bang om heel erg dik te worden

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door angel86, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    +1 mee eens

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

dat zegt niets ;)

ik ben 10 kilo afgevallen, ben 5 keer opgenomen geweest met uitdroging en kalium te kort en ben uiteindelijk geeindigt met medicatie die meestal uitgeschreven worden bij mensen die chemo krijgen voor hun misselijkheid, en ondanks de 10 kilo afvallen echt een buik waar je u tegen zei.

( wel zwangerschapsdiabetes dat dan wel weer, baby was 3700 gram, 5 liter vruchtwater,kilo placenta dus na de bevalling ook nog eens meteen 10 kilo kwijt )

maargoed anyway punt is iig dat spugen niets zegt over of je dik word of niet .

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind dit toch zo flauw en oneerlijk he. Ze mag toch wel haar zorgen of problemen hebben terwijl ze ook heel blij is om zwanger te zijn? Het een sluit het ander niet uit.

4. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Angel; ik snap je angst. Ik heb er ook last van. Ik heb zelf geen overgewicht en ik eet in principe gezond en beweeg veel. En toch heb ik die angst. Theoretisch weet ik dat het allemaal zal loslopen, maar toch is het er.

En dit forum is er toch om je angsten ook op kwijt te kunnen. Vind het ook best shockerend om die felle reacties te lezen. ik vraag me af waar die vandaan komen. Laten we elkaar steunen en Angel een hard onder de riem steken. Dus Angel, het komt vast goed.

5. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    je bent zwanger dus je word dik.
    Hoe dik geen idee dat is aan je lichaam, ligging baby enz enz.
    mischien heel dik en misschien ook niet

6. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Ik denk niet dat ze dik bedoelt als in een grote buik, maar als in veel kilo's aankomen. Dat je wat zwaarder bent bij de start hoeft niet per se een nadeel te zijn. Veel hele slanke dames leggen meteen een flinke vet reserve aan omdat je lijf dat nodig heeft voor een normale zwangerschap. Wij hebben die reserve al die die aanzet wordt volgens mij niet meteen geactiveerd. Ik las al een andere zwangere met overgewicht die nog maar 100 gram is aangekomen. Ik ben nu een kleine 2 kilo aangekomen. Ik snap je zorgen, ik il ook niet 120 kilo wegen aan het einde van mijn zwangerschap en dan zwaar obese (en dus erg ongezond) aan het moederschap beginnen. Dus ik probeer zoveel mogelijk gezond te eten, drink geen frisdrank en drink veel water en thee. Verder probeer ik elke dag 2 x een half ur te wandelen en doe ik 1 x per week aan zwyoga (maar dat is niet heel intensief, wel heel leerzaam)... Dus volg je gevoel en je verstand en dan komt het vast wel goed.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij mijn eerste woog ik 87 kilo bij 1,78 m. En ben maar 9 kilo aangekomen. Ik had gewoon geen eetlust. Bij de 2de nog minder: slechts 6 kilo aangekomen en toch een flinke baby gekregen. Die extra kilo's krijg je wel, maar je kan het flink beperken door niet toe te geven aan ongezond eten. Gewoon net genoeg en lekker gezond.

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    echt gadverdamme wat een kutopmerking meer nog even en je mag als zwangere gewoon helemaal niets meer, klagen of even vragen want je mag al in je handen knijpen dat je zwanger bent, serieus kap met deze onzin zinnetjes, beetje belachelijk dat een zwangere vrouw zich continue schuldig moet voelen naar iemand die geen kindje heeft of moeilijk zwanger raakt, maar die mag wel van alles roepen pffffffffffffffffff

wil je niets lezen over kwaaltjes of klaagtopics GA NAAR DE LOUNGE :x

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    +1

En on topic: Helaas kun je echt niet voorspellen of in de hand hebben hoeveel je aankomt. Ik was 18 kilo aangekomen,het meeste vocht ivm hoge bloeddruk. En ik heb ook niet opgelet of ik teveel at. :D

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Dat laatste doe ik ook allemaal. Puur om ook niet obese te worden. Maar ben al wat aangekomen. En ik vind het echt teveel. Laatst nog geen kilo aangekomen bij de vk dus het wisselt. Je kan wel zo gezond leven als je wil maar volgens mij heb je er geen hand in wat betreft die kilo's.

11. annenas87

annenas87 Lid

29 mei 2015
    63
    0
    0
    Brabant
    Hee lieve angel,
    allereerst gefeliciteerd!

Ik snap je vraag helemaal hoor en herken de angst..
    Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik ruim 20 kilo aangekomen, dit door een combinatie van te weinig bewegen en nog niet weten wat werkt voor mijn lijf..
    Had een tijdje daarvoor een shake dieet gedaan ( heel stom!!) en kwam daarna alleen maar aan. Afvallen na de bevalling ging ook heel erg moeilijk maar nu ( Bijna 2 jaar later) heb ik een eet patroon gevonden wat werkt en ben ik weer terug waar ik startte voor de zwangerschap.

Mijn tip: eet 2 keer per dag minimaal een half bord groente. Dit kan bv bij je lunch of tussendoor van alles knabbelen.. Dit geeft mij een heel voldaan gevoel waardoor ik minder snaai.
    Daarnaast niet te streng zijn en jezelf ook af en toe wat lekkers gunnen en daar dan extra van genieten!!

12. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik was 30 kilo aangekomen en met een half jaar na bevalling weer 30 kilo afgevallen. Wel gezond eten en sporten. Geen tips om je in te houden met eten tijdens zwangerschap. Ik schrans erop los maar daarna ben ik meteen suikervrij gaan eten en veel bewegen.

13. ImNicoll

ImNicoll Lid

7 jan 2015
    17
    0
    0
    Met mijn 1e zwangerschap was ik 30 kg aangekomen van 60 naar 90kg
    Toen koos ik ook voor gezonde tussendoortjes!
    Er zijn 4 kilo's blijven zitten (niets extra's aan gedaan, gewoon leven en normaal sporten)
    Met mijn 2e zwangerschap mag ik nog een week of 2 en ben nu 18kg aangekomen..
    Ik weet zeker als je honger hebt, dan heb je het nodig!! Maar geen zoetigheid, dat is gewoon een verslaving!
    Als je extreem honger hebt tussendoor drink dan eerst 1,2 glazen water en eet dan een broodje oid, fruit of neem wat tomaat, komkommer oid.. Ik graai ook echt af en toe naar de koektrommel! Maar ik merk ook, alles wat niet in de trommel zit, kan er ook niet uit!;)
    Dus doe bewust je boodschappen!!
    Die kilootjes komen toch wel.. Of het er nou 1 is of 20.. Zet je weegschaal aan de kant, eet bewust en zo gezond mogelijk. 3 maanden na de bevalling/borstvoeding mag hij weer uit de kast!

Succes!

14. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Oh was er maar een formule om je gewicht helemaal zelf te kunnen bepalen hè, dat zou zo heerlijk zijn! (en dan heb ik het uiteraard niet over ongezonde denkpatronen ;) )

Alle logische dingen zijn volgens mij al wel gezegd. Niet te veel snoepen, blijven bewegen, water/thee drinken in plaats van sap of prik, etc. etc.Maar als je zwanger bent, dan gelden er andere regels. Dat wil zeggen, je lijf bepaalt wat er gebeurt.

Ik ben 1.74 m en weeg al járen 58 kilo. Behalve als ik zwanger ben :) Ondanks het vele overgeven ben ik de eerste keer ruim 25 kilo aan, en de tweede keer bijna 30 kilo! Terwijl ik niet heel anders at dan daarvoor. Ik snoepte wel iets meer, maar niet genoeg om die enorme gewichtstoename te verklaren. En na de bevalling moest ik ineens gaan eten om op gewicht te blijven, binnen no time was het er af en werd ik juist te mager! Ik bedoel maar, daar is toch geen pijl op te trekken?

Ik zou zeggen, blijf logisch nadenken en normaal eten. En als het lukt, probeer dan borstvoeding te geven, dat helpt je met -langzaam- gewicht kwijtraken. En, één troost: Als het goed is krijg je er iets héél moois voor terug! Dat is toch ook wel wat kilo'tjes waard ;)

15. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Ik begon met 83 kilo en ben nu 103...dus er al 20 kilo bij...bij mijn zoontje was ik 32 kilo aangekomen maar dat in een jaar er op 5 kilo na weer helemaal af. Ik lette niet zoveel op me voeding. Maar als je bang bent om "moddervet" te worden zou ik niet teveel snoepen idd en anders voor de gezondere dingen gaan zoals fruit..veel succes ;)

16. littleus7

littleus7 Bekend lid

25 aug 2015
    529
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar.
    Ben nu best al een tijdje bezig om zwanger te worden maar die angst is enorm.
    Ik kwam elke voldragen zwangerschap zo'n 30 kg aan.
    Bij de eerste was ik zelfs doodziek.
    Maar ja een pondje patat als ontbijt is ook niet goed.
    Bij de 2e dacht ik gezond te gaan eten, hups 25 kg erbij.
    Ik denk dat je er weinig invloed op hebt.

Trouwens na een week zat ik gewoon weer in mijn maatje 36.

17. j010

j010 Bekend lid

27 apr 2015
    691
    186
    43
    Vrouw
    010
    Ik heb ook wel hetzelfde hoor. Ik ben 1.80 en weeg 90 kilo.... <-- qua gezondheid en omvang kan ik er gewoon geen 25 kilo bij hebben. Dus ik hoop ook zeker dat het niet gebeurd.

Maar goed, ik eet er ook geen boterham minder om.. :)
    Tot nu tot nog geen kilo aangekomen, maar dit gaat wel gebeuren... het zij zo. Zolang het maar beperkt blijft tot max 15 kilo oid.

Gewoon normaal blijven eten en bewegen.... <-- enige voordeel nu ik zwanger ben is dat ik veel meer fruit eet. Meer omdat ik weet dat het gezond is, niet omdat ik het nou zo lekker vind.

18. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Heel herkenbaar.. Laat het los.. het komt daarna ook wel weer goed.
    Ik heb vanaf dag 1 geroepen 'op een dag kan ik mijn oude broeken weer aan!' en 1,5 jaar na de geboorte van mijn zoontje kon ik het inderdaad weer aan (was zo'n 20kg aangekomen)..

Nu zwanger van een tweeling.. ben benieuwd hoeveel er nu bij komt :-O

19. Mariposa1986

Mariposa1986 Bekend lid

22 apr 2015
    545
    481
    63
    Vrouw
    Tilburg
    Heel herkenbaar! Zoals de andere dames ook zeiden. Let op je voeding en laat het snoepen zoveel mogelijk achterwege. Ik ben zaterdag 30 weken zwanger en tot nu toe nog maar 3.2 kilo aangekomen ondanks dat ik ook heel bang was om dik en rond te worden.

20. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Gewoon eten zoals je normaal gesproken ook doet, maar dan met extra gezonde tussendoortjes.

Je hebt het gewoon niet voor het zeggen. De een komt veel aan de ander niet.

Vriendin van mij ook, was er constant mee bezig, sporten zich een slag in de rondte, at supergezond en weinig. Maar werd tonnetje rond.

Bij mijn eerste zwangerschap 9 kilo aangekomen.
    Tweede 23 kilo aangekomen.
    Derde 6 kilo (overmatig braken).

Ik begrijp ook niet zo goed waarom vrouwen daar zo mee bezig zijn.
    Fijn dat je zwanger bent, je weet vantevoren dat je gaat aankomen en dat (vind ik) je gewicht van latere zorg is. Na de bevalling dus.

Geniet van je zwangerschap. 9 maanden zijn zo voorbij..

Deel Deze Pagina