bang om mn hond uit te laten...

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    wij hebben een duitse herder reu van nu ruim anderhalf jaar.
    we hebben er een puppycursus mee gedaan en een basis cursus daarop aansluitend.

tijdens deze cursussen was hij al niet sociaal met andere honden, was moeilijk te corrigeren maar het ging op zich nog, al werd hij op t laatst wel dominant.
    we hebben hem veel gecorrigeerd tijdens het uitlaten... maar mr wordt steeds groter en sterker en het feit dat ik vorig jaar hoogzwanger was en dus niet heel veel met hem heb kunnen doen werkt ook niet in t voordeel.

waar we nu tegenaan lopen;
    als we buiten in de tuin zitten dan vliegt hij continu luid blaffend naar de poort als er iemand of bv een hond langs loopt. je krijgt hem dan niet meer te pakken...

als hij los buiten is en ik wil dat hij naar binnen komt, dan vertikt hij het.. kan ik zitten wachten tot hij komt.

als ik hem moet uitlaten en dat doe ik liever niet meer,... dan houd ik hem bijna niet meer als hij een hond ziet, ik denk echt dat als hij los zou schieten hij de hond gaat bijten. gevolg van mijn angst is dat hij dus niet meer los komt en alleen een kort rondje wordt uitgelaten, kinderen blijven thuis, hun meenemen gaat echt niet vooral niet in combi met een 2 jarige en nog een wandelwagen erbij.

snachts blijft hij continu grommen etc als hij denkt iets te horen.

en hij kan niet tegen visite.. wordt helemaal hyper en dan niet voor een 10minuten, nee echt 2 uur lang en dringt zich continu op

eigenlijk dus een hoop dingen die me dwars zitten
    heb geprobeerd net als ceasar milan te corrigeren maar daar trekt hij zich niks van aan. ook met beloningen/koekjes is hij niet te corrigeren.
    lief doen, boos doen etc .. niks werkt.

binnen in huis is het voor de kinderen een hele lieve hond, echt super... maar vind het zo zonde voor hem dat hij geen beweging meer krijgt omdat we hem niet meer los durven te laten..

iemand tips?

prive cursus/begeleiding gaat door de financien momenteel niet.

2. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Wow dat lijkt me inderdaad een lastige situatie. Wij hebben thuis ook altijd herdershonden gehad en ik moet eigenlijk zeggen dat het trainen heel makkelijk ging zonder cursussen o.i.d. Gewoon herhalen herhalen herhalen en vooral belonen als hij het wel doet.

Verder geen tips voor je. Wil je wel sterkte wensen want als ze goed afgericht zijn, zijn het echt geweldig lieve honden voor in een gezin. Echte roedel dieren.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Wat rot dat het zo moet. Het klinkt een beetje alsof hij teveel energie heeft. Kun je niet met hem fietsen ofzo? Mijn hond trekt ook naar andere honden (gelukkig om te spelen) maar als ik met hem fiets is hij alleen gefocust op het rennen naast de fiets.

Zou het gewoon eens proberen of anders je man op een lege parkeerplaats en dan eens kijken of hij rustiger word.

Succes ermee!

4. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ja, het zijn normaal idd hele lieve honden.. we hebben onze vorige herder bijna 10 jaar gehad en die had ook wel zn kuren maar was goed te controleren..
    heb dit nog niet meegemaakt zo, en ook echt agressief zoals hij dan te keer gaat, misschien dat castreren helpt???

5. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Jaaaa dat sowieso! Het gedrag is dominant en dat zal stukken minder worden na castratie

6. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ja??? hoop het... zou fijn zijn als hij door castratie rustiger gaat worden. zal eens informeren bij dierenarts over hoe en wat...
    meer mensen ervaring met castreren en rustigere hond?
    zal sowieso moeten sparen dan.... denk niet dat dierenarts met betaling in termijnen werkt...

7. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    ben gewoon bang dat we t er niet uit krijgen bij hem en dan denk ik dat we toch afstand van hem moeten gaan doen want zo is het ook sneu voor hem...
    het zou meer een hond voor een boerderij zijn denk ik.

8. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Mijn kruising herder klinkt net zo fel als jouw hond. In huis is hij de liefste hond echt, voor iedereen ook voor visite en kinderen. Het probleem doet zich alleen voor bij andere honden. Daarnaast is hij heel waaks maar dat vind ik niet zo erg.
    Ik laat hem uit in de polder waar geen andere honden lopen. Hier ga ik heen met de auto gooi ik een balletje met hem, en ik loop op de hei waar alle honden vast moeten.
    Ik vind het ook heel jammer maar los met andere honden mag hij van mij niet meer.
    Ik heb nog geen kinderen, dat maakt het makkelijker om even gauw weg te gaan. De hond is al ruim 10 jaar. Het is helaas in de loop der jaren erger geworden.
    Vroeger was hij ook dominant maar het werd erger naarmate hij vaker in een knokpartij belandde.
    Castreren heeft denk ik niet zoveel geholpen maar is wellicht iets wat je kunt proberen.

9. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Waarschijnlijk voelt ie jou angst. Bang dat ie als je m uitlaat, dat ie lostrekt. Zodra jij dat voelt, merkt de hond dit. Onze hond heeft dit ook. Toen ik zwanger was of ziek, was hij ook heel erg beschermend naar mij. Toen ik bij mezelf een knop om zetten met bv wandelen, bleef ie rustig naast me lopen en bekeek hij andere honden niet eens.
    Is het misschien een optie om samen met je man te wandelen? Dat hij de hond aan de lijn heeft en jij loopt mee?
    Ik denk niet dat de hond het op een kwade manier bedoelt, wat ik zo lees, maar juist beschermend. Heel veel succes!

10. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Je kunt hem ook eerst chemisch laten castreren dat kost een heel stuk minder denk zo rond de 60 euro. Kun je eerst even kijken wat het effect is.

11. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Castreren is een optie natuurlijk maar daarmee verander je het gedrag niet!! Hij is jullie de baas buiten, en daar moet je aan werken wil je het oplossen. Tuurlijk zal hij met castreren iets rustiger zijn, maar hij gast er niet van luisteren hoor als je zijn ballen weghaalt.
    Wil je het aanpakken zul je toch opnieuw op cursus/training/gedragsdeskundige gaan. Lees dat het lastig wordt mbt financiën, tja je hebt een dier en daar moet je voor zorgen. Medisch, voedsel en gedragsmatig, anders doe je hem echt te kort.

Edit: castreren is ook niet gratis.

12. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Misschien eerst chemische castratie proberen om te kijken of het helpt?

Klopt het dat het werkhonden zijn en bezig gehouden moeten worden? (cursus) misschien dat hij daardoor rustiger word..

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hij voelt jou angst, gaat jou beschermen . Als jij relax bent pikt hij dit ook op.
    Jammer dat je niet meteen dit gedrag hebt afgekeerd door hem juist bij andere honden te laten. Er was er vast wel een geweest die hem op zijn plek had gezet. Honden leren het best van elkaar.
    En castreren zal zijn hormonen ook wel temmen. Daardoor minder dominant

14. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Lovewinnie, bij de mijne hielp dat ook niet, ik heb hem vooral bij grote, dominantere honden gezet. Werkte averechts. Met teefjes gaat hij beter maar mogelijk heeft die van ts net zo min als die van mij zin om te spelen met andere honden. Mijne wil met de bal..dat is wat hij het aller leukst vind.

Hopelijk wordt jouw hond rustiger!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hulp zoeken. Niet zelf gaan rommelen. Daar maak je het alleen maar erger mee als je het verkeerd aanpakt. Ik zou een gedragstherapeut bellen omdat dit meerdere problemen zijn. De mijne had ongeveer hetzelfde, met daarvij nog iemand gebeten. Hij heeft een maand bij martin gaus gezeten. Hier is hij getest en getraint en konden ze me exact vertellen wat ik fout deed en hoe ik verder moest. Hangt alleen wel een flink prijskaartje aan.
    Maar je hond voelt inderdaad ook jouw angst. Hij "denkt" dat jij het niet op kan lossen en daardoor doet hij het voor je. Door uit te vallen, te blaffen enz.

En herders zijn werkhonden. Die moet je moe maken. Niet lichamelijk maar geestelijk. Dus niet endenlang gaan fietsen of lopen. Dat werkt maar tijdelijk en je bouwt er alleen maar conditie mee op. Dus je zal er steeds meer mee moeten gaan lopen om hem moe te krijgen. Doe denkspellen met hem. Trainingsoefeningen, zoekspelletjes enz.
    Daar worden ze doodmoe van.
    Mijn herder komt nooit los. Helaas, niks aan te doen. Hij is gewoon niet te vertrouwen als hij los is.van de oefeningen word hij juist rustiger dn moe.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Is het geen mogelijkheid om op agility (schrijf je dat zo?!) cursus te gaan? Of op speurzoekcursus, dan maak je hem lichamelijk en geestelijk moe, daag je hem positief uit en groeit jouw vertrouwen ook mee.

De hond van m'n moeder had dit ook en toen ze op cursus ging met hem (niet op gedragscurus) ging het veel beter omdat hij zijn energie kwijt kon en geestelijk werd uitgedaagd.

Mijn Franse bulldog kan ook niet los hoor trouwens, die komt echt nooit meer terug en rent zich dan helemaal dood (letterlijk) zodat ze maar niet gevangen wordt. Is met meer honden wel zo, jammer maar het is nu even niet anders.

17. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    het eerste jaar was ik niet 'bang' voor hem, was wel wat gewend van onze eerste hond en ik denk niet dat ik dat toen uitstraalde.
    ook op de cursus hadden de begeleiders het er moeilijk mee om het gedrag om te turnen.
    nu idd de laatste 2 maanden is hij zo dominant aan het doen buiten dat ik er wel schrik van heb en dat zal hij vast en zeker merken.
    maarja als er ruim 37 kg spier aan de lijn staat te springen/blaffen/trekken dan heb je wel schrik. hij kan dan ook happen naar mij als ik hem corrigeer.
    nu doe ik de riem vlak achter zn oren en dan is hij nog enigszins te houden.
    ben bang dat een groepscursus niet gaat werken omdat je dan in zo een gedrag/gehoorzaamheidscursus komt en onze hond dan de enige is die als een idioot staat te doen, het is niet even blaffen en trekken wat hij doet he,,, het is echt zo een doorgedraaide qua gedrag als dat je ooit bij ceasar milan ziet.

privéles kost bijna 400euro bij onze hondeschool... dat kunnen we niet missen helaas.

misschien iemand tips over hoe ik hem het beste kan corrigeren...
    stel ik laat hem uit en ik zie een hond aankomen; wat dan?

18. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    afleiden is (volgens mij) altijd beter als corrigeren, dus eerst afleiden en als hij dan niet heeft gereageerd dan belonen.

Corrigeren is de focus eraf halen dus even zorgen dat hij daar niet meer mee bezig is (beetje als Cesar Milan).

Dat werkt hier wel goed (voor al onze honden)

19. anne19791980

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    dus hem dan bv bezig houden met een tennisbal...
    maar ik kan niet de lijn dan loshouden, want als hij uitvalt ben ik al te laat, als hij eenmaal de uitschieter maakt dan houd ik hem dus niet meer. dus spanning op de lijn zal hij wel merken..
    misschien iemand in de buurt zoeken die met zn hond durft langs te lopen een aantal keer...

20. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Waar woon je ergens?

Deel Deze Pagina