Hoi! Ik hoop dat iemand mij kan helpen Vanaf de dag na ovulatie heb ik nu al 2 dagen wat bloedverlies. Het is niet constant, maar zo nu en dan best veel. Wat kan dit zijn? Ik heb er een naar gevoel bij, alsof een (eventueel) bevrucht eitje zo denk ik ook geen kans krijgt In FF heb ik het btw aangegeven als spotting, omdat ie anders onterecht (zie temp) een nieuwe cyclus aangeeft. Alvast bedankt voor je hulp/reactie!!
weet je zeker dat je je ei al hebt gehad? want FF geeft ook nog geen ei aan. Mssn is het een ovulatiebloeding? Dat komt wel vaker voor... Anders heb ik geen idee...
Bedankt voor je reactie Surf Ja, weet dat mijn ei is geweest. FF registreert het pas als dusdanig als je 3 dg hogere temp hebt, en dat is morgen. Volgende week gaan we sowieso naar de huisarts, dus hopelijk kan hij me een antwoord geven (en ons doorsturen naar de gyn). Heeft niemand dit wel eens meegemaakt??
Hoi, Heb je een heftige eisprong gehad ? Dat je hem echt duidelijk voelde ? Ik heb afgelopen ronde een zogeheten ovulatiebloeding gehad.. die kwam 1 of 2 dagen na mijn zeer pijnlijke ovulatie. Het schijnt af en toe te kunnen gebeuren. Denk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken als dit een keer gebeurt. Als je vaker tussentijds bloedingen hebt, zou ik even langs de HA gaan.
@ Slunae; ik heb mijn eisprong nog nooit gevoeld.. Zo ook nu niet. Bloedverlies is iig gestopt, nog een beetje bruin nu. Bedankt voor je reactie!
Ik heb elke maand rond mijn ei een bloeding. Zo heftig dat ik eerst dacht dat ik ongi was...moet wel 2 dagen tampons gebruiken. Uiteindelijk 3 jaar geleden bij de gyn terecht gekomen omdat ik dacht dat ik om de 17 dagen ongesteld was. Bleek het dus een ovulatiebloeding te zijn, mijn ei springt met zo'n knal dat ik ga bloeden. Kan geen kwaad mbt zwanger worden. Heeft de gyn mij verteld.
Wat fijn om te horen Panter! Het is dus niet zo dat een eitje eruit wordt gewerkt met deze bloeding? En had je het bloed altijd al voor, tijdens of pas na de ovulatie. Ik heb het nu voor de 2e keer, beide keren begon het bloeden op de ovulatiedag.
Ik heb het altijd, het begint op de dag van de ovulatie. Het is zo dat je eicel in de follikel zit, als ie springt barst de follikel open. Springt het ei met geweld...met vaart zeg maar, dan gaat de follikel bloeden. Kan geen kwaad. het eitje blijft in je eileider zitten tot ongeveer '3 dagen na de ovulatie...daar word het wel/niet bevrucht. Pas na een dag of 3 gaat de eicel op reis naar de baarmoeder. Daar nestelt het zich in als het bevrucht is. Door de ovulatiebloeding spoelt je ei niet weg. Alleen het bloed komt vrij. Ik zou het wel even laten onderzoeken als ik jou was, om zeker te weten dat het echt een ovulatiebloeding is. Laat even een uitstrijkje maken, om andere dingen uit te sluiten, en vraag de gyn om een echo rond je ovulatie. Die kan zien dat er bloed vrij komt uit je follikel. Zo is het bij mij ook ontdekt. Aan de hand van het volgen van mijn cyclus dmv echo's en bloedprikken om te kijken of ik daadwerkelijk een eisprong had.
Super fijn, je uitgebreide reactie! Ben weer wat gerust gesteld. Ga het volgende week zeker met de HA bespreken. Maar het is volgens mij een vrij zeldzaam iets. Je kunt er online ook bijna geen info over vinden...
Het is niet heel erg zeldzaam hoor...tenminste niet bij gyneacologen. Idd zijn er weinig vrouwen die het hebben, maar misschien ligt dat er ook wel aan dat weinig vrouwen er over praten. Het blijft toch vreemd om te moeten vrijen terwijl je bloed...ook al is het geen menstruatie. het lijkt er wel op