heb niet alles gelezen maar je vriend zal nog erg jong zijn denk ik? komt er vanzelf achter hoe het in de "echte wereld" werkt. stel dat je helemaal rond zou dragen, wat dan? kun je niets aan doen. stel dat je een ziekte of afwijking krijgt waardoor je dikker wordt en niet meer kunt afvallen? kun je niets aan doen. er zijn zat dingen die een mens dikker maken zonder dat het met teveel eten of luiheid te maken heeft. ik denk dat hij dat nog moet leren, klinkt in mijn ogen niet zozeer als een grof iemand in de oren, meer als een heel onervaren iemand.
mijn man is ook zo een typ die dat snel zegt ik heb met hem afgesproken zijn mond te houden zolang ik zwanger ben me te laten eten wat ik wil en als de baby er is dan mag ie beginnen zeuren
Nee dat is niet waar, ik zei dat alleen omdat (wat ik ook uitgelegd heb) het in mijn omgeving nogal veel voorkomt en niet om jullie mannen ervan te beschuldigen. Ik beschuldig nooit mensen die ik niet ken. En over die gesprekken.. ik heb hem dat echt niet gevraagd hoor. Wij praten nou eenmaal over alles, we kennen elkaar dan ook erg goed. En lichamelijk conditie is een belangrijk punt in ons leven (misschien wel belangrijker dan de meeste omdat wij er op deze manier over praten, maar dat weet ik niet. Weet alleen dat ik dat normaal vind). En je kan wel alleen over hele belangrijke zaken praten, wij praten echt overal over.. ook over de hele kleine (in andermans ogen misschien wel onbelangrijke) dingen. Maar wederom worden mijn zinnen anders verstaan dan ze letterlijk geschreven zijn. En aangezien ik geen zin heb om al mijn zinnen in drievoud uit te leggen voor diegene die mij niet begrijpen laat ik het hierbij. Liefs
Wat versta je onder een gezond lichaam? Ik denk, nee sorry ik weet wel zeker, dat dat niets met je gewicht te maken heeft. Ik draai het nu eens om, ik heb altijd ondergewicht gehad ivm de ziekte van Crohn. Vere van gezond dus, ik was 1.68 m en 38 kilo. Zelf toen de crohn eenmaal onder controle was, woog ik te weinig, 1.68 en 50 kilo ik was echt te dun. Nu ben ik na de tweede zwangerschap 60 kilo en ik hoop van harte dat het er aan blijft. Er mag zelf nog wel wat bij omdat dat gezonder is dan ondergewicht. Mijn man maakt het niet uit hoe ik er uit zie. Als je man echt van je houd zal het hem een rotzorg wezen hoe je er uit ziet zolang je maar gelukkig bent.
ik ben het wel met je eens hoor Tinkerbell, ik ben het niet eens met de stelling: 'als je man echt van je houdt zal het hem een rotzorg wezen hoe je eruit ziet...' Zoiets heet een utopie, het zal heus bij sommige mannen zo werken, maar bij een heleboel ook niet, en volgens mij zijn dat de mannen die tinkerbelle bedoeld die niet helemaal eerlijk zijn. Sorry hoor, ik hou zielsveel van mijn vriend en als hij door ziekte of wat dan ook kweet niet hoeveel kilo aankomt of afvalt hou ik nog net zoveel van hem, en als hij zich gelukkig voelt bij 100 kilo ofzo ga ik hem toch echt vertellen dat ik het niet mooi vind, maar hou ik dan minder van hem als ik mijn voorkeur aangeef? Ik zal niet minder van hem houden, maar ik heb wel mijn eigen ideeën over wat ik wel en niet aantrekkelijk vind, en hij is vrij in zijn eigen keuzes, maar ik ook in de mijne en mijn keuze is dan om te zeggen dat ik hem aantrekkelijker vind zonder al dat vet (sorry) En ik denk ook dat er behoorlijk wat mannen zijn die niet helemaal 100% eerlijk zijn over wat ze echt vinden, en wat is het nut? Als je vrouw door zwangerschap een x aantal kilo's is aangekomen en haar buik heeft striae (god, hoe schrijf je dat?) en haar borsten zijn gaan hangen, waar kies je dan voor? is het dan liefde om 'eerlijk' te zeggen:'wel schat, je buik is net een hangbuikzwijn, je borsten theezakjes, MAAR ik hou van je hoor!' Nee, volgens mij is het dan liefde om te zeggen dat je van je vrouw houd en haar de mooiste ter wereld vind, ZELFS als je daarmee eigenlijk 'liegt'. En laten we wel wezen, zijn jullie allemaal zo eerlijk tegen je man over wat je wel of niet vind.....? Volgens mij verteld iedereen leugentjes om bestwil (dan heb ik het dus niet over kingsize leugens zoals vreemdgaan enzo)
Wauw, Majkuh! Dat heb je mooi verwoord! Sluit ik me bij aan! Zowel mijn vriend als ik zijn allebei redelijk wat aangekomen sinds we samenwonen! Maar ach of we er mee zitten, nee niet echt! We maken dr grappen over! Zoals vanmorgen, ik zeg jeetje je krijgt echt een dikke kop! Waarop hij antwoord nee jou koffie pads hangen er lekker bij! Nou klaar, daar lachen we om! Gelukkig zijn we allebei erg eerlijk in het zeggen, waar we ons aan storen, wat ook de nodige discussie kan opleveren, maar eerlijkheid duurt het langst!
Haha, ja hoe eerlijk kun je zijn over 't lichaam van elkaar! Zo eerlijk zijn wij dus.. ben ik wel blij om! 100% jezelf zijn, dat kunnen wij dus echt bij elkaar. Ik zeg alles tegen hem en hij ook tegen mij, maar wat ik al zei... kan ook heftige discussie opleveren
Heerlijk toch?! Zo doet iedereen in zijn relatie wat 'werkt' (of niet, maar ik doel op de goede relaties ) Ik ben gruwelijk onzeker over mijn gewicht momenteel, mijn borsten die op springen staan en zit echt niet lekker in mijn vel, maar manlief is alleen maar complimenteus en weet je, stiekem weet ik dat hij niet altijd even eerlijk is, maar dat wil ik eigenlijk ook niet....... Ik weet dat ik niet te klagen heb over mijn lijf en dat hij me ECHT prachtig vind, daar liegt hij niet over, maar op sommige momenten ben ik echt niet op mijn aantrekkelijkst en hij is alleen maar positief over me, en dat is precies wat IK nodig heb. Als hij dan zou zeggen, tsja liefje, ik denk dat je tieten het niet gaan trekken hoor, en dat spekje op je buik hmmmm........ (nu weet ik dat dat voornamelijk in mijn hoofd zit, maar goed) mijn punt is dat hij aanvoelt wat ik nodig heb en soms is dat de waarheid met een klein 'sausje' en voor een ander werkt het prima als je bloedeerlijk bent. Pff, het is ook een lastig onderwerp, want het ligt ook nog eens aan de situatie, en aan de manier waarop het gezegd word etc etc. Maar een vrouw onzeker maken door dat soort opmerkingen te maken als de vriend van TO,in een tijd waarin je lichaam zo snel zoveel veranderingen ondergaat, nee doe mij dan maar het 'sausje' Beter nog, doe mij maar de man die begrijpt hoe hij met me om moet gaan en dus aan MIJ denkt, ipv aan zichzelf!
Oh, moet er wel bij zeggen. Het scheelt wel, voelen elkaar op dat gebied goed aan, wanneer het wel en niet gezegd kan worden! Ik heb ook mijn dagen, dat ik denk pff, ik wil die kilo's kwijt! En dan voelt hij het ook aan en zegt dan ook de dingen die ik dan even nodig heb. En zo is het ook andersom. Zo nu en dan baald hij ook wel, dat hij is aangekomen en dan krijgt hij van mij ook te horen, dat hoe dan ook ik niet minder van hem ben gaan houden en daar is geen woord van gelogen! En ach, onzeker zijn over je lichaam is denk ik voor elke vrouw wel weggelegd als het niet over een zwembandje is, dan is het wel over een rimpel of pukkeltje! Oh en even voor het moed inpraten over de zwembandjes! Ik heb een leuker woord gehoord: Muffintops! Klinkt dat niet lief en schattig!
lieve meid, wou toch nog even reageren. zie dat je schrijft dat je nu heel erg op gezond en juist eten let, hartstikke goed............. maar eigenlijk schrok ik toch wel wat van het zinnetje dat je voor je zwangerschap alleen at als je je dizzy voelde. dit lijkt me toch niet de juiste manier om op gewicht te blijven. het is ook buiten zwangerschap heel belangrijk om gezond te leven. en onder gezond valt ook ,....eten op de juiste tijden. dus ontbijt lunch en avondeten. laat je niet gek maken door anderen, laat je niet gek maken door hoe je er volgens de bladen of weet ik veel wat uit moet zien. jij bent wie je bent en je bent mooi zoals je bent. zorg goed voor je lichaam. je hebt het je hele leven nodig. sterkte meid.
Ik begrijp 1 ding echt niet nu ik dit nog eens doorlees... Wat heeft gewicht met aantrekkelijkheid te maken? :S Voor ons (voor mij in ieder geval) helemaal niets... Of ik nou 70 of 90 kilo weeg, mijn ogen en mijn glimlach zijn hetzelfde... Ik heb het dan niet over extremen maar, gewoon wat voller... Maakt mij dat minder aantrekkelijk voor sommige mannen? Dat zijn dan toch echt de mannen die ik ABSOLUUT niet zou willen kennen. Ik heb dat ook echt nooit meegemaakt, terwijl ik altijd wat steviger ben geweest. Ik begrijp dat een gezond lichaam belangrijk is voor veel mensen (voor ons ook heus wel) maar ik kan mezelf uithongeren en lekker slank worden, of gewoon GEZOND eten, hier en daar een lekker tussendoortje nemen en wat voller zijn. Weet je dat ik niet eens WEET of mijn vriend te dik/dun of normaal is? Volgens mij is hij normaal en best gespierd, maar ik heb geen idee, ik ben gevallen voor z'n uitstraling en z'n ogen. En laatst zei hij zelf dat ie volgens hem wel 10 kilo was afgevallen.. pff nou ik moest heeeeel goed kijken en zag het eigenlijk nog niet. En inderdaad beetje raar om te lezen dat iemand denkt dat mannen alleen maar 'lieve' dingen zeggen omdat je ze wil horen ofzo Volgens mij moet je gewoon zelf wel een minderwaardigheidscomplex hebben als je je zo laat behandelen door je vriend als ik bij sommige mensen las... Niet lullig bedoeld hoor, maar kan het me gewoon totaal niet voorstellen.
Ik snap de vrouwen niet die nu enorm met hun figuur, lijn of uiterlijk bezig zijn. Ik ben zwanger en ik geniet van de veranderingen die ik meemaak; ik heb nog nooit zoveel in de spiegel gekeken als nu (ben helemaal geen ijdeltuit). Ben echt stomverbaasd hoe je lijf kan veranderen. Manlief ook! En ten positieve; ik zal de lieve dingen die hij zegt niet gaan herhalen. En ik heb liever dat hij de waarheid spreekt dan dat hij liegt! Maar ik vraag er ook niet om. Als ik man zou zijn en ik heb de hele dag een vrouw die aan m'n kop jengelt van: "Schat, vind je me nog wel mooi? Ik word dik he? Moet je al dat vet op m'n billen eens zien! Ik heb een kop als een maanlandschap, erg he?" Nou, dan zou ik ook zeggen: "Schat , je bent prachtig!" Om er maar vanaf te zijn. Mijn man is trots dat ik zijn kindje draag en vind me prachtig en zo zou iedere vrouw zich moeten voelen in deze bijzondere tijd!
ik ben in beide zwangerschappen niet veel aangekomen 7,5 en 8,5 kg en nu na 2 zwangerschappen ben ik dunner en lichter als voor mijn zwangerschap maarreh... vriendlief komt nu elke week met bekers Ben & Jerry thuis! Hij vindt dat het allemaal wat voller mag.. Meis, zou zeggen blijf gezond en goed eten (tijdens en na je zwangerschap) want mamma zijn vergt ook veel energie!
Met mijn hood ben ik het met je eens zogelukkig maar mijn gevoel........ik kamp al jaren met problemen daarin en het is 'manageble' en het gaat wel steeds beter, ben dit jaar 5 kilo angekomen zonder te zeuren (voor ik zwanger werd) maar als je zoiets hebt (en je bent gewoon 'ziek' dan, iig in mijn geval als het op gewicht en uiterlik aankomt) dan is het best heel zwaar hoor en ik ben er niet trots op en kan iedereen vertellen hoe het wel moet etc etc, maar ik moet echt heel hard werken soms om er niet depri van te raken (ikw eet dat dit absurd klinkt en nogmaals, verstandelijk gezien weet ik het ook, maar mijn gevoel, maar goed hieraan ten grondslag liggen nogal heftige onverwerkte dingen, ben ik voor in therapie, so I am working on it! )
Meisje.....ben jij niet veel te veel bezig om je vriend tevreden te houden? Alleen eten als je je dizzy voelt (toen je niet zwanger was) is echt niet goed voor je. Je doet je lichaam te kort alleen maar omdat je vriend lief happy wil houden. Mijn vent is ook wel een beetje zo. Hij heeft al een keer in een woordenwisseling gezegd dat ik eens op moest gaan passen met wat ik eet omdat ik na het stoppen met roken wat aangekomen was. Heb hem een klap voor zijn hoofd gegeven en ben weg gegaan met de boodschap dat als hij me niet neemt zoals ik ben, hij op kan hoepelen. Achteraf zegd hij dan wel dat hij dat niet had mogen zeggen, vooral niet omdat ik gewoon goed in mijn vel zat. Ook nu de oliebollen er weer zijn maakt hij verschillende opmerkingen over dik worden. Of zoals met paasen dat ik lekkere dingen voor het ontbijt had gehaald en hij met een opmerking kwam. ben omgedraaid en terug naar de winkel gegaan om het terug te brengen. Van zwanger zijn word je niet slank. Wat nou als je straks vocht vast gaat houden en je enkels 3 keer zo dik zijn. Hoe moeilijk ook, kom voor jezelf op. Laat je niet op je kop zitten en zeg hem de waarheid. Ik ben 1.71 en weeg 70 kilo, nou en ik eet gezond en het kan me dan ook echt niets uitmaken. Als die van mij zijn mond weer eens open doet, krijgt hij ook de wind van voren. Kop op meid, geniet van je zwangerschap en zeg die vent waar het op staat.
Ik kan je wel vertellen dat jij een prachtige meid bent qua uiterlijk (en volgens mij doet jouw vriend dat ook, ik hoor altijd hoe lief die is voor je), maar als er iets "van binnen" zit, wat dit negatieve zelfbeeld veroorzaakt, dan kunnen wel 1 miljoen mensen zeggen dat je mooi bent, maar dat werkt dan toch niet! Je werkt eraan en je bent dus op de goede weg! Er zal een dag komen dat je jezelf wel de moeite waard vindt en niet meer zo onzeker bent!
jeetje, je eet normaal alleen 'als je wat dizzy wordt' omdat je bang bent om te dik te worden, omdat je vriend dat niet trekt?! wow.... niet goed! komop; je bent zwanger, van ZIJN kind nota bene! wat had hij dan gedacht? dat jij géén dikke buik zou krijgen? voed die kerel van je eens op, joh! het probleem ligt niet bij jou, maar bij hem. stop met hem zo te pleasen, en leg uit dat volwassen mannen niet horen te zeuren over logische dingen (aankomen tijdens je zwangerschap). hij hoort je te steunen nu, niet je af te zeiken en je onzeker te maken! mijn vriend zegt ook wel eens liefkozend 'dikkie' als ie me bloot ziet. haha, kan er wel om lachen, vooral van de week toen ik zei: ja, bij mij is het over een paar maanden weg, en bij jou? je had 'm moeten zien... arme schat!
ja als het liefkozend is dan kan ik ook heel veel hebben hoor ik ben niet superslank ( wel ooit geweest ) ben nu 1.72 met 89 kilo....... voor mijn zwangerschap zat ik op 91 toen ik mijn man leerde kennen kon ik nog een maatje 38 aan. ik heb van hem nooit gehoord dat ik moest afvallen omdat ie vond dat..... en nu ik vind het heerlijk om te zien hoe mijn buik groter word en hij is flink voor mijn 4 maanden ( lijk wel 6 mnd) maar ik vind het super en mijn man ook wil contstant aan me zitten ( wat dan weer vervelend kan zijn omdat de zin soms ver te zoeken is LOL ) maar hij noemt me ook liefkozend 'dikzak' hahaha maar ja dan moet ie ook altijd ff over mijn buik aaien als ie dat zegt en dan moet ik zo lachen om de opmerking van Lien78.......... want hij heeft ook wel een klein buikje dus ik zeg tegen hem...........'en ......hoever ben jij nou?' hahaha