er heel onzeker en verdrietig van worden.. is toch erg normaal dat je aankomt als je zwanger bent..!
    ik ben 11 kilo aangekomen tijden mn eerste zwangerschap en 2 weken na de bevalling was ik alles weer kwijt...
    zolang je je maar niet vol stouwt met allerlei snoepgoed en chips komt het echt wel goed meid..
    lekker genieten en die vriend van je een trap onder zn hol geven!

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    iemand die 90 weegt ziet er weer anders uit als de ander...niet iedereen is meteen onsmakelijk dik ofzo...daarom is zo'n kilo grens ook grote onzin ;)

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

zegt hij die zelf overgewicht heeft... :)
    en geen baby in zn buik...

15. kaatje24

kaatje24 Actief lid

17 sep 2008
    132
    0
    0
    nou dit heeft ooit een van mijn vriendjes tegen me gezegd.
    'dat ik wel wat aan het dik worden was en dat ik misschien moest gaan sporten'( en ik was niet zwanger toen!)
    nou daar was het gat van de deur en ik heb hem nooit meer gezien.

mijn man zou zoiets nooit maar dan ook nooit tegen me zeggen.
    ik weet dat hij van me houd om wie ik ben en niet om de hoeveelheid vet die ik op mijn lichaam draag.
    ( was iets te zwaar voor de zwangerschap, ben in het begin afgevallen en zit nu weer een beetje op mijn gewicht vlak voor zwangerschap. nou heel mooi vind ik hoor)
    als mijn vriend wat dikker is vind ik dat ook geen probleem.
    kijk als het echt erg dik word zouden we misschien er over praten maar dan enkel over gezondheidsrisico's enzo.

haha hij zegt nu wel eens tegen me 'tjemig wat een pens zeg' maar dit met een grote lach en ik weet hoe hij het bedoeld. met liefde en een groeiend kindje!
    nee partners moet niet zo negatief doen over gewicht
    en al helemaal niet iemand die zelf overgewicht heeft en pizza voor ontbijt :confused: eet...........
    spiegel iets voor um?

16. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Uhhhh....niet ECHT toch?! :confused: :( :evil: wat een l*l, sorry hoor!

Dus NEE het ligt niet aan jou, ik zou doodonzeker worden van zo'n man!

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik ben ook heel erg onzeker over mijn lichaam, dus bij mij moet iemand helemaal niet met dat soort opmerkingen komen. Ik denk dat je wel een stevig gesprek met je vriend moet hebben om hem duidelijk te maken dat je het niet prettig vindt als hij zulke (domme) opmerkingen maakt. Natuurlijk komt er overal wat meer vet erbij, maar dat heeft dus echt een reden! En ik zou me na de bevalling ook niet al te druk maken, het komt wel goed allemaal. Je zal het toch veels te druk hebben met je kindje en het wennen aan een hele nieuwe, mooiere wereld. Geloof me, ook al wordt je lichaam nooit meer wat het was, jullie kind is het meer dan waard.

18. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Denk dat het er ook aan ligt hoe je vriend/ man het zegt.

Die van mij zegt ook dat mn kont dikker wordt, maar dan wel met een knipoog ;)
    Kijk hij snapt wel dat het na de bevalling nog wel een half jaar tot een jaar kan duren voor ik op mn oude gewicht ben (verschilt ook pp) en heeft daar totaal geen moeite mee. Ik meer dan hij.
    Maar hij zegt wel als ik na een jaar nog zeur dat ik te dik ben, dat ik dan moet sporten, maar dat zien we een paar weken/ maanden na de bevalling wel weer ;)
    Bovendien groeit hij nu gezellig met me mee :) . Ik heb nog een excuus, hij niet :p

19. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Me man die zegt ook weleens tegen mij dat ik niet zo vaak en veel moet eten, dat ik wel een beetje op me gewicht moet letten....Want straks na de bevalling heb je een probleem...En dan vraag ik aan hem; hoezo vind je mij dan niet aantrekkelijk of mooi als ik te dik word? En dan zeg ie ik vind je wel mooi, maar straks na de bevalling wil ik wel dat je weer in shape bent...En nee als je straks na de bevalling nog steeds te dik bent, vind ik je niet aantrekkelijk...Je bent nu zwanger, dus is normaal dat je dik bent, maar na de bevalling niet....En jah soms word ik wel boos, maar tja ik vind het toch wel fijn dat ie eerlijk tegen me bent...

Tot nu heb ik geen probleem, want ben nog maar 1 kilo aangekomen...

Liefs Jeanney

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zit met verbazing te lezen echt. door zulke opmerkingen heb ik 5 jaar terug een eetstoornis gehad ik woog nog 60 kilo bij een lengte van 170 en nog vond mijn ex vriendje mij te dik en kreeg ik ook constand van die opmerkingen.nu met de zwangerschap ben ik 6 kilo aangekomen en weetje wat mijn vriend zegt al kom je er 30 aan het maakt mij niets.IK HOU VAN JOU ZOALS JE BENT.

Deel Deze Pagina