Harde buiken - vraagje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Audrey2014, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ik ben nu dus 27 weken,
    en nouja ik heb geen dagbesteding
    behalve beetje opruimen en wasje doen en soms gezellig
    met vriend naar het centrum te gaan.
    (gestopt met school)

en nouja dit heeft wel met rede omdat ik lichamelijk erg achteruit ben gegaan. En nu ik 27 weken ben loop ik te hijgen als een gek als ik iets van de grond moet oprapen of als ik ook maar de trap op of omlaag moet

mijn enige beweging die ik heb is dus lopen,
    (de ene keer 5 min afstand, dan 20 min afstanden. wisselt maar voel me meestal goed bij het lopen - af en toe een steekje waardoor ik me tempo ook verlaag. )

nu heb ik echt elke dag, vanaf de middag is mijn buik hard
    ik snap dus niet dat mensen kunnen bijhouden 2x per uur bijv.
    want ik snap dat niet echt helemaal..?
    die van mij blijft gewoon hard tot na een warme douche of als ik weer ga slapen..

maar nu lees ik toch dat mensen aardig veel zorgen hebben om harde buiken dat het niet goed is als je het erg veel hebt

ik rust meer dan genoeg, maar is het dan erg om dat zoveel te hebben op een dag? heb het nu de laatste 2 weken denk ik bijna heel de dag..

2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ik zou het even met je vk bespreken :) gewoon omdat dat gerust stelt en zij je misschien wat advies kan geven. Gewoon bellen meis. Maar het klinkt voor mij totaal niet zorgwekkend hoor. Ik heb ze ook veel en vk maakt zich om mij ook geen zorgen. Heb laatst ook een cervixmeting gehad en dit was prima. Ik werk ook niet, net als jij. Hoe zij het zegt is dat er vrouwen zijn die ze nooit hebben en andere vrouwen juist heel erg veel. Dit betekent niet gelijk iets verkeerds gelukkig. Ze mogen geen pijn gaan doen en je mag ze niet ritmisch krijgen.
    Soms heb ik ook dagen dat mijn buik de hele dag wel sort van gespannen aanvoelt, maar dat kan dus ook komen door bijv. een volle blaas en/of darmen. Daarbij reageert je baarmoeder daar vaak ook op. Kan ook weer door groei komen. Etc :D
    Dus ik zou het gewoon eventjes met je vk bespreken :)

3. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    Ja overmorgen moet ik zoiezo en ga het dan ook wel aangeven.
    wel is getwijfeld om te gaan bellen maar maak me er ook weer niet zo druk om.. denk dat ik het erg snel heb ook

maar ga het wel even melden gewoon :) dankje!

4. baby14

baby14 Actief lid

3 nov 2013
    172
    0
    0
    Hier nu alweer harde buiken al heb ik nu het idee dat mn baarmoeder hard groeit want alles voelt strak. Bij de eerste ook vanaf een week of 20.Ik heb mn eigen er ook nooit echt druk om gemaakt omdat ze bij mijn nooit geen pijn deden. De vk vond het echter wel nodig dat ik bij mn eerste zwangerschap minder ging werken maar dit maakte eigenlijk geen verschil. Blijkbaar een gevoelige baarmoeder ofzo. Maar als je oor controle moet zou ik het wel even aankaarten bij je vk. Zijn wel dingen waar ze van op de hoogte moeten zijn.

5. Audrey2014

Audrey2014 Actief lid

24 dec 2013
    335
    7
    18
    NULL
    Flevoland
    nouja de onderkant doet alleen zeer bij mij,
    dat is pas sinds een paar dagen maar ook dat ga ik wel aangeven
    want dat herken ik dan weer helemaal niet..

mja is ook best lastig hoor aangezien dit me eerste zwangerschap
    is, weet je ook weer niet of dat en dit er weer bij hoort..

6. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ja precies en pijntjes ga je toch wel hebben. Dat hoeft niet echt met je harde buiken te maken te hebben. Ook is het wel normaal als het wat onaangenaam voelt. VK zei ook al dat het soms gewoon moeilijk is aan te geven wat nou de grens is, wanneer is het normale pijn en wanneer niet. Maar bij jullie klinkt het alletwee hetzelfde als bij mij. Ik heb ook een gevoeligere baarmoeder, die reageert gewoon wat meer op prikkels. Is gelukkig allemaal niet erg :). Ik voel ze al best een tijdje hoor! En sinds een paar weekjes heb ik ze meerdere malen op een dag.

Deel Deze Pagina