Ben ik na mijn mk ongesteld, of toch nog niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lizzy01, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Hallo meiden,

In december heb ik een miskraam gehad met 10 weken.

Vorige week werd het bloeden minder en dit weekend dacht ik dat het klaar was.. Weinig tot geen bloedverlies meer, alleen een beetje kleine troep/vlokjes en een paar druppen bloed bij het afvegen...

De gynaecoloog zei vrijdag dat ik nog niet weer ongesteld kon zijn omdat ik nog altijd zwangerschapshormoon in mijn bloed heb.
    Maar sinds gister heb ik opeens weer veel bloedverlies, zonder stolsels, en voel ik me gewoon ongesteld. Voelt heel anders aan dan het verliezen van bloed van de miskraam..

Maar kan dat wel zo snel nadat de gynaecoloog afgelopen week nog zei dat dat niet mogelijk was?

Ik hoor graag of jullie ook zo snel wel ongesteld zijn geworden.

Alvast dank!

2. Pinguina

Pinguina Lid

15 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag ben ik bij de gynaecoloog geweest en vroeg hem hoe of wat mbt tot het bloeden en de eerste menstruatie. Hijgend aan dat het bloeden van de miskraam 3 weken kan duren en dat het mogelijk is dat je na een week bv stopt te bloeden en enkele dagen later weer opnieuw kan gaan bloeden.

De eerste menstruatie zal komen 4-6 weken na de dag van de miskraam.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Sterkte

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het bij iedereen anders is. Mijn zus was binnen twee weken na haar vroege miskraam weer zwanger. Ze heeft dus al snel een eisprong gehad en als ze niet zwanger was geraakt was ze dus zo'n twee weken daarna ongesteld geworden. Best snel dus. Na mijn eigen miskraam duurde het maar liefst 10,5 week voordat ik ongesteld werd. Maar ik had dan ook hormonen gebruikt ivm de PGD en dat moest mijn lichaam opruimen. Het ligt helemaal aan de situatie, denk ik.

4. Pinguina

Pinguina Lid

15 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder lichaam is ook anders en het enige wat ik kan doen is hopen dat mijn lichaam de laatste restjes snel opruimt en dat mijn lichaam dan weer snel het oude wordt.

5. Pinguina

Pinguina Lid

15 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat je schrijft dat het bij jou 10,5 week duurde maar dat je 4 wk later opnieuw zwanger bent geraakt.

6. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Ik denk inderdaad dat het bij iedereen anders is. Al had ik het fijner gevonden als het bloeden geen weken had aangehouden. Maar 10,5 week lijkt me helemaal een ramp (novastar gaf aan dat haar zus na vier weken zwanger was).

Pinguina, ik hoop voor jou dat het bloeden ook snel stopt. Hebben ze een echo gemaakt om te controleren of het van binnen goed schoon is?
    Heb het gevoel dat ik inderdaad ongesteld ben geweest.. Het wordt nu net als een normale menstruatie minder en ook op dezelfde dag als dat het normaal gesproken minder werd.

"Hopen" dat ik over twee weken weer ovulatiepijn heb, dan weet ik zeker dat alles weer werkt zoals het zou moeten doen onder normale omstandigheden. Dat het volgende kindje maar goed kan blijven zitten en rustig kan uitgroeien tot een gezond baby'tje 😢

7. Pinguina

Pinguina Lid

15 jan 2015
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha lizzy,

Er is vandaag inderdaad een echo gemaakt maar dat was nog niet de controle echo die krijg ik pas 13 februari. Ik heb de vrucht pas gisteren verloren dus zagen ze vandaag op de echo dat er nog wat "prut" zat maar dat het er goed uitzag.

Ik hoop voor je dat je ovulatie snel zal plaatsvinden en je snel een volledige zwangerschap mag uitdragen. Zelf ben ik nog te veel in de war om over een volgende zwangerschap na te denken

Volgens mij staat er onder in het bericht van novistar toch echt dat zij in juni 2014 de mk had en in juli 2014 in verwachting is en nu al 20 wk is.
    Maar het maakt ook niet uit. Ben heel blij voor haar en hoop datzelfde straks haar zoon gezond en wel in haar armen kan sluiten.

8. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Oh ik had het onderschrift niet eens gelezen.. Misschien doelde ze op de zwangerschap van februari? Maar het maakt inderdaad niet heel veel uit.

Ik kan me voorstellen dat je nog niet aan een nieuwe zwangerschap wil denken als je pas gister je vrucht bent verloren.. dat is nog heel vers.

In eerste instantie wilde ik daar ook absoluut niet over nadenken, was er ook totaal niet klaar voor. Maar nu ik lichamelijk weer helemaal ben hersteld en het ook emotioneel best een mooi plekje (met nog wel een pijnlijk randje) heb kunnen geven, durf ik er wel weer over na te denken..

Met het hopen op mijn ovulatie hoop ik vooral op de bevestiging dat mijn lichaam weer helemaal fit is, niet zo zeer om direct weer zwanger te zijn.
    Ik wil zeker weten dat mijn lichaam weer gezond is, omdat ik anders bang zou zijn dat het nadelige effecten kan hebben op een eventuele zwangerschap. Wil dit liever niet nog een keer meemaken!

9. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Even beter haar onderschrift lezen...miskraam in februari, en niet in juni, en geen 20 maar 30 weken zwanger...
    on topic, ik heb beide meegemaakt.Soms heel snel na mk ongesteld, soms pas 12 weken later. ..

Deel Deze Pagina