Welk gratis boekhoudprogramma gebruik jij? Heb een klein bedrijf en zoek iets dat niet ingewikkeld is
De gratis boekhoudprogramma's bleken voor ons toch niet te werken. Ondanks dat we net sinds 1 oktober een webshop zijn begonnen, hebben we toch voor een betaald boekhoudprogramma gekozen: Acumulus. Suc6 met je bedrijf
Ik werk veel met boekhoudprogramma's. Aanschaf is vaak best duur dus check of het de moeite waard is. Ik ontwerp soms ook gewoon iets in Excel voor klanten. Internet staat vol met voorbeelden daarvoor. Mijn voorkeuren gaan uit naar Minox en Exact
Ik gebruik ook Acumulus en dat bevalt me prima. Heel makkelijk en kost me maar een tientje per maand.
Met ons bedrijf gebruiken we king. Maar als klanten zelf willen gaan boeken kiezen ze vaak voor snelstart.
Snelstart, maar daar betalen we wel wat voor, geen flauw idee wat. We gebruiken het nu voor 3 bedrijven, en het werkt echt super. Toen mijn mans bedrijf nog klein was, gebruikte hij gewoon excell, dat ging ook goed toen.
Wij ook snelstart. Best uitgebreid qua pakketten. Wij hebben nog de koopversie en betalen 157 euro incl btw per jaar voor de service en updates.
Ik gebruik e-Boekhouden.nl. Dat is het eerste jaar namelijk gratis. Dus als je pas bent begonnen met je bedrijfje zou ik dat eerst eens proberen!
Is ook een beetje afhankelijk van wat je er mee wil doen. Hoeveel facturen stuur en ontvang je? Wil je het programma koppelen aan je bankrekening? Heb je een accountant/boekhouder? Wil je een online opslag en back-up? Wij gebruiken Accountview. Hiervoor hadden we Unit4, maar daarvan is de klantenservice echt belabberd. Daarbij is het ook zo dat de meeste programma's niet heel ingewikkeld zijn, je moet alleen even de tijd nemen om het onder de knie te krijgen.