Ik heb iedere keer last van harde buiken en van mijn rug maar het is niet om de 5 minuten ik zie ook vaak sterretjes. De baby die beweegd ook bijna niet alleen als ik haar wakker maak dus niet uit zichzelf. Ik kan me niet herineren dat ik dat bij de eerste had. Ik heb trouwends niet een te hoge bloeddruk (112/57). Komt dit iemand bekent voor of weet iemand wat dit is?
ik heb hier weleens gelezen dat iemand s'ochtends bij de vlos een goede bloeddruk had en s'middags zw.vergiftiging.. wanneer is je bloeddruk gecontroleerd?
Ik heb er dan geen harde buiken bij (te vroeg) maar ik zie soms ook sterretjes .. ikzelf maak me er niet zo druk om .. ik ga dan even rustig zitten en dan gaat het vanzelf weer weg .. als je je er niet prettig bij voelt kun je natuurlijk altijd de vk bellen voor raad.
Heey... Kwil je niet bang maken hoor...maar ik heb dit ook. Sterretjes zien,pijnlijke schouderbladen en eiwitten in me urine...Ik heb me hele zwangerschap een goed bloeddruk gehad. Nu loop ik al 3 weken met deze klachten rond...(vk wist ervan) Aangezien ze niet s wist waar het vandaan kwam moest ik gister voor een dagopname naar het ziekenhuis...Bloedcontrole halfuur aan de bloeddrukmeter gezeten en een halfuur t hartje van de kleine gemeten. Alles was goed...Nog steeds weten ze niet wat het is. Nu moet ik vandaag (vanaf 08:00) tot morgenochtend (08:00) in kannen plassen en een dagcurve voor glucose doen. (bloed prikken in me middelvinger en in buisjes opvangen 4x op n dag) Al met al zou ik het dus ff in de gaten houden en je VK hier echt van op de hoogte brengen! Take care!
@ marieke1983 We hebben zelf een bloeddrukmeter @ R1lana Maar jij hoeft je baby ook niet iedere dag te voelen (we schelen meer dan 20 weken) En ik heb het juist als ik even rustig zit.
Ik heb ook zelf een goede bloeddrukmeter, zeiden ze, maar als ik mijn arm maar ietsje anders houdt, slaat dat ding helemaal door! Ik mag hem van mijn vk niet meer gebruiken, is erg verwarrend en kan voor stress zorgen. De baby heeft met 38 weken bijna geen ruimte meer en daarom beweegt hij minder. Sterretjes zien is minder. Is dat ook in volledige rust of alleen nadat je wat hebt ondernomen? Ik zou even bloeddruk en eiwitten laten controleren als je ook veel vocht vasthoudt!
Gelijk de VK bellen! Beter voor niks bellen dan te laat bellen! Niet zitten afwachten dus; ze stelt je gerust of doet wat er gedaan moet worden. Je bent dus alleen maar slechter af als je niet belt!
kan ook zijn dat je ijzer te laag is? ik heb ook last van sterretjes zien en heel moe etc voelen en mijn ijzer is dus te laag vandaag laten testen . het kan ook zijn dat je zwangerschapsvergiftiging krijgt of hebt maar dan moet je bloedddruk hoog zijn en eiwitten in je urine zitten en veel vocht vasthouden. zou het even aan je verloskundige vragen heb ik ook gedaan en daardoor weet ik sinds vandaag dat me ijzer 6.3 is en das veels te laag zei ze vandaar dat ik mij erg eng elke keer voel en elke keer sterretjes zie etc groetjess
Ik heb gisteren contact gehad met de vk en moest gelijk naar het ziekenhuis en heb een uur aan een machine gezeten voor het hartje. En morgen weer. Maar het zag er goed uit.
Ze hebben 1 keer bloeddruk gemeten en verder niets. De verloskundige wou ook een echo om te kijken of dat er genoeg vruchtwater was oid maar dat vond de gynocoloog niet nodig. Kijken wat dat ze morgen zeggen.