Ik ben zelf een spellenfanaat, maar dat is helaas niet besmettelijk. Het betekent dus dat ik grote moeite heb om mensen bijeen te krijgen om een spel te spelen. Spellen die ik erg leuk vind zijn: Kolonisten van Catan Carcassonne Puerto Rico Maharadja La Citta Caylus Ben benieuwd wie er hier nog meer graag bordspellen spelen en of ze nog aanraders hebben... (voor de verzameling) Liefs Allistair
Carcasonne is leuk idd. Moet ik weer eens gaan spelen Ik vind Cartagena ook leuk, wel vrij simpel maar erg leuk. De oudere spellen als risk en scrabble blijf ik ook leuk vinden
Als je moeite hebt om veel mensen bij elkaar te krijgen, is het misschien leuk om te investeren in spelletjes die je met z'n tweeën kunt doen. Puerto Rico en Carcassone zijn zowel met z'n tweeën, als met meer spelers leuk, maar dat weet je vast al, want die noemde je zelf ook. Mr. Jack is ook echt een aanrader. (Kan je alleen met twee spelers doen, niet met meer.) Is wel vrij onbekend, zul je alleen in spelletjes-speciaalzaken vinden. Uitgever is Hurrican. Ook Machiavelli kan met twee of meerdere spelers, maar de meningen over hoe leuk het met z'n tweeën is lopen hier uiteen! Met z'n tweeën is het leuk, maar met meer spelers is duidelijk leuker. (is trouwens geen bordspel, maar een kaartspel.) Uiteindelijk blijft Kolonisten bij ons toch de grootste favoriet! Met zoveel mogenlijk uitbreidingen erbij!
Oh ik vind het heel leuk om bordspellen te spelen, mja heb niet zo veel vrienden dus gaat niet echt, hahaha. Ik speelde altijd kolonisten van catan, monopoly,stratego was altijd heel gezellig
Monopoly (blijft mijn favoriet!) Kolonisten van Catan Levensweg Triviant Wat wij hier ook leuk blijven vinden is, de Betoverende doolhof, hihi!
Ja de 2-spelerspellen hebben we wel hoor, lost cities, rozenkoning, jambo etc etc. Maar vind ik niet hele leuke spellen. Macchiavelli is inderdaad ook erg leuk, maar met 2 minder. Met 3 begint het al leuker te worden. Mr. Jack ken ik niet, ga ik eens opzoeken!
Voor min. 4 pers. * risk * kolonisten, met uitbreiding steden en ridders * klaverjassen * Alhambra Voor met zn 2en * kolonisten dobbelspel * yathzee * sequence * dvd spel van cluedo
Heb sinds lange tijd afgelopen zaterdag met een ander stel weer eens een spelletje gespeeld 's avonds. Het spel heette 30 SECONDS van 999 games. Wat een geweldig spel is dat!! Heb echt gehuild van het lachen.
30 secconds spelen wij heel vaak en is 1 van de weinige spellen die ZELFS VOOR MENSEN die niet van bordspellen houden, zeer verslavend is! Echt een super leuk en gezellig spel. Vind zelf bordspellen ook super leuk voor 2 personen, ik lees dus even mee!
Met mijn man en mijn oudste speel ik absoluut niet graag welk spel dan ook. Met m'n dochter samen wii-en gaat nog net, maar bordspelen zijn hier echt not done. Ze kunnen namelijk allebei niet tegen hun verlies en mij maakt 't geen donder uit of ik win of verlies. Wel schep ik er een gemeen genoegen in mensen bij Mens erger je niet kei- en keihard van 't bord te meppen, indien mogelijk. (Doe ik dus bij man en dochterlief absoluut niet... Zucht, hele lol van 't spel weg!) En ik ben gék op triviant, maar dat willen mensen niet met me spelen.