bang om mn hond uit te laten...

Discussie in 'De lounge' gestart door anne19791980, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    regio eindhoven

2. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Komt de hond bij een fokker vandaan? Zo ja, vraag de fokker om hulp! De meeste fokkers hebben veel kennis en willen je echt wel helpen!

Als je bang bent dat hij gaat bijten, probeer een muilkorf, jij voelt jezelf prettiger, want hij kan immers niet bijten. Jij zal dan relaxter worden, en dan kan je korf weer afbouwen.. Muilkorf kan je gewoon aanleren dmv lekkere dingen geven door de korf, kan echt heel goed (gewoon zo een plastic korf)

Maak hem geestelijk moe, ga zoek spelletjes doen. Verstop zijn voer door de tuin bijvoorbeeld. Kost hem veel geestelijke energie, en hij doet wat nuttigs voor zijn voer.

Je mag mij altijd pb'en voor meer vragen

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zoek iemand met verstand van herders en vraag hem om met jou te trainen!

Zo als ik lees heb je een dominantie probleem, je kan hem niet bereiken!

4. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    anne, je hebt PB!

5. Josie88

Josie88 Niet meer actief

400 euro voor een privéles? :$ Dan kun je beter op zoek naar iemand anders, want 400 euro is iemand een poot uitdraaien.

Castratie lost al deze problemen niet op, het kan ook het gedrag verergeren. Daarbij, dat kost ook aardig wat, kun je beter uitgeven aan een GT.

Vraag wel hulp en ga niet zelf aanmodderen, vroeg of laat gaat dit fout.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ....

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou hem eerst chemisch laten castreren en kijken welk effect dat heeft. Als je ziet dat het helpt, kun je hem alsnog definitief laten castreren. Dan heb je ook tijd om te sparen. Denk er wel aan dat bij (chemische) castratie het een paar weken duurt voor je effect ziet. Mijn ouders hadden een hele dominante labrador reu die uitviel naar andere honden. Hij is nu chemisch gecastreerd en binnenkort definitief, omdat dit zo'n ontzettend groot verschil is! Hij is een stuk kalmer, springt niet meer tegen anderen op en is ook naar andere honden een stuk relaxter. Garanties heb je niet, maar dat zou ik als eerste stap doen.

Daarnaast zou ik toch opnieuw met hem gaan lessen. Hij voelt jouw angst en is je nu de baas. Hij neemt de rol van roedelleider over en daarom luistert hij niet naar jou. Die rol moet je terug gaan pakken en dan zou ik inderdaad niet alleen gaan oefenen, maar met een cursus of gedragsdeskundige.

8. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik zou persoonlijk meer wandelen en geestelijke training doen. Denkspellen zijn tegenwoordig overal te koop en ga zelf speuren met hem. Verstop zijn eten en/of zijn lekkers door heel het huis (waar hij mag komen) en de tuin.

Ik ben zowiezo voor een muilkorf voor honden die uitvallen naar andere honden, maar vooral ook in deze situatie. Jij bent bang dat je hem niet houdt en hij dan aanvalt. Als hij een muilkorf heeft kan je bang zijn dat je hem niet houdt, maar hij kan geen verdere schade met zijn bek aanrichten. Dit zal jou rustiger maken en hem daardoor, denk ik, ook.

Verder idd de fokker inschakelen of iemand die honden traint (hoeft niet de hondenschool te zijn).

Succes ermee.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Ik wil niet vervelend zijn maar lees hier best wat goeie tips. Maar heb toch het idee dat jij van de hond "af wil". Misschien komt het verkeerd over in je berichten maar je hebt steeds wel iets een beetje als weerwoord. Ik zou hem laten castreren en meer met hem wandelen. Op tijden dat er niet veel andere honden zijn. Dan kun je kijken of hij miss teveel energie heeft en door t wandelen miss wat rustiger wordt. Kun je dan proberen om op tijden te gaan dat er andere honden zijn. Succes.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Er komen een paar dingen in me op.

- komt hij uit een werklijn of uit een showlijn? Kan veel verschil maken in de manier waarop je met je hond om moet gaan.

- hoeveel beweging en hoeveel trainingsuren maakt hij? Dus niet persé op een hondenschool. Je kunt ook zelf oefeningen met hem doen.

- inderdaad zoekspelletjes met hem doen, geestelijk iets te doen geven

- voor de overige dingen toch een expert inroepen. De achterhaalde dominantietheorie die hier voorbij komt, is gevaarlijk om zo even toe te passen als je niet weet wat exact ten grondslag ligt aan het gedrag. Je kunt het erger maken, met als eindresultaat mensgerichte agressie.

- en sorry, als je het niet kunt betalen, hoe sneu ook, is het voor alle partijen misschien wel beter om hem te herplaatsen. Hij krijgt nu overduidelijk niet waar hij behoefte aan heeft c.q. jullie begrijpen elkaar niet en als je aangeeft financieel geen mogelijkheden te hebben om uit te zoeken wat het probleem is, dan moet je keuzes maken.

Succes en sterkte!

11. Floor32

Floor32 Fanatiek lid

18 sep 2012
    2.188
    150
    63
    ik zou hem een tijdje veel beweging geven, fietsen is een goede manier. Misschien weer een cursus???

12. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Hier ook zo'n actieve Duitse herder gehad. Ondanks dat ik veel met mensen omging die politiehonden trainde kregen we deze niet uit zijn 'ADHD' stand. Totdat ik het zo spuugzat was en bovenop hem dook, ik werkte hem dus letterlijk naar de grond net als er door het baasje in de roedel gebeurd toen kreeg ik ineens wat respect van hem. Ik liet hem dus merken dat ik niet bang van hem was. Verder moesten we bij hem veel werken met balletjes, zoekspelletjes enz. Hij moest echt bezig gehouden worden. Verder vond hij het binnenzitten echt niet fijn dus op een gegeven moment hebben we hem naar buiten gedaan en dat werkte beter. Ik moet wel zeggen dat hij naar de twee ook binnen de rust weer terug kreeg.

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dit is zo ontzettend gevaarlijk...:cool:

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Uhm.... Politiehonden worden 100x harder aangepakt dan dat, die worden de letterlijk de grond ingeslagen met een gummy knuppel:x

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik weet niet of het al gezegd is (sorry het is midden in de nacht, ik lees even niet alles ;) ) maar heb je voor het wandelen al een neusriem geprobeerd? Voor de duidelijkheid, dat is geen muilkorf. Wij hebben een kruising herder die verschrikkelijk sterk is, zonder neusriem kan ik niet met haar lopen. Ze kan er verder alles mee hoor, speelt ermee, pakt stokken etc.

Misschien zou dat een verlichting zijn met het wandelen. Honden moeten er vaak wel eerst aan wennen dus de eerste paar keer uitlaten met die riem is lastig, ze proberen hem af te krijgen. Maar daarna is het echt makkelijk!

16. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Nee hoor dat is niet waar.. weet niet waar je die info vandaan heb?? Maar goed,

Het kan ook aard van het beestje zijn. Mijn vader heeft 2 herders.( 1 is politiehond1 en andere in 'opleiding') Wel mechelse.. de ene is super lief! Durf ik E. Gewoon bij te laten. Ze knuffelt, kust en kan hem gewoon uitlaten. De 2e is een rotzak, heel beschermend naar ons toe,.maar fel op de weg, naar vreemde fietsers etc. Maarr.. dat zit erin..zijn vader en moeder zijn allebei een van de beste politie honden.. krijg je ook niet uit het beestje..

Doet hij het bij je man ook? Anders zou hij hem met de lange lijn ff kunnen laten rennne ofzo?

17. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Niet alle politiehonden worden zo aangepakt. Ik moet zeggen dat ze niet allemaal even netjes zijn op het veld maar dan gaat het meer over schoppen en slaan, zonder de gummy knuppel of wat dan ook!

18. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik weet dat dit niet altijd goed is, je moet je hond wel kennen en weten waarom hij dit doet. Mijn hond had gewoon energie over en wist van gekkigheid niet wat ie er mee moest doen waardoor hij dit gedrag vertoonde. Ik heb hem zelfs diverse keren meegegeven aan vrienden om hem hetzelfde te laten doen op de politietraining als alle Mechelse herders en ondanks dat hij daar doodmoe gemaakt werd bleef hij hyperactief en raar naar mij toe. Dit lag gewoon aan zijn opvoeding van het eerste half jaar. Die vrouw had hem in alles zijn zin gegeven en het respect naar vrouwen was daardoor verdwenen.

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Nee joh, is echt onzin!
    Er word idd geslagen op de honden, maar dit gebeurd op bepaalde plekken en absoluut niet hard!
    Ik heb hier 2 honden die IPO hebben gedaan, en beide zijn 'geslagen'
    en echt het zijn beide schatten van honden!

Nog niet lang geleden een diensthonden training bijgewoond als hooligan, wij moesten van alles doen wat een echte hooligan ook zou doen (aangepast om de leeftijd van de hond natuurlijk, want een jongen hond heeft geen ervaring) en echt geen enkele hond was er bang van en daarna hebben ze heerlijk geknuffeld met iedereen ;)

20. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik denk dat we afdwalen van het onderwerp. Het is zeker niet zomaar aan te raden een hond zodanig hard aan te pakken als je de reden van het gedrag niet weet. Dit kan het gedrag zodanig verergeren dat het gevaarlijk wordt.

Deel Deze Pagina