kruipen met iets in de mond?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by brenjomi, Oct 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    hallo allemaal,
    even een vraagje, mijn dochter van bijna een jaar kruipt hier vrolijk rond. af en toe dan is ze met iets aan het spelen en gaat dan kruipen, de ene keer houdt ze het in haar hand, dat kruipt niet echt handig. maar soms houdt ze het vast in haar mond. we hebben hier een blokje post-its liggen wat nog in een plasticje zit (van het pluspakket) dit kraakt erg leuk en ze vind het geweldig om ermee te spelen (kan geen kwaad, zit niks kleins aan en ze bijt het niet kapot) dus af en toe houdt ze dat in haar mond als kruipt.
    nou zegt mijn schoonmoeder dat dat niet 'normaal' is, dat ze dat ziet van de honden. dat kan voor een deel wel kloppen, maar zijn er nog meer kinderen die dat doen?? (ze gaat ook soms door het hondenluik naar buiten achter :):)) (mijn schoonmoeder had het al over opgevoed door de wolven enzo, nog niet echt lullig bedoelt)

2. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana doet dat ook hoor. En niet van de hond geleerd, want die is alleen maar lui en loopt nooit met iets in de bek.
    Ik denk dat ze het ergens moeten laten om makkelijker te kruipen en aangezien ze in de fase zitten/zaten van alles in de mond stoppen is dat voor hun een logische transportplek.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier is het ook gedaan, en wijhebben geen honden.
    Hij dee het ook als hij liep, hij had eenrietjes beker, en als hij zijn drinken mee wilde nemen, en zijn spullen fles in de mond en zijn handen vol!

4. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Aaliyah doet het ook, dingen meenemen in haar mond. en af en toe drinkt ze ook zonder haar handen te gebruiken. Ze heeft een rietjesbeker van Nuby.
    Wij hebben wel katten en dacht ook dat ze dat van de katten had geleerd.
    Maar natuurlijk copieëren ze gedrag van de dieren op zichzelf. Ze copieëren van iedereen! Maar ik zie het punt niet zo. Sommige dingen gaan ook vanzelf. Zoals kruipen, dat doen alle kindern en leren ze niet van dieren. Misschien hoort, dingen meenemen in de mond daar ook wel bij.!

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja hier ook. Hij stopt nog steeds alles in zijn mond en kruipt dus ook wel eens zo rond. Al heeft ie vaker in iedere hand een speeltje en kruipt ie op die manier ;)

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    whahahah ja hier precies zo, ik vond het wel heel slim bedacht van de kinderen, spelen, je handen gebruiken en dan ook nog tijd hebben om te drinken

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier geen honden en Fae deed het ook :) Ze zag er inderdaad uit als een hondje met bijvoorbeeld haar bijtring in haar mond :D

8. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D zie je nou wel dat mijn kind gewoon normaal is;) dat dacht ik al. ze ziet het hier ook wel af en toe van de hondjes, maar de hele familie ligt erom in een deuk en zeggen allemaal dat het komt omdat ze dat van de honden ziet en dat geen ander kind dat doet;) ik dacht wel al dat het gewoon gewoon was. vond het ook wel slim bedacht.
    ze heeft het overlaatst eens met haar fles gedaan, die had ik neergezet en daar ging ze ook mee rond kruipen, maar dat is veel zwaarder dan een klein iets:)

9. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat is ook leuk om te zien, wel iets willen vervoeren, maar dat het telkens valt... en dan weer stoppen, terugstoppen en weer verder gaan, waarna het n a 1 tel bijna gelijk wéér valt :D

10. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    leah was gistermiddag steeds bezig om iets op tafel te leggen (de kleine tafel) en het op de grond te gooien, zelf te bukken en het weer op tafel te leggen, dan op de grond leggen of laten vallen en weer op tafel. haha:D
    vind het toch wel leuk om af en toe zomaar te zitten kijken wat ze doet;) (en ik weet zeker dat ik niet de enige ben:D)

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Laat je schoonmoeder maar gaan, het is dus blijkbaar heel normaal gedrag en heeft dus niks met de honden (of katten) te maken. Niks van aan trekken, gaat vanzelf wel over. Ach, en hoe vaak stop je zelf wel niet iets in je mond omdat je je handen vol hebt?!? Zoals spelden tijdens het afspelden van kleding enzo.
    Heb jij dat ook van de honden? Nou dan...

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D hahaha, nee dat doen mijn honden niet (een broek afspelden;):D haha)
    en ik had ook al zoiets van: dat is normaal hoor, maar volgens mij denken ze dat leah een nieuw wereldwonder is?? want alles wat ze doet is zo speciaal enz. en dat is niet echt zo;)
    als ze nou straks gaat blaffen dan heeft ze dat wel van de honden:D:p

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Whaha...wat een onzin!! Het is gewoon veel handiger om het in je mond te stoppen toch?!
    Doen onze jongens ook en wij hebben geen hond die ze als voorbeeld kunnen gebruiken.
    Jouw dochter is juist heel slim. Het is dus zeker heel normaal!!

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D ik vond het zelf ook slim bedacht en vond het zelf niet zo heel vreemd:D

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk in de kinderopvang en het is idd normaal hoor! :)

16. brendat

brendat Bekend lid

Jun 6, 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Nou ja, of gewoon een lelijk hoestje!
    Maar mijn meisje doet dat ook hoor! En liefst met de zachte nijntje-bal, lekker met haar koppie schudden en krijpen maar! Het is echt geen gezicht, maar eigenlijk wel heel slim, haha!

Share This Page