bang om aan te komen...voor me vriend

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje1986, 21 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    ik denk persoonlijk dat ereen verschil is tussen houden van en aantrekkelijk vinden.

Mijn vriend is mij alles en ook als hij dik word hou ik van hem, en tgt weet hij dat als hij echt dik word ik hem een stuk minder aantrekkelijk vind, ja sorry, ben ik nu een slecht mens?

Ik weet dat mijn vriend mij het mooiste vind als ik op mijn dunste ben, dat is 58 kilo bij een lengte van 1,76.
    Ik weeg nu 68 kilo (ben 4 kilo aangekomen door de zwangerschap) en het enige wat voor hem telt is dat ik lekker in mijn velletje zit, ook als dat inhoudt dat ik er nog 10 bij eet, maar ik weet wel dat hij me het aantrekkelijkste vind als ik dun ben, tsja, ieder zijn voorkeur en dat geeft volgens mij ook niet.

Als ik echt dik zou worden zou mijn vriend daar best wat van mogen zeggen, dan wijs ik hem echt niet meteen de deur hoor, ik zou het andersom ook zeggen. Kijk, de manier waarop men iets zegt is in deze wel heel belangrijk ;)

maar om tegen je zwangere vrouw te gaan zeuren, of als ze net bevallen is zoals die lul van een vriend van mijn vriendin doet, daar snap ik helemaal niets van. het werkt NIET motiverend, je voelt je alleen maar slechter en onzekerder, maar veel mannen snappen dat niet.

Ze 'denken' zo hun punt duidelijk te maken, terwijl ze veel meer zouden bereiken met het de nadruk leggen op het positieve ipv het negatieve. wat ik wil zeggen is dat het helemala niet erg is om elkaar erop te wijzen als dat iets is waar je waarde aan hecht, ik bedoel, hou zielsveel van ijn man, maara ls hij ineens niet meer gaat douchen of tandenpoetsen zeg ik er ook wat van, zolang het iets is waar je wat aan kan doen mag je best een beetje aan de wensen van een ander voldoen (mits binnen de perken) toen je elkaar leerde kennen deed je toch ook je best?

2. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Erg ongevoelig van je vriend om zo te reageren.... Wij zwangere vrouwen zijn sowieso al onzeker en zenuwachtig over die kilo's die er aanvliegen (ja, of niet, kan ook!)

Maar dat ik hier lees dat je lijf nooit meer als voorheen wordt....
    Euhmmmm....daar ben ik het niet mee eens!
    Mijn zus droeg voor haar twee kindjes maatje 34...en nu na 2 bevallingen ook nog steeds maatje 34.
    En een buikje? Hell no! Zo plat als een dubbeltje. En geen striae te bekennen ofzo.
    Bij haar vraag je je echt af: waar komen haar kinderen in hemelsnaam vandaan?! :)

3. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    haha Assi, ik vind zelf ook dat ik niet mag klagen hoor, heb er al 2, dit word nummer 3 en mijn lijf?!
    Kijk maar in mijn album ;)

dus je lijf kan er na je bevalling idd nog heel mooi uitzien hoor, bij sommigen is het zelfs alsof er nooit een baby ingezeten heeft!

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Majkuh, inderdaad. Je ziet er goed uit! ;)
    en eerlijk gezegd zijn alle meiden die ik ken weer net zo slank als voor de bevalling. Alsof ze nooit zwanger zijn geweest.

Mijn zus is echt zo een persoon tegen wie je zegt: heb jij kinderen gebaard...?!
    En ja, dat krijgt ze ook altijd te horen.
    Zij is altijd iets te dun geweest... en dat is na 2 kids niet veranderd.

Ik hoor eigenlijk ook meer te wegen... dus die zwangerschapskilo's mogen komen.
    Alleen natuurlijk.....geen overbodige kilo's, Dat 'voor 2 eten''schijnt sowieso onzin te zijn en daar heb je alleen jezelf mee.

5. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Wat een %^&%#( zeg!
    Sorry, maar zo'n opmerkingen zou ik dus ECHT niet pikken van mijn vriend/man! Ik snap niet dat jij je zo voor het karretje laat spannen. Je gaat er helemaal in mee en zelfs elke dag op de weegschaal :confused:
    Ik heb het echt met je te doen hoor. Zorg ervoor dat je genoeg eet voor het wondertje in je buik. Maar pas ook daarna op! Want volgens mij zat je van tevoren ook al niet ver van een eetstoornis af!
    Ik hoop dat je verder gelukkig met je vriend bent. Wat overigens niet zo klinkt!
    Veel geluk en pas op jezelf!

6. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    laat ik maar zeggen dat ik heb hier wat even gelezen en wou eingenlijk mijn mond houden en kapte met lezen na 2 pagina's...maar goed. ben er toch.. dus..
    mijn mening... als je een kind wil hebben moet je kunnen bij neerleggen dat de kans er in zit dat je nooit meer je mooi figuur terug zal krijgen! Ga maar even flink met je man praten en leg dat maar eens uit aan hem. Niks rekening houden met hem.. omdat HIJ geen dikkerd wil. pfff... kan hier wel kwaad om worden

7. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik ben zwanger van de 2e.. en ook al een stuk aangekomen nu.. toen ik nog maar pas bevallen was van mijn dochtertje, konden andere mensen het niet geloven dat ik pas was bevallen! ik had zo mn oude figuur weer terug.. en heb niet eens gesport, het kan dus wel hoor.. nu bij de 2e merk ik dat de kilo's er wat sneller aanvliegen, en het maakt me eigenlijk niet veel uit ik ben zwanger en dan mag het! je moet ook zeker goed blijven eten hoor, en maak je niet druk over je lichaam, dan is een zorg voor na de bevalling ;)

8. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    :confused:

9. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Meisje, wat doe jij eigenlijk met zo'n vriend?

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Lievie aankomen hoort erbij en dat moet die manvan jouw maar even gaan begrijpen. Ik vind het soms best moeilijk om te zien dat ik aankom omdat ik hiervoor nog aan de lijn was en mijn halve leven zo ongeveer op dieet was en weer aankwam enz. Maar mijn man is zo lief om elke keer te zeggen dat ik mooi ben en dat het erbij hoort.

Ik vind dat je man geen recht heeft zulke opmerkingen te plaatsen. Je hormonen gaan al alle kanten op. Wat had hij anders verwacht dat jij precies zo'n vrouw was waaraan niet te zien was dat je zwanger bent? Wees duidelijk tegen hem lievie. wat jij ervan vind.

11. meisje1986

18 sep 2008
    86
    0
    0
    het is niet dat hij altijd zo is hoor,hij is echt wel een jongen met een goed hart,anders was ik al weg,
    maar dit zijn echt dingen waar hij een kijk van heeft die die echt gelooft en dat is vervelend.
    hij is dan ook echt heel serieus,
    ik praat er wel met hem over,ik zeg wel eens van volgens mij als ik (mag het eigenlijk niet zeggen)maar bv een ongeluk zou krijgen en nooit meer op de been zou komen zou je me verlaten,
    hij zegt wel nee maar hij is kwa uiterlijk zoooo oppervlakkig dat ik dat nooit zou geloven..
    hij ziet vrouwen die een kind hebben en zo weer plat zijn als ooit te voor en dat beeld heeft hij bij zwanger zijn,
    als je te dik bent na een bevalling dan zal diegene zich wel vol hebben gevreten en zelf hebben gedaan,
    ik zeg ook wel eens van er zijn zelfs mensen die te zwaar zijn en niet vanwege eten maar bv ook van medici(je mag nooit oordelen als je het verhaal niet kent)niet ieder te vol iemand heeft het er zelf naar gemaakt

maar deze berichtjes van jullie meiden geven me wel steun,dat ik niet degene ben die spoken ziet(met al die hormonen) :) thanx

12. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik lees echt dit topic van HUH pik je dat? waar is je eigenwaarde? je trots? je laat je toch niet vertellen door een man hoeveel je moet wegen, of heo je eruit moet zien, wat is het 1920 ofzo? Ik dacht dat we dat punt al voorbij waren.. Blijkbaar is hij gewoon heel erg onzeker zelf en vind ie het leuk om dat op jou over te brengen (want waarom zou je anders zo doen? omdat je zoveel van je vrouw/vriendin houd?)

Is is nu pas zo oppervlakkig of wist je dat altijd al?
    Van zo iemand kan je niet op aan, god er zal eens ECHT wat gebeuren ipv van een paar kilo aankomen, zoals chronisch ziek worden, ongeluk, medicatie waardoor je aankomt noem maar op, op zo iemand kan je nooit 200% bouwen die gaat niet door het vuur voor je.

Misschien moet ie eens naar zichzelf kijken en laat je niet gek maken meid! ik ben 30 kilo aangekomen bij de eerste en ging niet eraf (tot deze zwangerschap die ik zonder medicijnen doe) laat ZIJN onzekerheden niet JOUW onzekerheden worden. Dat is geen enkele man waard!

13. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wie zegt dat het hun kinderen zijn...als hij dat soort mensen gewoon op straat bekijkt...vriendin van me is ook super slank en loopt rond met kindje vanhaar vriend en iedereen maar complimentjes maken tewijl zij hem niet op de wereld heeft gezet... ;) laat je daardoor niet gek maken ;)

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat lullig dat hij jou dat gevoel geeft.
    je verandert al zo en dat is een vreemde gewaarwording voor jezelf. ik kijk regelmatig omlaag en schrik dan dat ik zon grote buik heb, is die van mij? denk ik dan.
    mijn man geeft me juist het gevoel dat ik sexy ben, ik voel me meer sexy dan ooit te voren. die pukkels kreeg ik ook, nadat ik gestopt was met de pil, rond week 21 gingen ze weg als sneeuw voor de zon. heeft met hormoonbalans te maken.
    ik ben bijna 11 kilo aangekomen in 24 weken en het misstaat niet. als je zwanger bent dat staan de kilos je toch anders, je lijf is strakker.
    probeer van je zwangerschap te genieten,
    tenslotte is het maar een paar maanden in een mensenleven dat je zwanger bent. (ligt eraan hoeveel kinderen je krijgt, duh!)
    ;)
    en gewoon inderdaad blijven smeren, als je vriend zich zorgen maakt (misschien bedoelt ie het wel goed en heeft ie een foto/ iemand gezien die helemaal onder de striae zat je weet het niet) stimuleer hem dan jou te helpen met smeren en wijs hem erop dat ie het wel wat tactisch mag brengen als het er lomp uit komt.
    succes en geniet van je zwangerschap

15. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Tja, maar als jij er zo door beinvloed wordt...blijf bij jezelf hoor meid. Ik had ook de neiging om een eetstoornis te ontwikkelen omdat mijn vader altijd zulke opmerkingen maakte. Ben blij dat ik daar weg ben. Ook al relativeer je dat voor jezelf, het doet je toch wat. Zeker je vriend! Iemand die onvoorwaardelijk van je zou moeten houden. Heeft hij niet door hoe naar je je eronder voelt?
    Wat voor opvoeding heeft hij gehad? Waren ze bij hem thuis ook zo?

16. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik weet niet wat ik met zo'n man doet.... :) :) We hebben sinds me 15e een relatie en zijn nog steeds samen..Gelukkig getrouwd..En jah we hebben 2 kids en een 3e onderweg! Dus jah we houden van elkaar. En ik zeg ook vaak tegen hem dat iets moet doen met z'n bierbuikje...Maar dat betekent niet dat ik niet van me man hou! Ik hou ontzettend veel van hem....En hij ook van mij..Dik of Niet...

En als je aan de meeste mannen vraagt wat e belangrijk vinden aan een vrouw; zeggen veel mannen hun uiterlijk, lichaam!

Nou ik ga het ff zoeken.. want ze hebben laatst in verschillende landen in onderzoek gedaan en mannen ondervraagd en meerdere mannen hebben duidelijk aangegeven dat het niet goed is, maar ze kijken toch wel eerst naar de lichaam van de vrouwen...

Jeanney

17. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Nou sorry hoor, maareh mijn vent die kijkt verder dan alleen maar mijn uiterlijk. Natuurlijk, dat is 1 van de eerste dingen waarop je valt. Dat is gewoon de natuur. Maar ik zou toch niet zo'n oppervlakkige vent willen, echt niet. Dan ben ik liever alleen.

18. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

me too! en mijn man kijkt ook verder dan zijn neus lang is, hij heeft liever iemand waar ie een goed gesprek mee kan voeren dan een bloedmooie dame waar ie geen klik mee heeft, daar is mijn kereltje iets te intelligent voor, die verveeld zich dood als ie niks met iemand kan delen dan alleen het uiterlijk.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.483
    36.443
    113
    Nou dat is idd ook echt niet wat mijn man zou zeggen. We hadden het er toevallig laatst nog over. Soms ben ik wel wat onzeker omdat ik behoorlijk wat ben aangekomen sinds we elkaar hebben ontmoet 6 jaar geleden. Hij zegt dan gewoon dat ik trots op mijzelf en ons zoontje moet zijn en dat hij weet wat hij aan me heeft en het hem dan echt niks uitmaakt of ik 10 kilo zwaarder of lichter ben, hij vind me mooi zoals ik ben. In het begin val je op elkaars uiterlijk waarschijnlijk, logisch idd, want daar ga je toch op af, maar je blijft toch niet bij iemand om zijn uiterlijk? Nee, omdat je van iemand gaat houden om zijn karakter, om hoe iemand is.

20. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Meiden ik heb niet gezegd dat jullie mannen dat niet doen! Helaas geldt dat niet voor alle mannen! En me man kijkt ook naar uiterlijk en de persoon zelf..

Maar er zijn mannen die van dikke of dunne vrouwen houden. Zo is het leven eenmaal he! Wat we ook allemaal beweren...En ja dat er mannen zijn dat alleen de uiterlijk belangrijk vinden kan ik niks aan doen.. Ik heb het alleen over een wat ik laatst heb gelezen en gehoord! Dus we kunnen vandaag/morgen/overmorgen over blijven discussiëren het helpt toch niet..

En effe voor de duidelijkheid. Dun ben ik niet! Ik ben stevig gebouwd..En dat vind me man heel fijn! Ik heb een dikke antilliaanse kont en grote borsten...En dat vind ie lekker...Maar het hoef niet overdreven te worden, als ik het zelf in de hand kan houden. Punt Uit!

Gr Jeanney

Deel Deze Pagina